Novi Volvo V40 Drive-E
Novi Volvo V40 Drive-E
Novi Volvo Drive-E pogonski agregat, koji nudi vrhuski spoj mogućnosti i efikasnosti, sada je dostupan i u modelima V40 i V40 Cross Country. Nivo emisije ugljen dioksida 190 KS jakog Volva V40 D4 sa manuelnim mjenjačem iznosi nevjerovatnih 85 g/km, što je zasad nedostižno za konkurenciju.
„Volvo V40 D4 nudi vrhunski užitak u vožnji uz masivnih 80 KS viška u odnosu na ostale predstavnike segmenta, ali uz zadržavanje jednako niske emisije ugljen dioksida. To je još jedan dokaz da Drive-E motori užitak efikasne vožnje uvode u novu dimenziju.“ – tvrdi Michael Fleiss, potpredsjednik odjela za pogonske agregate pri Volvo Car grupaciji.
U početku će V40 biti opremljen sa dva motora iz Drive-E porodice četverocilindarskih jedinica – 245 KS jakim T5 turbobenzincem, te 190 KS jakim D4 turbodizelašem. Rafiniranoj vožnji doprinosi i 8-stepeni automatski mjenjač.
Izvrsna mješavina
„Vrhunski odaziv na gas i ubrzanje od niskih obrtaja, u kombinaciji sa uglađenim zvukom, učinit će V40 modele još zabavnijim za vožnju, bez kompromisa po pitanju zahtjeva modernih kupaca, kada je u pitanju niska potrošnja i nivo štetnih emisija“ – dodaje Michael Fleiss.
Kako bi ponudili sjajne vozne mogućnosti uz naglašenu efikasnost, Drive-E motori su upareni sa novim 8-stepenim automatskim mjenjačem ili unaprijeđenim 6-stepenim manuelnim mjenjačem. Verzije sa automatskim mjenjačem imaju „klackalice“ za manuelno mijenjanje brzina smještene na kolu upravljača.
Dizelaši sa inovativnom i-Art tehnologijom
D4 turbodizelaš raspolaže sa 190 KS i 400 Nm. Koristi inovativnu i-Art tehnologiju ubrizgavanja. Korištenjem povratnih informacija o pritisku ubrizgavanja na svakom injektoru goriva, umjesto korištenja samo jednog senzora pritiska u zajedničkom vodu, i-ART tehnologija omogućava konstantnu kontrolu i odvojeno prilagođavanje ubrizgavanja u svakom od četiri cilindra.
Svaki injektor na vrhu ima mali kompjuter, koji nadgleda pritisak ubrizgavanja. Korištenjem ove informacije, samopodešavajući i-ART sistem osigurava idealnu količinu goriva u svakom trenutku procesa izgaranja.
„Povećavanje pritiska ubrizgavanja na izuzetno visokih 2.500 bara, uz dodatak inovativne i-ART tehnologije, kupcima daje motor visokih performansi, umjerene potrošnje i niske emisije.“ – tvrdi Michael Fleiss.
D4 dizelaš također posjeduje i dodatne elemente kao što je dvostruki turbo punjač, smanjena frikcija i pametni rashladni sistem za brže zagrijavanje pri hladnom startu.
V40 D4 troši tek 3,3 l/100 km
Potrošnja goriva modela Volvo V40 D4 sa manuelnim mjenjačem iznosi izuzetno niskih 3,3 l/100 km, što odgovara emisiji ugljen dioksida od 85 g/km. Ista kombinacija motora i mjenjača u modelu V40 Cross Country traži 4,0 l/100 km (104 g/km).
Petocilindarski T5 turbobenzinac razvija 245 KS i 350 Nm obrtnog momenta. U modelu V40 u kombinaciji sa 8-stepenim automatskim mjenjačem troši 5,8 l/100 km (136 g/km). Sve navedene brojke su preliminarne.
Predstavljeni u 2013. godini
Prvi dvolitarski četverocilindarski Drive-e motori (tokom razvojne faze nazvani VEA – Volvo Engine Architecture), predstavljeni su u jesen 2013. godine. Od maja 2014. godine, svi novi Volvo modeli, izuzev modela XC90, bit će dostupni sa predstavnicima ove nove porodice motora.