Novi ŠKODA KODIAQ – Temeljito je nadograđen za budućnost
Novi ŠKODA KODIAQ – Temeljito je nadograđen za budućnost
ŠKODA KODIAQ dobio je temeljito osvježenje četiri godine nakon što je predstavljen javnosti. Najveći ŠKODA SUV dobio novi dizajn, nove tehnologije i uređaje, te nove benzinske motore.
Prvu generaciju KODIAQ modela imali smo na testu u dvije izvedbe: KODIAQ 1.4 TSI Style DSG (Test čitaj OVDJE) i KODIAQ RS (Test čitaj OVDJE).
Piše: Emir Kalender
Češka marka razvila je emotivni dizajn KODIAQ-a i poboljšala njegovu aerodinamiku. Ponuda mogućnosti za ovaj veliki ŠKODA SUV po prvi put uključuje inovativna potpuno LED matrična svjetla. Sportski KODIAQ RS s vrhunskim dometom nije samo vizualno preuređen, već je dobio i novi, snažniji TSI motor.
Novi elegantni dizajn
Prednji dio izgleda još upečatljivije, a veliki poklopac motora značajno je podignut sa strane, iznad lukova prednjih točkova. Šesterokutna ŠKODA maska s podebljanim dvostrukim rebrima uspravnija je, a uz nju su primjetno tanji LED farovi koji su standardna karakteristika za novi KODIAQ.
Zajedno sa svjetlima za maglu ispod ili, u verziji koja prelazi liniju, kao zasebni LED modul, oni čine zaseban skup od četiri svjetla. Ova prepoznatljiva karakteristika ističe se još više u mraku kada su u varijanti sa potpuno LED Matrix tehnologijom dva LED modula, jedan iznad drugog, trajno osvijetljena u režimu vožnje.
Inovativna puna LED matrična svjetla prvi put su dostupna za model KODIAQ, kao opcija od nivoa opreme Ambition i kao standard u varijantama L&K i RS. Tehnologija omogućava vozačima da u svakom trenutku imaju uključena duga svjetla bez zasljepljivanja ostalih učesnika u saobraćaju. Kamera na vjetrobranskom staklu otkriva vozila, kao i ljude i predmete koji odražavaju svjetlost, a inteligentna tehnologija osvjetljenja tada automatski isključuje pojedine segmente snopa svjetlosti.
Full LED matrična svjetla također pružaju različite načine osvjetljenja za različite situacije i vremenske prilike, poput vožnje u gradu, autocestom, po kiši ili magli. Standardna verzija LED prednjih svjetala ima odvojene LED module za kratka i duga svjetla, kao i za dnevna svjetla, pozicijska svjetla i pokazivače. Halogene sijalice koriste se za donje pozicionirane maglenke.
Dizajneri su također redizajnirali branike. Prednji branik ima nove otvore zraka sa maskom u saćastom dizajnu. Aerodinamički optimizirani, prednji spojler s oblogom s aluminijskim efektom dovršava dizajnersku promjenu na prednjem braniku. Difuzor na zadnjem dijelu ima isti dizajn, s izvajanim odbojnikom u boji karoserije.
Novi zadnji spojler u sjajnoj crnoj boji čini da se karoserija KODIAQ-a čini dužim nego što zapravo jeste. Zajedno sa bočnim rebrima zadnji spojler poboljšava aerodinamiku automobila, smanjujući tako emisiju CO2. Novi KODIAQ dobio je i tanka, oštro dizajnirana zadnja svjetla. Standardno imaju potpuno LED tehnologiju čak i u Active paketu opreme. Od opreme Ambition prema gore, također dolaze s dinamičkim pokazivačima pravca i animiranim efektom dobrodošlice.
Moćni izgled ŠKODA KODIAQ-a pojačan je oblogama pragova i lukova točkova. Novi KODIAQ dolazi na točkovima od 17 do 20 inča, neki od od njih dizajnerski su preuređeni. Točkovi od 18 do 20 inča aerodinamički su optimizirani i doprinose smanjenju aerodinamičkog otpora vozila, što se odražava na smanjenje potrošnje goriva i manju emisiju CO2. Točkovi od 18 inčna Askella, 19 inčna Cursa i 20 inčna Merope imaju svoj debi na KODIAQ-u.
Unutrašnjost na još većem nivou
Unutrašnjosti novog KODIAQ-a podignuta je noa novi nivo. Pored novih ukrasnih traka, u KODIAQ su sada uključeni i dodatni kontrastni šavovi na armaturnoj ploči i oblogama vrata. Ventilirana ergonomska sjedišta, uključujući funkciju masaže, dostupna su kao opcija za vozača i suvozača. Prvi put je ŠKODA KODIAQ dostupan s izborom električno podesivih ergonomskih sjedišta. Ona opciono mogu biti grijana i kožom presvučena, a tu je funkcija masaže.
Do varijante L&K, KODIAQ-ov višenamjenski kožni upravljač dolazi u novom ŠKODA dizajnu i ima dva kraka. Sportski kožni upravljač sa tri kraka dostupan je kao opcija, što je standardna oprema u varijantama SPORTLINE i RS. Bogatstvom funkcija vozila, kao i sistemima za pomoć i infotainmenta, može se upravljati pomoću točkova i kontrolnih dugmadi na upravljaču, tako da vozač ne mora skidati ruke s upravljača.
Opcioni zvučni sistem CANTON također je nadograđen, pa pored centralnog zvučnika na kontrolnoj ploči i subwoofera u prtljažniku, sistem sada ima deset zvučnika umjesto dosadašnjih osam. Dva nova zvučnika nalaze se u prednjim vratima. Zvučni sistem CANTON može se pohvaliti s 575 Wati snage. Završnu tačku na ugođaj u vožnji stavlja LED ambijentalno osvjetljenje koje sada ima više funkcija.
Novi motori za novog KODIAQ-a
Moderni i efikasni motori iz najnovije EVO generacije dostupni za ŠKODA KODIAQ. U ponudi su dva dizelska i tri benzinska motora čij raspon snage kreće od 110 kW (150 KS) do 180 kW (245 KS). Dva dizelska motora ispuštaju do 80% manje dušikovih oksida (NOx) zahvaljujući primjeni sofisticiranog tretmana ispušnih plinova s „dvostrukim doziranjem”. Tako dizelsku ponudu čini 2.0-litarski TDI motor u dva nivoa snage, sa 150 i 200 KS.
Početni benzinski model pokreće 1.5-litarski TSI motor koji je uparen sa 6-stepenim ručnim menjačem i pogonom na prednje točkove. Automatski 7-stepeni DSG mjenjač dolazi standardno za sve ostale varijante,a pogon na sva četiri točka standardan je za KODIAQ-ove motore koji proizvode 190 KS ili više.
Benzinski 2.0-litarski TSI motor ima svoj debi u RS modelu. On je zamijenio dosadašnji 2.0-litarski BiTDI motor. Snaga je ostala ista i ona iznosi 245 KS.
Dolazak novog ŠKODA KODIAQ modela na BH tržište očekuje se ljeto 2021. godine.