Novi Porsche 911 S/T: puristički model specijalnog izdanja
Novi Porsche 911 S/T: puristički model specijalnog izdanja obilježava 60. godišnjicu 911
Porsche proslavlja 60. godišnjicu modela 911 sa posebnim izdanjem napravljenim za maksimalno uživanje u vožnji: u ograničenoj seriji od 1.963 primjerka, Porsche 911 S/T nudi lagani dizajn i purističko iskustvo vožnje. Po prvi put, motor sa velikim brojem obrtaja od 386 kW (525 KS) iz 911 GT3 RS modela isporučuje svoju snagu na putu preko ručnog mjenjača i laganog kvačila.
Kako bi obilježili posebnu godišnjicu kultnog sportskog automobila 911, inženjeri u Weissach-u su dizajnirali izrazito puristički sportski automobil posvećen čistom užitku u vožnji: 911 S/T. Ekskluzivni jubilarni model ujedinjuje pozitivne strane modela 911 GT3 sa Touring paketom i 911 GT3 RS modelom i pruža jedinstvenu kombinaciju agilnosti i dinamike vožnje. Kombinuje prirodno aspirirani 4,0-litarski bokser motor od 386 kW (525 KS) iz 911 GT3 RS modela sa ručnim mjenjačem s kratkim omjerom. Upotpunjen je izuzetno laganom konstrukcijom i postavom pogonskog mehanizma optimizovanom za agilnost i vozne karakteristike. 911 S/T model je težak samo 1.380 kilograma (DIN težina praznog vozila, uključujući sve tečnosti), što ga čini najlakšim modelom iz 992 generacije. Opcioni Heritage Design paket inspirisan je trkačkom verzijom modela 911 S iz kasnih 1960-ih i ranih 1970-ih.
Dizajn jubilarnog modela uvrstio je Porscheovu stručnost u oblasti GT-a i motosporta. To se ogleda u tom što je rukovanje ovim automobilom izrazito okretno i agilno, dizajnirano za maksimalno uživanje u vožnji po krivudavim periferijskim putevima. Smanjenje rotacione mase kako u motoru, tako i u točkovima i kočnicama osigurava posebno dinamičan odziv. S/T odmah reaguje na komande vozača. Svaki pokret upravljača, čak i najmanji pritisak na papučicu gasa ili kočnicu se implementira odmah i sa vrhunskom preciznošću. Za razliku od 911 GT3 RS, fokus tokom razvoja modela 911 S/T nije bio na upotrebi na stazi, već na vožnji javnim putevima.
Ime novom 911 S/T modelu daje oznaku nasljednika prve verzije 911 generacije, posebno fokusirane na performanse. Od 1969. Porsche je nudio specijalnu trkačku verziju modela 911 S. Interno, ova vozila su se zvala 911 ST. Modifikacije na šasiji, točkovima, motoru i karoseriji značajno su poboljšale ubrzanje, kočenje, vuču i prianjanje u krivinama. Veliki spojleri i druga aerodinamička pomagala još nisu korištena u ovim modelima. Novi 911 S/T u duhu je originalnog 911 S (ST) modela i taj duh prenosi na trenutnu generaciju modela Porsche 911. Jubilarni model kombinuje elemente 911 GT3 RS modela sa karoserijom 911 GT3 sa Touring paketom i dopunjuje ga lakim komponentama specijalno razvijenim za 911 S/T. Rezultat je jedinstveno iskustvo vožnje u okviru 911 GT portfelja.
Lagana konstrukcija vozila od krila do kvačila
Između ostalog, 911 S/T postiže svoje posebno agilno i direktno rukovanje kroz konzistentan lagani dizajn. Prednji poklopac motora, krov, prednja krila i vrata sa svojim upečatljivim otvorima su napravljeni od lagane plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP). Isto vrijedi i za rešetkasti kavez, stabilizator stražnje osovine i ojačanje podvozja (element za ojačanje na stražnjoj osovini). Porsche također dodaje jubilarnom modelu magnezijumske točkove, PCCB sistem, litijum-jonsku startnu bateriju i lagano staklo, kao dio opreme. Sa smanjenom izolacijom, izostavljanjem upravljanja zadnjom osovinom i uštedom težine u pogonskom sklopu, 911 S/T postiže DIN masu praznog vozila od samo 1.380 kg. To čini automobil, koji je optimiziran za brzu vožnju cestom, dodatnih 40 kg lakšim od manualnog 911 GT3 Touring modela.
Porsche inženjeri su razvili novo lagano kvačilo ekskluzivno za 911 S/T. U kombinaciji sa jednomasenim zamajcem, smanjuje težinu rotirajuće mase za 10,5 kg. Ovo značajno poboljšava odziv bokser motora sa prirodnim aspiriranjem, koji sada razvija obrtaje sa posebnom brzinom i direktnošću. Zajedno sa šestostepenim manuelnim mjenjačem sa kraćim omjerom prijenosa nego na 911 GT3 modelu, motor sa visokim brojem obrtaja kod 911 S/T modela daje još više neposrednosti dinamici. On pokreće 911 S/T do 100 km/h za samo 3,7 sekundi. Postiže maksimalnu brzinu od 300 km/h. Uzbudljivo iskustvo vožnje pojačano je upečatljivim zvucima standardnog laganog sportskog izduvnog sistema. 911 S/T je jedini 911 u trenutnoj generaciji koji kombinuje dizajn prednje osovine sa dvostrukim oscilirajućim ramenom sa zadnjom osovinom sa višesmjernim ovjesom bez upravljanja zadnjom osovinom. Amortizeri i kontrolni sistemi su podešeni u skladu sa tim.
Aerodinamika modela 911 S/T je takođe optimizovana za javne puteve, a ne za trkačku stazu. Jubilarni model je standardno opremljen Gurney krilcem na zadnjem spojleru koji se produžava. Standardna oprema takođe uključuje 20-inčne (prednje) i 21-inčne (zadnje) lagane magnezijumske točkove sa centralnim zaključavanjem. Gume ultra visokih performansi 255/35 ZR 20, u međuvremenu, osiguravaju visok nivo mehaničkog prianjanja na prednjem dijelu automobila. Pozadi, 911 S/T ima 315/30 ZR 21 gume. CFRP sportska sjedišta su standardna oprema. Sportsko sjedište Plus podesivo u četiri smjera je dostupno bez dodatne naknade. Instrument tabla i sat iz Sport Chrono paketa imaju završenu obradu u klasičnoj Porsche šemi zelene boje.
911 S/T je u ponudi sa opcionim ekskluzivnim Heritage Design paketom. Nova Shoreblue Metallic boja eksterijera i Ceramica boja felgi su ekskluzivno dostupne za ovu posebno elegantnu varijantu. Na vratima se može staviti startni broj od 0 do 99 kao i dekorativna folija po želji. Porscheov grb klasičnog dizajna iz originalnog 911 modela koji krasi prednji dio, poklopce ratkape, volan, naslone za glavu i ključ automobila naglašava istorijske korijene 911 S/T modela. Unutrašnjost takođe sadrži platnene centre sjedišta u klasičnoj Cognac boji sa crnim prugama, koje su još jedan omaž naslijeđu modela. Dvobojna poluanilinska kožna obloga od Crne/Classic Cognac kože sa dodatnim kožnim oblogama, krovnom oblogom u perforiranoj Dinamica tkanini te drugim elementima iz Porsche Exclusive Manufaktura zaokružuje paket. Porsche logo i oznaka modela 911 S/T na zadnjoj strani automobila su u zlatnoj boji.
Porsche Design ekskluzivno nudi kupcima 911 S/T modela Chronograph 1 – 911 S/T. Sa kućištem od titanijuma, bez premaza, pjeskaren kako bi se uštedilo na težini, ovaj ekskluzivni sat sve polaže na princip laganog dizajna novog purističkog 911 specijalnog izdanja. Srce hronografa je Porsche Design WERK 01.240 sa COSC certifikatom i funkcijom vraćanja. Upravljanje se vrši pomoću rotora u dizajnu magnezijumskog točka 911 S/T modela.
Novi Porsche 911 S/T sada se može naručiti za 292.187 eura sa PDV-om. Heritage Design paket košta 17.505 eura sa PDV-om. Chronograph 1 – 911 S/T dostupan je za 11.950 eura.