Novi Nissan Juke: Dizajniran za uzbuđenja

Novi Nissan Juke 2014a

Novi Nissan Juke: Dizajniran za uzbuđenja

Važnim promjenama, Nissanov pionirski crossover će zadržati vodeće mjesto u segmentu

Kad je bio predstavljen prije nešto više od tri godine, Nissan Juke iskoristio je inovacije za stvaranje potpuno novog tržišnog segmenta. Baš kao što je Nissan Qashqai otvorio početno tržište crossovera, Juke je svoj upadljiv dizajn i naprednu tehnologiju iskoristio za utiranje novih puteva u kompaktnijem crossoverskom obliku. Jukeova kombinacija iznimno individualnog stila, odličnih voznih obilježja i profinjene opreme u unutrašnjosti omogućila mu je da se za manje od 40 mjeseci proda u 420 tisuća primjeraka, uveliko nadmašivši konkurente.

Danas, u skladu s Nissanovom utvrđenom praksom stalnog razvoja, nastupa sljedeće poglavlje u Jukeovoj priči. Postajući uzorom na rastućem tržištu malih crossovera svojim premium stilom i profinjenošću, novi je Juke još jednom spreman ostaviti svoj trag u segmentu koji je stvorio.

Prepoznat kao predvodnik u dizajnu, novi se Juke koristi nizom konstrukcijskih poboljšanja, novim motorima i sveobuhvatnim programom personalizacije.

Među najvažnijim promjenama su iznova oblikovani prednji i stražnji dio s većim naglaskom na premium profinjenost i sportske detalje, novi 1,2-litarski turbomotor koji nudi bolje performanse, efikasnost i manje emisije, obnovljeni 1,6-litarski DIG-T motor, poboljšan pogon na sve točkove s usmjeravanjem momenta, novi točkovi od lake legure, napredna oprema u koju ubrajamo i novi audiosistem, posljednja generacija NissanConnect sistema povezivanja, Nissanov sigurnosni štit, te Nissanov sistem dinamičkog nadzora, a tu je i novi stakleni otvor na krovu koji se može otvoriti.

Promjenama u prtljažniku, prostor je u izvedbama s pogonom na dva točka povećan za 25 posto, a tu su i mnogo veće mogućnosti personalizacije. S nekoliko različitih paketa personalizacije na raspolaganju je niz novih boja i tema u unutrašnjosti. Prava velika Nismo novost predstavljanje je predproizvodnog Jukea Nismo RS, potpuno fokusiranog modela s više snage (218 KS/160 kW), poboljšanim kočnicama, krućom karoserijom i blokirajućim diferencijalom na izvedbama s pogonom na dva točka.

Promjene i dodaci ubrzat će prodaju Nissanovog drugog po popularnosti modela u Evropi, pomažući mu da oponaša upečatljiva dostignuća svog većeg brata Qashqaija. Juke je velika uspješnica u premium B segmentu, nadmašujući sve direktne suparnike, među njima i one vrhunskih njemačkih marki. A usponu Jukea na vrh nisu pomogli samo modeli osnovnog nivoa: najbolje prodavan motor do danas je benzinski od 1,6 litara, a vrhunski paket opreme Tekna zaslužan je za više od trećine prodaje.

Kupce je privukla i opsežna paleta posebnih modela, kao što je Shiro i napredni n-tec, baš kao i ograničena serija Kuro Ministry of Sound, a sportski usmjeren Nismo u opsežnu je paletu unio i vozački užitak. U broju od 420.000 ukupno prodanih primjeraka, 2013. imala je udio od 135.000, što će se sigurno povećati uvođenjem nove izvedbe. Svi modeli Jukea koji se prodaju u Evropi i proizvode se u Evropi, u Nissanovoj tvornici u britanskom Sunderlandu, gdje se radi u tri smjene kako bi se zadovoljile potrebe tržišta.

Važno za Nissan, Juke je marki privukao veliki broj novih kupaca. Čak 85 posto primjeraka otišlo je u ruke kupaca koji su prvi put kupili Nissan, čineći ga ne samo najboljim osvajačem u Nissanovoj paleti nego i modelom koji lako nadmašuje prosjek B segmenta, jer mnogi od novih kupaca na njega prelaze iz većih automobila.

Novi Nissan Juke 2014

Detaljan opis promjena
Vanjština

Hrabar dizajn oduvijek je Juke razlikovao od svih drugih konkurenata, nudeći mješavinu robusnosti crossovera sa sportskom privlačnošću koja je ga je učinila dizajnerskom legendom. Radikalna promjena dimenzija narušila bi Jukeov izgled, ali dizajneri su ipak uspjeli unijeti velike promjene u njegov oblik.

Sprijeda, gornja su svjetla preoblikovana i sad obuhvataju dnevna LED svjetla dvojakog intenziteta, a glavna svjetla zbog bolje vidljivosti sad imaju ksenonske sijalice i nove prednje pokrove. Rešetka sad nosi Nissanovu značku, a prednji je kraj pojačan novom, robusnijom oplatom ispod branika.

Vanjski retrovizori sad su opremljeni trakom s LED žmigavcima i, na nekim izvedbama, kamerama panoramskog monitora.

Straga branik ima agresivniji oblik usklađen s novooblikovanim stražnjim svjetlima oblika bumeranga osvijetljenim tehnologijom LED svjetlosnog vodiča, nudeći Jukeu upečatljiviji izgled noću. Nova paleta boja obuhvata deset nijansi i uključuje tri nove nijanse: sunčano žutu metalik, tinta plavu metalik i običnu crvenu.

Novi točkovi upotpunjuju vanjske izmjene, sa 16-inčnim čeličnim i alu felgama za nov početni paket Visia i različite oblike 17-inčnih alu felgi na izvedbama Acenta i Tekna. Nove 18-inčne alu felge također će moći imati obojene umetke. Opsežni novi personalizacijski paketi uključuju i mogućnost postizanja dramatičnosti jarko obojenim umecima koji potouno mijenjaju izgled i dojam točkova. Različiti paketi također dopuštaju primjenu kontrastnih boja na kućištima vanjskih ogledala, pragovima, krovnom spojleru i ručicama vrata.

Unutrašnja personalizacija

Baš kao što se vanjskim dizajnom Juke razlikuje od svega ostalog na cesti, unutrašnjost mu se diči nizom posebnih obilježja, među njima i centralnom konzolom inpirisanom motociklom. Kao što smo već spomenuli, promjena tih obilježja samo zbog promjene bila bi kontraproduktivna.

Umjesto toga, Nissanovi su dizajneri pronašli načina da unutrašnjost različitim temama učine još dinamičnijom. U standardnim izvedbama, unutrašnjost je profinjeno siva, nudeći automobilu tehnički dojam. Dodamo li unutrašnjosti neki od personalizacijskih paketa, obilježja poput centralne konzole, obloga na vratima i drugih elemenata mogu biti obojeni crveno, bijelo, crno, čak i jarkožuto.

Ovisno o modelu, dvije su vrste tkanina na sjedištima, udobne i sportske, s kožnim dijelovima na vrhunskim izvedbama.

Praktičnost

Na modelima s pogonom na dva točka, izmijenjen je oblik prtljažnog prostora kako bi ga povećao za impresivnih 40 posto, pa mu ukupna zapremnina sada iznosi 354 litara, što je najviše u klasi. Za razliku od konkurenata, Juke istovremeno može ponijeti velik i srednji kofer, a prtljažnik je također dovoljno dubok za dječja kolica. Svestranost je nadalje naglašena ravnim oborivim stražnjim sjedištima, što omogućuje lakši utovar većih predmeta, a dvostruki pod u prtljažniku prostor za pohranu čini još fleksibilnijim.

Oprema

Serijska oprema na svim modelima obuhvata LED dnevna svjetla, CD radio, indikator promjene stepena prenosa i kontrolu pritiska u gumama. Izvedbe Visia 1.5 dCi i 1.6 Pack imaju i točkove od lake legure, ručni klima-uređaj, putni kompjuter i mogućnost namještanja vozačevog sjedišta. Model Acenta dodatno je opremljen svjetlima za maglu, 17-inčnim alu felgama, automatskim klima-uređajem, daljinskim upravljanjem audiosistema, Bluetoothom za telefonsku i audiovezu, tempomatom i limitatorom brzine, Nissanovim sistemom dinamičke kontrole i hromiranim detaljima u unutrašnjosti.

Dodatak na novom Jukeu je Nissanov Dynamic Control, napredni vozački kontrolni sistem, koji nudi izbor tri načina vožnje – Normal, Sport ili Eco. Na modelima Tekna dodana su sklopivi vanjski retrovizori, senzori za svjetlost i kišu, i-Key sa Start/Stop sistemom i posljednja generacija NissanConnecta s kamerom za pogled/vožnju unazad, panoramskim monitorom (Around View Monitor) i sigurnosnim štitom (Safety Shield).

NissanConnect sad uz upotrebu 5,8-inčnog ekrana osjetljivog na dodir u boji nudi mogućnost povezivanja s pametnim telefonima i pristupom različitim aplikacijama u rasponu od društvenih mreža do zabave, uključujući internetski radio. Posljednja generacija navigacijskog sistema povezana je s Google-om® i omogućava pristup nizu korisnih informacija od vremenskih prognoza do lokacija pumpi za gorivo, hotela, restorana i brojnih drugih zanimljivih tačaka.

Dostupna ovisno o zemljama, funkcija slanja automobilu također omogućava vozačima da kod kuće potraže svoja odredišta i pošalju ih sistemu NissanConnect, koji raspolaže i Bluetooth audiovezom, mogućnošću povezivanja s mobitelom te 3,5-mm i USB priključcima. Kad ne radi za zabavu, ekran služi kao monitor za najnoviju iizvedbu Nissanovog pionirskog panoramskog monitora (Around View Monitor) koji nudi potpuni 360-stepeni „helikopterski“ pogled u stvarnom vremenu oko automobila i tako manevrisanje čini mnogo lakšim i jednostavnijim.

Koristeći kamere panoramskog monitora zajedno sa senzorima, radarom i drugim naprednim tehnologijama, Jukeov sigurnosni štit (Safety Shield) obuhvata niz obilježja koja automobil čine sigurnim koliko je moguće. Među njima su upozorenje na napuštanje vozne trake, upozorenje na opasnost u mrtvom uglu i prepoznavanje pokretnih objekata, koje vas u slučaju potencijalnog sudara obavještava vizuelnim i zvučnim upozorenjima.

Posljednja opcija vlasnicima modela Acenta i Tekna doslovno otvara potpuno nov svijet. Velika pokretna staklena ploča omogućava ne samo prodiranje dnevne svjetlosti u kabinu nego i, ako je potrebno, svježeg zraka. U otvorenom položaju ploča leži na stražnjem dijelu krova kako ne bi smanjila prostor iznad glave u unutrašnjosti. Staklena je ploča široka 964 mm i duga 837 mm, te prekriva dvije trećine površine krova. U otvorenom položaju najveći otvor širok je 693 mm i dug 301 mm, što kokpitu donosi dojam veće prozračnosti.

Motori i pogoni

Tri su motora raspoloživa za novi Juke, s izmjenama na dvije benzinske opcije: jedan je potpuno nov, a drugi opsežno promijenjen. Postojeći i cijenjeni dizelski motor 1.5 dCi sa 110 KS (81 kW) nepromijenjen ostaje u ponudi.

Benzinski motor koji je razvila Alijansa, 1,2-litarski DIG-T, koji zamjenjuje postojeći 1,6-litarski sa 117 KS, napredni je turbopunjeni motor s direktnim ubrizgavanjem koji nudi 115 KS (85 kW) i stvara 190 Nm momenta.  Usprkos skromnoj veličini, 1,2-litarski (1197 cm³) turbopunjeni motor vrlo je žustar, nudeći bolje ubrzanje i veći moment (190 Nm) za bolje performanse od ukinutog 1,6-litarskog atmosferskog agregata. Njegova manja težina, serijski Stop/Start sistem i efikasnost znače čistiji rad i manju potrošnju. Motor 1.2 DIG-T emitira 126 g/km CO2 i prosječno troši 5,5 l na 100 km.

Postojeći benzinski motor 1.6 DIG-T dodatno je poboljšan kako bi ponudio više momenta ispod 2000 o/min. Nudeći 140 kW, već zadovoljava normu Euro 6 s ciljnom emisijom od 139 g/km CO2 u izvedbi s pogonom na dva točka. Među njegovim novim značajkama veći su kompresijski omjer (sa 9,5 povećan na 10,5:1), poboljšane tehnologije niskog trenja i hlađena recirkulacija ispušnog plina.

Uz ručni mjenjač sa šest stepeni prenosa, novi Juke 1.6 DIG-T 4WD može se kupiti i s novim mjenjačem M-CVT koji smanjuje potrošnju goriva te poboljšava ubrzanje i ukupne performanse.

Kategorije: Noviteti