Novi Ford Focus premijerno u Ženevi 2014!
Novi Ford Focus premijerno dolazi na sajam automobila u Ženevi 2014!
Ford je odabrao Svjetski kongres mobilnih tehnologija (Mobile World Congress) u Barseloni da pokaže novi Focus koji će već za koji dan premijerno biti predstavljen na sajmu automobila u Ženevi. Odabir kongresa mobilnih tehnologija nije slučajan, jer je tako obilježen evropski debi novog naprednog informaciono-zabavnog sistema nazvanog SYNC 2.
Da podsjetimo, Ford Focus je prvi put predstavljen 1998. godine, od kada ih je širom svijeta prodano preko 12 miliona, uključujući gotovo 7 miliona, samo u Evropi. Na osnovu podataka kompanije Polk, o registracijama za prvih 9 mjeseci 2013, procjenjuje se da je tokom prošle godine prodaja dosegla 1,1 milion primjeraka, od čega više od 300 hiljada na kineskom tržištu, što ga čini najprodavanijim na najbržerastućem tržištu. Sa ovakvom reputacijom, pred novog Focusa postavljeni su visoki zahtjevi u svakom pogledu.
Dizajn novog Focusa, odražava globalni dizajnerski jezik ‘One Ford’ vidljiv na novim modelima Fiesta i Mondeo. Novi Focus je vizuelno niži i širi, sa novim poklopcem motora i rešetkom hladnjaka. Redizajnirane su i svjetlosne grupe, a suptilni hromirani detalji doprinose ukupnoj eleganciji. Prilikom redizajniranja unutrašnjosti, velika pažnja posvećena je povratnim informacijama kupaca, pa je raspored intuitivniji, logičniji i moderniji. Taođer, potrebno je istaći da će putnici u novom Focusu uživati u tihoj vožnji, jer je poboljšana izolacija ležišta motora, unutrašnje obloge i tepisi su deblji, kao i stakla na bočnim prozorima.
SYNC 2 je inovativni sistem za informisanje i zabavu, a njegov 8-inčni ekran visoke rezolucije osjetljiv je na dodir i ima naprednu kontrolu glasom za lakši pristup audio sistemu, navigaciji, klima uređaju i kompatibilnim mobilnim telefonima.
Navigacioni sistem u SYNC 2 nudi, po prvi put u Evropi, split-screen displej sa detaljnim raskrsnicama, izgovorom naziva ulica, spajanjima sa auto-putevima u 3D formatu, važnim orijentirima, Michelinovim vodičem ‘MICHELIN guide i MICHELIN Green Guide’. Također, SYNC 2 omogućava vozaču izdavanje jednostavnih ‘naloga’ za pristup do navigacionih destinacija i da ‘traže’ muziku željenog izvođača. Tako, na primjer, jednostavnim pritiskom na dugme za kontrolu glasom i izgovorom: ‘Ja sam gladan’, sistem će prikazati listu lokalnih restorana i prikazati uputstva o pravcu do željene destinacije.
Osim toga, unaprijeđeni su i poboljšani još neki sistemi. Pomoć pri parkiranju Active Park Assist, sada može, uz paralelno parkiranje, izvesti i upravno parkiranje, a tu je i Park-Out Assist za olakšani izlazak sa parkirnog mjesta. Cross Traffic Alert upozorava vozače na vozila koja uskoro mogu prolaziti iza njih, pomoću radara dometa 40 m. Popularni Active City Stop sistem za izbjegavanje sudara, sada funkcioniše pri brzinama i do 50 km/h, a uveden je i Pre-Collision Assist sa mnogo većim dometom detekcije, te pruža podršku vozaču pri većim brzinama i po potrebi aktivacijom kočnica.
Adaptive Cruise Control omogućava vozačima da održavaju određenu razdaljinu od vozila ispred, a u situacijama kada Adaptive Cruise Control nije aktivan, Ford sada, po prvi put u Evropi, uvodi novi sistem upozorenja na rastojanje Distance Alert and Indication system, koji omogućava vozačima da podese željenu razdaljinu od vozila ispred.
Novi Focus će biti opremljen Fordovom MyKey tehnologijom koja omogućuje vlasnicima da programiraju ključ (obično za mlađe vozače) koji ograničava maksimalnu brzinu, smanjuje maksimalne perfomanse audio sistema, a može i da „ugasi“ automobil u potpunosti, ako vozač i putnici ne koriste sigurnosne pojaseve, te spriječi vozača da deaktivira sigurnosne tehnologije, kao što su elektronska kontrola stabilnosti (ESP) i Active City Stop.
Novi Focus će ponuditi i obnovljenu gamu pogonskih agregata i mjenjača. Osnovu čini već poznati 1.0-litreni EcoBoost benzinski motor sa 100 ili 125 KS i emisijom CO2 od 99 g/km. U ponudi će biti 1.6-litreni benzinac u varijantama sa 85, 105 i 125 KS, te 1.5-litreni EcoBoost sa 150 i 180 KS. Ponuda dizel agregata je također zanimljiva, 1.5-litreni TDCi motor dolazi u varijantama sa 95 i 120 KS, 1.5-liteni ECOnetic sa 105 KS, 1.6-litreni TDCi sa 95 i 115 KS, te najjači 2.0-litreni TDCi sa 150 KS. Osnovni modeli će se isporučivati sa 5-stepenim ručnim mjenjačem, a alternativu za ušedu goriva predstavlja 6-stepeni automatik, te također automatski 6-stepeni PowerShift mjenjač.
Kako bi zadovoljio sve veću potražnju kupaca za Focusom, koji se prodaje na više od 140 tržišta širom svijeta, proizvodnja ovog automobila se odvija u osam fabrika na četiri kontinenta. Fabrike u Njemačkoj, SAD-u, Rusiji, Kini, Tajlandu, Vijetnamu, Tajvanu i Argentini imaju kombinovani kapacitet za godišnju proizvodnju više od 1,5 miliona vozila.