Novi BMW X1 – Iskorak u svakom pogledu
Novi BMW X1 – Iskorak u svakom pogledu
BMW je objavio prve fotografije i tehničke specifikacije, nove, druge po redu, modelske generacije svog najmanjeg vozila iz porodice X, kojeg će predstaviti na jesen, na sajmu automobila u Frankfurtu, nakon čega slijedi i tržišna ekspanzija. Da se radi o zaista novom modelu, nije se teško uvjeriti, jer je postavljen na novu platformu, ima nova rješenja što se tiče pogona, te obnovljenu gamu pogonskih agregata.
Nova šasija ima međuosovinsko rastojanje od 2.670 mm i povišenu konfiguraciju, pa je novi X1 čak za 53 mm visočiji od još uvijek aktuelnog modela. Ipak, osigurana je preciznija kontrola i viši nivo komfora. Novi X1 svojom pojavom plijeni pažnju, posebno prednjim dijelom. Maska hladnjaka je veća i uspravnija, a veći su i zračni usisnici, te potpuno nove LED svjetlosne baterije. Uz to, linija profila je podignutija i robusnija, a snazi i atraktivnosti doprinose i standardne 18-inčne felge (19-inča u opciji).
Kupci će moći odabrati modele BMW X1 xDrive20i ili BMW X1 xDrive25i. Zapravo, radi se o modelima koje pokreće motor radne zapremine 1.998 ccm, koji dolazi u varijantama sa 192 KS i 280 Nm okretnog momenta, odnosno sa 231 KS i 350 Nm okretnog momenta. Manje zahtjevnim kupcima po pitanju off-road sposobnosti, u ponudi će biti model sa oznakom BMW X1 sDrive20i, kojeg pokreće isti motor, ali sa prenosom snage samo na prednje točkove.
Također, kupcima če se nuditi i modeli sa dizel motorima. Ponud počinje sa modelom BMW X1 sDrive18d, sa pogonom samo na prednje točkove, a čiji motor raden zapremine 1.995 ccm razvija 150 KS i 330 Nm okretnog momenta. Uz ovaj motor proizvođač vezuje vrhunsku ekonomičnost, što znači prosječnu potrošnju od 4,3 l/100 km i emisiju CO2 od 119 g/km. U ponudi će biti i modeli BMW X1 xDrive20d sa 190 KS i 400 Nm, kao i BMW X1 xDrive25d sa 231 KS i 450 Nm okretnog momenta. Prilikom kreiranja ovog modela, BMW je veliku pažnju posvetio prostranosti enterijera, funkcionalnosti i sigurnosti. Kabina raspolaže sa više prostora i više praktičnosti.
Pozicije vozača i suvozača su visočije za 36, a stražnja klupa za 66 mm (u opciji sa podesivom stražnjom klupom), a posbno treba istaći da prtljažnik zaprema 505 l korisnog prostora i može se povećati na 1.550 litara. Posebno funkcionalna je podesiva stražnja klupa (u opciji), koja se može neovisno preklapati u odnosu 40/20/40, te pomijerati čitavih 13 cm. Također, na vratima su veliki džepovi, kao i brojni manji odjeljci i pretinci za odlaganje sitnica potrebnih tokom putovanja.
Cockpit je tradicionalno dizajniran, sa ravim površinama table sa instrumentima i centralne konzole, zakrenute prema vozaču, kako bi bila što preglednija i pristupačnija. U standardnu opremu spadaju kontrolni displej iDrive sistema dijagonale 6,5 inča (u opciji 8,8 iča), električno podesiva sjedišta sa memorijom za vozača, te audio sistem sa 7 zvučnika (u opciji je Harman/Kardon sa 12 zvučnika i 360 W).
U standardnu opremu, također, uključena su prednja svjetla za maglu, alarm sa daljinskom komandom, centralna brava, te elektro-podizači prozora, grijanje retrovizora, multifunkcionalni volan opšiven kožom podesiv po visini i dubini, senzor za kišu i dinamički tempomat. Budući da je do sada prodano preko 730.000 primjeraka BMW X1, sasvim je sigurno da će nasljednik unijeti dosta novosti i vjerovatno nadmašiti postignute prodajne rezultate.