Predstavljen novi Audi A6 Allroad
Predstavljen novi Audi A6 Allroad
Prve dvije generacije modela allroad quattro u periodu između 2000. i 2006. bile su vrlo uspješne pa Audi opravdano vjeruje da će i treća generacija biti jednako uspješna.
Univerzalno talentiran, novi model A6 allroad quattro proširuje vrstu upotrebe modela A6 Avant jer on nastavlja s vožnjom i na neasfaltiranim cestama. Performanse su poboljšane, a potrošnja goriva smanjena je za 20 procenata u odnosu na prethodni model.
Dizajn karoserije i vanjštine
Novi A6 allroad quattro dug je 4,94 metra, širok 1,90 metara i visok 1,47 metara, što ga čini nekoliko milimetara većim od modela Avant. Izrađen je na istom principu Audi ultra lagane konstrukcije, slično kao i limuzina, sa aluminijskim sastavnim dijelovima koji sačinjavaju otprilike 20 procenata njegove karoserije. Ukupna masa vozila smanjena je za 70 kilograma u odnosu na prethodni model.
Audi A6 allroad quattro je upadljivog sportskog izgleda. Ima savršeno ujednačene proporcije, površine su odijeljene oštrim linijama, a linija krova prelijeva se prema D-stubovima. Audi u dodatnoj opremi nudi progresivnu LED tehnologiju za prednja i stražnja svjetla. Xenon plus prednja svjetla mogu se kombinirati s adaptive light svjetlima koja prate zavoje, što osigurava uvijek ispravno osvijetljen put ispred vozila u svakoj situaciji.
Karoserija novog modela A6 allroad quattro šest je centimetara viša od modela A6 Avant. Ono po čemu se posebno ističe su ukrasne letvice na bočnim pragovima, širi branici i singleframe maska sa okomitim ukrasnim letvicama. Zaštitni dijelovi od nehrđajućeg čelika štite donji dio karoserije sprijeda i straga na automobilu, a ispušni sustav završava s dvije velike, ravne ispušne cijevi. Krovni nosači postavljeni su na dvostruke nosače.
Rubovi blatobrana i pragovi u kontrastnoj su boji. Audi također nudi dodatno lakiranje donjeg djela karoserije u boji vozila s dodatnim paketom aluminijskih ukrasnih dijelova za vanjštinu. Smeđa boja Java Braun dostupna je ekskluzivno za novi model A6 allroad quattro.
Unutrašnjost i prtljažni prostor
Unutrašnjost modela Audi A6 allroad quattro dovoljno je prostrana zahvaljujući dugačkom međuosovinskom razmaku od 2,91 metara. Elegantnog je dizajna, uzorite ergonomije i odražava visoku kvalitetu izrade. Funkcija koja najbolje opisuje ekskluzivnost automobila dodana je operativnom sustavu MMI, tipke su izvedene u sjajnom aluminiju. MMI je u serijskoj opremi, a svojim učinkovitim programom vješto ispunjava ulogu putnog računala. Bogat paket sistema za zaštitu pomaže pri umanjivanju posljedica u slučaju nezgode.
Ono po čemu se model A6 allroad quattro vizualno ističe su tepisi i instrumentna ploča koji su potpuno crni. Drugi elegantni detalji uključuju boju unutrašnjosti Santos Brown s aluminijskim dekorativnim umecima koji se mogu naručiti u dodatnoj opremi. Unutrašnji pragovi vrata također su od aluminija i nose oznaku “allroad.”
Prtljažni prostor novog modela Audi A6 allroad quattro zapremnine je 565 litara. Zapori u prtljažnom prostoru olakšavaju preklapanje stražnjih sjedala i omogućuju povećanje zapremnine prtljažnog prostora na 1.680 litara. Bogat paket osnovne opreme odražava praktičan karakter novog modela – sistem vodilica i komplet za učvršćivanje prtljage i mogućnost podjele prtljažnika po potrebi, remeni za učvršćivanje na lijevoj strani i dvostruka utovarna podnica.
Oprema i Audi connect
Audi nudi velik broj dodatne opreme za novi A6 allroad quattro. Head-up zaslon prikazuje važne informacije na vjetrobransko staklo. Ambijentalna rasvjeta obasjava unutrašnjost nježnim LED svjetlom, a deluxe prednja sjedala s brojnim opcijama podešavanja dostupna su u dodatnoj opremi s funkcijom ventilacije i masaže. Među ostalom opremom valja istaknuti četverozonski automatski klima uređaj, panoramski stakleni krov i praktičan sistem otključavanja/zaključavanja vozila bez diretne upotrebe ključa.
Na samom vrhu opcija sistema infotainment nalazi se sistem za navigaciju MMI Navigation plus s tvrdim diskom i touchpad funkcijom – ekranom osjetljivim na dodir (MMI touch) te sistemom za unos glasovnih naredbi koji prepoznaje cijele riječi. Na preklopivom, osam inčnom ekranu ovog sistema prikazuju se iznimno oštre slike s visokim kontrastom. Tu je i ozvučenje Bang & Olufsen Advanced Sound System koji ima 15 zvučnika.
Novi A6 allroad quattro pravo je umjetničko djelo kada je u pitanju tehnologija povezivanja. Telefon s funkcijom Bluetooth iz dodatne opreme povezuje se na internet putem UMTS-a, a WLAN hotspot omogućuje putnicima surfanje internetom i razmjenu e-pošte. Usluge po mjeri vozača, poput Audi internetskog emitiranja informacija o stanju u saobraćaju ili Audi web-radija koji emitira muziku, dostupne su direktno iz automobila. Također su dostupne atraktivne usluge kao što su Google, uključujući Google Earth, Google Street View i pretraživanje interesnih tački pomoću glasovnog upravljanja.
Sistem za pomoć vozaču
Audi sistemi za pomoć i sigurnost čine vožnju još bezbrižnijom. Prilagodljivi tempomat sa radarom i funkcijom stop & go (pokretanja i zaustavljanja) drži novi A6 allroad quattro na ispravnoj udaljenosti od automobila ispred. Pri brzinama manjim od 30 km/h, sistem uključuje maksimalno kočenje u slučaju nezaobilaznog sudara. Sustav ACC stop & go radi u kombinaciji s Audi sistemom pre sense za zaštitu koji je dostupan u brojnim konfiguracijama.
Audi active lane assist sistem pomaže vozaču da ostane u svojoj saobraćajnoj traci. Night vision sistem za bolju vidljivost noću koji označava osobe smanjuje stres u noćnoj vožnji. Sistem putnog računara otkriva kada se vozač umori i savjetuje mu da napravi pauzu od vožnje.
Velik broj naprednih sistema pomaže pri uklanjanju stresa prilikom parkiranja. Sistem za pomoć pri parkiranju za ekranu sa prikazom podataka pod 360° preuzima nadzor nad upravljačem; sistem za pomoć pri parkiranju parking system s kamerom sa pokrivenošću 360° osigurava dobru vidljivost u svim smjerovima. Četiri malene širokokutne kamere snimaju slike neposrednog okruženja vozila koje se potom mogu prikazati u različitim perspektivama na MMI zaslonu.
Pogon
Novi A6 allroad quattro dostupan je s četiri snažna V6 motora – jednim benzinskim TFSI i tri dizel TDI. Svi su trolitreni motori s turbo punjačima odnosno mehaničkim kompresorom i direktnim ubrizgavanjem goriva. Upotrebljavaju važne tehnologije s Audi modularne platforme za osiguranje učinkovitosti – sustav start-stop i inovativno toplinsko upravljanje. Potrošnja goriva smanjena je za 20 procenata u odnosu na prethodni model.
3.0-litreni TFSI motor s mehaničkim kompresorom ima snagu od 228 kW (310 ks) i okretni moment od 440 Nm. A6 allroad quattru omogućuje ubrzavanje od nula do 100 km/h za 5,9 sekundi, s elektroničkom blokadom maksimalne brzine na 250 km/h. Troši 8,9 litara goriva na 100 km.
Tri izvedbe 3.0-litrenog TDI motora imaju snagu od 150 kW (204 ks), 180 kW (245 ks) i 230 kW (313 ks); okretni momenti iznose 450, 580 i 650 Nm. Osnovna izvedba troši u prosjeku niskih 6,1 litara goriva na 100 km, što znači emisiju od 159 g CO2/km. 3.0-litreni TDI motor s biturbo punjačem snažan je motor izvrsnog zvuka koji razvija snagu od 230 kW (313 ks). Modelu A6 allroad quattro omogućuje ubrzavanje od nula do 100 km/h za samo 5,6 sekundi; maksimalna brzina elektronički je ograničena na 250 km/h.
Najsnažniji TDI motor svoju snagu može zahvaliti glatkom i brzom tiptronic mjenjaču s osam brzina. Druga tri motora uparena su s S-tronic mjenjačem sa sedam brzina i dvije spojke. S visokim prijenosnim omjerima, automatski mjenjači značajno doprinose učinkovitosti modela A6 allroad quattro. Vozač stepene prijenosa može prebacivati i ručno, po želji i putem ručica na kolu upravljača.
Sistem stalnog pogona na sva četiri točka quattro dolazi u kombinaciji s mehanizmom za raspodjelu momenta na pogonske kotače. Tijekom dinamične vožnje taj sistem koči točkove s unutarašnje strane zavoja pod manjim opterećenjem, a prije nego što počnu proklizavati. To dodatno poboljšava trakciju i upravljivost. Sportski diferencijal dostupan u dodatnoj opremi stalno raspodjeljuje pogonsku snagu u promjenjivoj količini na stražnjim točkovima.
Šasija
Šasija vozila A6 allroad quattro kombinacija je sportskog izgleda i udobnosti. Novi elektromehanički servo upravljač ima visok stepen osjetljivosti i vrlo je učinkovit. Dynamic steering sistem koji se može naručiti u dodatnoj opremi prilagođava razinu omjer upravljanja brzini vožnje.
S Audi sistemom za odabir načina vožnje, vozač može mijenjati funkcije upravljanja, postavke zračnog ovjesa, odaziv papučice gasa, postavke automatskog mjenjača, sportskog diferencijala, klima uređaja s automatskim upravljanjem, svjetala i prilagodljivog regulatora brzine. U štedljivom načinu rada ti sistemi rade na najekonomičniji način, dok se njihove funkcije mogu slobodno prilagođavati osobnom stilu vožnje u načinu rada Individual.
Prilagodljivi zračni ovjes koji predstavlja kombinaciju zračnog ovjesa i automatskog podešavanja amortizacije dolazi u osnovnoj opremi. On pri velikim brzinama karoseriju spušta za 15 milimetara, a ponovno je podiže za 35 milimetara pritiskom na gumb. Taj je “allroad” način vožnje prikladan za grublje terene. Osim toga, vozač može odabrati način rada s podizanjem karoserije pri manjim brzinama. Dodatnih deset milimetara omogućuje novom modelu Audi A6 allroad quattro uspješno svladavanje većih nepravilnosti na cestovnim površinama.
Audi A6 allroad quattro ima 18 inčne aluminijske felge s pet krakova uparene s gumama dimenzija 235/55. Audi u dodatnoj opremi nudi felge promjera 18, 19 i 20 inča. Velike kočnice osiguravaju sigurno i snažno usporavanje. Vozač može uključiti funkciju za pomoć pri kretanju nizbrdo na strmim terenima. Time se brzina ograničava na vrijednosti između 10 i 20 km/h, ovisno o površini.