Nova Opel Mokka stigla na bh. tržište
Nova Opel Mokka stigla na bh. tržište s više tehnologije i zabave
Opel Mokka u novom izdanju zvanično je predstavljena bh. tržištu, na prezentaciji koja je organizirana za olimpijskoj planini Jahorina. Najnoviji član porodice gradskih SUV modela u potpunosti je nov, te donosi novitete u urbani SUV segment i za sa Opel brend.
Nova Mokka zaista je stvorena na novo iz temelja, a kao temelj poslužila je CMP platforma koju dijeli sa Corsom i Peugeotom 208. Nova Mokka, iako jasno izgleda kao novi model koji je od svog prethodnika preuzeo samo slova imena, sadrži dizajnerske elementi koji odaju blagi “retro šarm”, te novi dizajnerski jezik podsjeća na Opel modele od prije nekoliko decenija. Upravo taj period od prije nekoliko decenija smatra se zlatnim dobom Opelovog inženjerskog umijeća. Retro izgled najviše podcrtavaju najviše oštre i jasne linije, te markantna prednja maska.
Opelovo vodstvo prepoznalo je važnost urbanog SUV segmenta pa upravu u njemu ima dva modela – Crossland i Mokka, ali sa različitim pristupom i različitim ciljnim skupinama. Opel Crossland je zamišljen kao ulazni SUV model s većom funkcionalnosti i boljom iskorištenosti prostora, dok je Mokka zamišljena kao lifestyle model i kao takva nudi više mogućnosti personalizacije.
Mokka je prvi Opelov model koji nosi novi porodični dizajn, kojeg najviše odlikuje markantnim oblikom LED svjetala u položenom “L” obliku. Između njih nalazi se crni ukrasni element koji sa distance podsjeća na usisnik zraka, no ima isključivo dizajnersku funkciju, te zajedno sa farovima čini jednu cjelinu. U sredini istog nalazi se blago redizajnirani Opelov logo, koji simbolično ukazuje koliko noviteta nova Mokka donosi za ovaj brend.
Bok automobila krase jasne linije, a opadajuća linija krova dodatno doprinosi elegantnom izgledu vozila. Dizajn zadnjeg dijela automobila dobro replicira prednju masku kroz oblike zadnjih svjetala. Tu je i centralno pozicionirani naziva modela u modernom fontu. Mokka predstavlja ono čemu Opel teži: zabavi, ekonomičnosti, inovaciji.
Nova Mokka u odnosu na prethodni model ima duže međuosovinsko rastojanje za 2 mm, ali je ukupna dužina kraća za 125 mm što za posljedicu ima nešto više prostora za putnike i kompaktnije vanjske dimenzije. Tako ukupna dužina automobila iznosi 4.151 mm što je čini kompaktnom i lakom za upravljanje i parkiranje u zgusnutim gradskim područjima.
Širina je povećana za 10 mm pa sada iznosi 1.791 mm što pored više prostora za putnike osigurava i bolju stabilnost u dinamičnoj vožnji. Kada je riječ o dimenzijama treba istaći da Mokka nudi i respektabilan prtljažnik čija je osnovna zapremina 350 litara a isti se može proširiti do 1.105 litara.
Nova Mokka stiže s potpuno digitalnim kokpitom
Nova Mokka je prvi Opel s konceptom unutrašnjosti pod nazivom Pure Panel i potpuno digitaliziranim kokpitom. Instrument tabla je vodoravno ispružena, a tu su dva široka ekrana. Ispred vozača nalazi se ekran do 12 inča, a u nastavku u sredini centralne konzole nalazi se ekran Infotainment sistema.
Opelovi dizajneri zadržali su prave fizičke prekidače za najvažnije funkcije i to je hrabra odluka koju treba definitivno pozdraviti. Sve kontrole imaju intuitivni raspored što vozaču olakšava njihovo korištenje. Logika je jasna: Ne treba mijenjati nešto što decenijama odlično radi posao.
Tokom prezentacijske vožnje mogli smo se uvjeriti da su vozačevi instrumenti i multimedijalni sistem jednostavni za korištenje. Završna obrada i kvalitet materijala korištenih materijala su na nivou klase kojem ovaj model pripada. U unutrašnjosti ima dovoljno mjesta na prednjim i na zadnjim sjedištima, a treba pohvaliti i lijepo profilisana prednja sjedišta sa vrlo dobrim komforom.
Zahvaljujući poboljšanoj aerodinamici i dobroj izolaciji putničke kabine, udobnost je podignuta na veći nivo. Nova Mokka tako ima manji otpor zraka Cd 0.32 (prethodni model 0.35), što je za 16% manje u odnosu na prethodni model pri brzini od 130 km/h. Osim poboljšanja aerodinamike, inženjeri su napravili dobar posao u smanjenju težine za čak 120 kg, a povećana je i krutost karoserije za 15%.
Sigurnost visoke tehnologije
Opel prati visoke sigurnosne trendove pa je novu Mokku opremio sa sa 16 naprednih sigurnosnih sistema i sistemima pomoći za vozača. Tako se na listi nalazi adaptivni tempomat sa stop/go funkcijom, sistem za pozicioniranje u voznoj traci, sistem za prepoznavanja saobraćajnih znakova, inteligentni ograničavač brzine, sistem upozorenja na pospanost, panoramska kamera sa prikazom od 180 stepeni i još mnogo toga.
Sigurnoj i ugodnoj vožnji doprinose i Matrix LED svjetala sa sedam svjetlosnih elemenata po faru. Ona donose više prilagodljivih načina osvjetljenja i osiguravaju optimalnu vidljivost bez zaslijepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.
Bogata ponuda motora i vozne karakteristike
Nova Mokka uz tradicijonalne benzinske i dizelske motore nudi se i na potpuno električni pogon što će biti veoma interesantno zapadnoevropskim kupcima, dok na našem tržištu za sada ova verzija neće biti dostupna. Bh. tržište najveći interes iskazuje za benzinskim i dizelskim motorima. U ponudi benzinaca tu je 1.2 litreni turbo motor u dva nivoa, sa 100 i 130 KS. Dizelsku ponudu čini već poznati 1.5 litreni turbo motor sa 110 KS. Motori mogu biti upareni sa ručnim mjenjačem sa šest stepeni prijenosa ili osmostepenim automatskim mjenjačem.
Opelovi inženjeri posebnu pažnju posvetili su upravljačkom sistemu koji je dosta direktan i mijenja tvrdoću u zavisnosti od moda vožnje, od laganog do sportski tvrđeg. Ovjes je orijentisan više prema komforu, te dobro upija neravnine. Brži ulasci u zavoje izazvat će naginjanje karoserije ali u sigurnim granicama normalnosti.
Cijene za bh. tržište
Početna cijena nove Mokke iznosi 33.895 KM i obuhvata bogatu serijsku opremu. Tako već u osnovnom modelu, između ostalog dolaze puna LED svjetla naprijed i nazad, digitalni vozačevi instrumenti, električna parking kočnica, multifunkcionalni volan, itd.
Vjerovatno će najpopularniji paket opreme biti Mokka Edition, koja uz doplatu od svega 586 KM uključuje dodatno 16 inčne aluminijske točkove, otvaranje vozačevih vrata bez ključa i aktivnu pomoć za držanje vozne trake.
Paket opreme dostupan je samo za vozila sa 1.2 benzinskim motorom od 100 KS, uparen sa ručnim mjenjačem Dostupni si još paketi opreme Elegance, GS Line i najskuplji, Ultimate. Detaljnu ponudu Mokka modela i njene opreme možete pročitati OVDJE.