Nova Kia Sportage predstavljena na BH tržištu
Nova Kia Sportage predstavljena na BH tržištu
Kia Sportage je svakako jedan od najpopularnijih i najprodavanijih modela ovog proizvođača na evropskom tržištu.
[gmedia id=507] Piše: Milan Đurić
Naime, Kia je brend koji raste, kako po prodajnim rezultatima, tako i po popularnosti, i što je najbitnije ugledu. Kao potvrda najbolje govori podatak o 3,5 miliona prodanih primjeraka modela Sportage i značajnih, gotovo 11% udjela u segmentu. Ovi podaci iako impozantni sami za sebe ne bi značili mnogo da Kia nije pripremila novu modelsku generaciju sa brojnim, prije svega tehničkim poboljšanjima.
Dizajnerska osnova oslanja se na prethodnu modelsku generaciju, a nove su svjetlosne baterije i naprijed i straga, te maska hladnjaka koja je nedvosmisleno prepoznatljiva. Bočne linije su izražajnije i dinamičnije, te dodatno naglašavaju činjenicu da je novi model, u odnosu na prethodni, duži za 40 mm i da je međuosovinsko rastojanje duže za 30 mm.
Kako bi novi Sportage bio što udobniji i imao bolja vozna svojstva, uz veće međuosovinsko rastojanje dobio je neke nove elemente, kao što su nova konstrukcija ovjesa, sa debljim čeličnim čahurama selena, veće nosače mjenjača, značajno poboljšanu zvučnu izolaciju, te što je posebno bitno, povećanu torzionu otpornost, prema navodima proizvođača za 39%.
Gama pogonskih agregata, oslanja se na prethodnu modelsku generaciju, ali također ima izmjena. Za osnovni model u ponudi je i dalje benzinski 1,6-ltreni atmosferski motor sa 132 KS i 160 Nm, dok osnvnu ponudu dizelaša čini 1,7-litreni turbodizel sa 115 KS i 280 Nm okretnog momenta. Poznavaoci će odmah primijetiti da je okretni momenat povećan za 20 Nm, a proizvođač tvrdi da je emisija CO2 smanjena za 12%.
Novost je 1,6-litreni T-GDI turbobenzinac, rezervisan za GT Line paket opreme sa 177 KS i 265 Nm okretnog momenta. Ponudu dizel motora upotpunjava 2,0-litreni turbodizel koji dolazi, također osnažen, i to u varijantama sa 136 KS i 373 Nm, te 180 KS i 400 Nm.
Veće vanjske dimenzije vozila ukazuju i na povećanu ponudu prostora. Naime, neki elementi su repozicionirani, pa je prednji prevjes duži, a stražnji kraći u odnosu na prethodnika, što stvara više prostora za putnike, te upotrebljivih 503 litara zapremine prtljažnika.
Unutrašnjost je također modernizirana, a posebno dobar utisak ostavlja centralna konzola, blago zakrenuta prema vozaču.
Kao i prethodne modelske generacije, novi Sportage je dostupan u verzijama sa pogonom samo na prednje ili sve točkove, sa posebnom napomenom da je pogon na sve točkove razvila austrijska Magna Steyr, što je već u startu dokaz kvaliteta. Ono što je također novos, je 7-stepeni automatski DCT mjenjač sa dvostrukim (suhim) kvačilom.
Prvi utisci
Prezentacija za bh novinare bila je zamišljena tako da praktično isprobaju vozilo na kratkoj testnoj vožnji, a za potpuni ugođaj pobrinuo se i svjež sniježni pokrivač.
Moramo priznati da smo imali sreću, pa smo za testnu vožnju dobili vozilo koje „pršti“ novitetima. Na probnu vožnju krenuli smo sa vozilom kojeg pokreće 1,6-litreni motor sa turbo punjenjem, snaga se do (svih) točkova prenosi putem DCT 7-stepenog automatskog mjenjača, a vozilo je krasila oznaka GT Line i 19-inčne felge. Jednostavno rečeno dobili smo sve što je novo, i to u jednom atraktivnom paketu.
Prilikom ulaska u vozilo, dočekala su nas udobna, dvobojnom kožom opšivena sjedišta i aluminijske pedale gasa i kočnice, navigacioni sistem i JBL audio sistem, dakle sam vrh ponude. Već na polasku snažni turbo punjeni motor, iako dosta tih, pokazuje da je spreman za snažna ubrzanja, te da može ostvariti tvornički deklarisano ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,1 s. Do maksimalne brzine od preko 200 km/h nismo došli, ali je očigledno da u tvorničke podatke ne treba sumnjati.
Unatoč našim poslovično lošim cestama i gumama niskog profila, udobnost je na zavidnoj visini, budući da se radi o vozilu koje spada u kompaktni SUV segment. Sniježni pokrivač bio je dodatni stimulans da isprobamo mugućnosti vožnje, a u takvim uslovima Sportage nas nije razočarao.
Generalna konstatacija je da je u ovo vozilo uloženo mnogo znanja i pažnje, te da će budući kupci biti zadovoljni. Naime, sa ovim modelom koji obuhvata značaj tržišni udio, Kia si nije dopustila propuste. Ipak, sva unaprijeđenja i poboljšanja imaju za posljedicu, nešto višu cijenu.
Osnvni model sa 1.6 GDI benzinskim motorom sa 132 KS i opremom LX Activemože se dobiti u zamjenu za prihvatljivih 43.990 KM, dok bi za model koji smo imali priliku isprobati trebalo izdvojiti 74.990 KM, što je imajući u vidu njegove mogućnosti i kvalitetu, prihvatljivo.
Ponuda Vozila sa dizel agregatima je posebno interesantna jer se očekuje da će model sa 1.7 CRDI motorom i 115 KS biti “bestseller”. Takvo vozilo sa opremom LX Active i pogonom samo na prednje točkove može se kupiti već za 48.490 KM. Kupci kojima je neophodan pogon na sve točkove, mogu nabaviti svoj Sportage za 66.990 KM, dok bi za najopremljeniji model sa dizel motorom (2.0 CRDI sa 185 KS), automatskim mjenjačem, pogonom na sve točkove i opremom GT Line, trebalo pripremiti 80.990 KM.
Ovako pozicionirane cijene ukazuju na velike ambicije, budući da je Kia Sportage, po prodajnim rezultatima, jedan od predvodnika u svom segmentu.