Dvije svjetske i tri evropske premijere Mercedesa
Dvije svjetske i tri evropske premijere Mercedesa
Prvi otkucaji nove generacije – zvijezda Mercedes-Benzovog predstavljanja na salonu automobila u Ženevi je nesumnjivo nova A-klasa, premjerno predstavljeni Mercedesov sportski model u segmentu kompaktnih automobila. Potpuno je nov i SL 63 AMG, koji nudi nenadmašne performanse.
E 300 BlueTEC HYBRID, najštedljiviji model u luksuznom segmentu, u Ženevi će doživjeti svoju evropsku premijeru, baš kao i novi Mercedes-Benz SL, te ML 63 AMG. Ostali noviteti koje nikako ne bi trebalo propustiti su SLK 55 AMG, C-klasa Sport, novi motori u C 180 i E 220 CDI BlueEFFICIENCY, luksuzno CL “Grand Edition” izdanje, te Viano PEARL Limited Edition i Vito E-CELL iz programa komercijalnih vozila.
Mercedes-Benz novom A-klasom otvara potpuno novo poglavlje u segmentu kompaktnih automobila. Naglašeno emotivnog dizajna, dinamična, s motorima od 80 kW (109 KS) do 155 kW (211 KS), visokoučinkovita, te s emisijom CO2 od samo 99 g/km, A-klasa utjelovljuje dinamičnost brenda Mercedes-Benz, ali istodobno i učinkovitost i ekološku osviještenost. TakoĎer, nova A-klasa potvrĎuje da sigurnost u Mercedes-Benzu nije pitanje cijene – COLLISION PREVENTION ASSIST, radarski sistem za spr ječavanje sudara, je dio serijske opreme. Nova A-klasa (dimenzije: 4292/1780/1433 mm) će se u ovlaštenim prodajnim centrima pojaviti u septembru ove godine, a narudžbe se primaju već od 15. juna.
Nova A-klasa – emocije sa sportskim karakterom
Dizajnerski pravac i dinamičnost nove A-klase vidljivi su već na prvi pogled, budući da je automobil do 18 centimetara niži od svojeg prethodnika. Dizajnerski izraz predstavljen konceptnom A-klasom u potpunosti je usvojen i u modelu koji je krenuo u serijsku proizvodnju: novom interpretacijom klasičnog dizajna, Mercedesovi dizajneri stvorili su automobil koji odiše emocijama i sportskim karakterom. „Primjena novog, dinamičnog Mercedes-Benzovog stila u kompaktnoj klasi bila je izazov u kojemu smo doista uživali“, rekao je Gorden Wagener, šef dizajna u Mercedes-Benzu.
Prilikom dizajniranja unutrašnjosti cilj je bio uskladiti interijer s ukupnom sportskom pojavom nove A-klase. Stoga unutrašnjost takoĎer daje osjećaj vrhunske kvalitete jedinstven za kompaktni segment – od samog dizajna do izbora visokokvalitetnih materijala i mogućnosti njihovog kombinovanja. Kao i u konceptnom modelu, pametni telefoni mogu biti potpuno integrirani u novu A-klasu, a pripremljena je i posebna aplikacija koja omogućava potpuno korištenje funkcija koje nudi iPhone.
Tokom razvoja nove A-klase, po put prvi su u ranoj fazi razvoja kompaktnog automobila bili uključeni stručnjaci iz AMG-a. Iz tog angažmana nastala je najdinamičnija izvedba nove zvijezde kompaktne klase – A-klasa Sport, čiji je izgled najbliskiji konceptnom modelu, sa novom dijamant maskom hladnjaka.
Kad je riječ o motorima koji pokreću novu Mercedes-Benz A-klasu, širok raspon benzinskih i dizelskih agregata pokriva najrazličitije zahtjeve za snagom i učinkovitošću, a postavljen je i novi rekord: prvi će put Mercedes-Benzov automobil ispuštati samo 99 g CO2/km. Nova generacija benzinskih motora zapremine 1,6 i 2,0 litra razvija velik raspon snage: od 90 kW (115 KS) u modelu A 180, preko 115 kW (156 KS) u A 200 do 155 kW (211 KS) u najjačem modelu A 250. Dizelski motori u novoj A-klasi takoĎer se mogu pohvaliti iznimnom učinkovitošću i svijesti o zaštiti okoliša, ponajviše zahvaljujući najnaprednijoj tehnologiji direktnog ubrizgavanja i turbopunjača. Model A 180 CDI snage 80 kW (109 KS) nudi najveći obrtni moment od 250 Nm, dok je u modelu A 200 CDI najveća snaga 100 kW (136 KS), uz obrtni moment od 300 Nm. A 220 CDI sa motorom zapremine 2,2 litra ima izvrsne performanse zahvaljujući snazi od 125 kW (170 KS) i obrtnom momentu od 350 Nm.
Svi motori nove A-klase serijski su opremljeni ECO start/stop funkcijom, a mogu se kombinovati s novim šestostepenim manuelnim mjenjačem ili po želji sa 7G DCT automatskom mjenjačem s dvostrukom spojkom.
Podvozje ostvaruje dinamičnost najavljenu dizajnom i pogonskom tehnologijom. Znatno snižen centar gravitacije i nova stražnja osovina osiguravaju efektivan prenos snage na cestu i predstavljaju temelj za moguće uvoĎenje 4MATIC pogona na sve kotače. Kupci će moći birati izmedu različitih postavki podvozja i ovjesa, uključujući sportski ovjes sa Direct Steer sistemom. Elektromehaničko upravljanje u novoj A-klasi takoĎer je unaprijeĎeno. Mercedes-Benzova A-klasa jedini je automobil u ovom segmentu koji serijski nudi radarski sistem upozorenja za sudar s Adaptive Brake Assistom, čime se smanjuje opasnost od udara u stražnji kraj vozila koje vozi ispred. COLLISION PREVENTION ASSIST sistem vizualno i zvučno upozorava vozača na prepreku na koju nailazi, te priprema Brake Assist sistem za najpreciznije moguće kočenje. U A-klasi prvi je put dostupan i PRE-SAFE® sistem preventivne zaštite putnika.
E 300 BlueTEC HYBRID – najštedljivija luksuzna limuzina na svijetu
Mercedes-Benz postavlja nove standarde u segmentu luksuznih poslovnih limuzina: E 300 BlueTEC HYBRID je najštedljiviji luksuzni automobil na svijetu, oduševljava impresivnim podacima kad su u pitanju efikasnost i štedljivost, a na sajmu u Ženevi doživjeti će svoju evropsku premijeru. Ova Mercedes-Benzova luksuzna limuzina ostvaruje zadivljujuće rezultate potrošnje od 4,2 l/100 km (uz emisiju CO2 od 109 g/km), ali i dojmljive performanse.
Četverocilindarski dizelski motor u modelu E 300 BlueTEC HYBRID razvija 150 kW (204 KS) i 500 Nm, a u kombinaciji s elektricnim motorom koji proizvodi 20 kW i 250 Nm čini vrhunski sklad u najštedljivijoj luksuznoj limuzini u svijetu. Modularni hibridni koncept s litij-ionskom baterijom ne nameće nikakve kompromise kad je riječ o prostoru i nudi nenadmašno iskustvo vožnje.
„Sa E 300 BlueTEC HYBRID nastavljamo našu sveobuhvatnu hibridnu ofenzivu. Modularna tehnologija daje nam mogućnost da i druge modelske serije nadopunimo hibridnim modelima. S jasnim naglaskom na različite zahtjeve globalnog tržišta, možemo ponuditi upravo onakve modele kakve naši kupci žele“, objašnjava prof. dr. Thomas Weber, član Uprave Daimlera za razvoj i voditelj odjela razvoja Mercedes-Benz Cars.
Novi SL – lagan, sportski, luksuzan
Novim SL roadsterom, koji se u Ženevi prvi put predstavlja u Europi, Mercedes-Benz nastavlja tradiciju koja je počela prije punih 60 godina. Kratica „SL“ od tada je sinonim za simbiozu sportskog duha, stila i udobnosti – ali i važnih inovacija. Novi SL je po put prvi gotovo u potpunosri proizveden od aluminija i teži 140 kilograma manje od svojeg prethodnika. Njegova iznimno čvrsta aluminijska karoserija omogućava agilnost i sportsko upravljanje na potpuno novom nivou, u kombinaciji s izvanrednom udobnošću u vožnji.
Zahvaljujući novim BlueDIRECT motorima postignuta je čak i bolja dinamika u vožnji. Oni su snažniji i istovremeno do 29 procenata štedljiviji od motora dosadašnje generacije. Tu je i novi, jedinstveni Frontbass sistem koji luksuzni sportski automobil pretvara u pravu koncertnu dvoranu, bez obzira na to je li krov podignut ili spušten, te visokoučinkoviti i prilagodljivi sistem pranja vjetrobranskog stakla MAGIC VISION CONTROL koji doprema vodu za pranje na brisač u skladu sa potrebama i smjerom brisanja.
SL 63 AMG – roadster vrhunskih performansi
Nova verzija Mercedes-Benzovog sportskog roadstera SL 63 AMG, koji će u Ženevi biti premijerno predstavljen svjetskoj publici, doista impresionira: lagana konstrukcija uz više snage, te boljom dinamikom vožnje i 30 procenata manjom potrošnjom goriva i emisijom štetnih gasova.
Zahvaljujući potpuno aluminijskoj karoseriji, sličnoj onoj u supersportskom SLS AMG, masa automobila smanjena je za 125 kilograma. S težinom od 1845 kg i snagom od 395 kW (537 KS) ili 415 kW (564 KS), novi model ima savršen recept za neuporedivu dinamičnost i vrhunsko iskustvo vožnje. Performanse su dodatno poboljšane zahvaljujući dobitnoj kombinaciji: uz unaprijeĎeni AMG-ov sportski ovjes na bazi ABC aktivnog ovjesa (Active Body Control), tu su i novi AMG sportski upravljač osjetljiv na brzinu, AMG kompozitni kočioni sistem i 7-stepeni AMG SPEEDSHIFT MTC sportski mjenjač. Rezultat je primamljiv spoj modernog dizajna, bogate standardne opreme i visokog stepena sigurnosti.
Inteligentna lagana konstrukcija najzaslužnija je za nisku potrošnju goriva, budući da je SL 63 AMG izraĎen na laganoj aluminijskoj konstrukciji sličnoj onoj u supersportašu SLS AMG. Poklopac prtljažnika takoĎer daje svoj doprinos manjenju težine. Unutrašnja obloga poklopca prtljažnika izraĎena je od mješavine laganih karbonskih vlakana, što predstavlja premijeru kod serijski proizvedenog modela. Iznimno čvrsta komponenta od karbonskih vlakana vezana je za plastičnu vanjsku ovojnicu, što je osiguralo uštedu od pet kilograma u odnosu na klasični poklopac prtljažnika.
SLK 55 AMG – vrhunski rezultati na svim podrucjima
Mercedes-Benz SLK 55 AMG najsnažniji je SLK svih vremena. Njegov novorazvijeni AMG 5,5-litarski V8 motor sa sistemom isključivanja cilindara sjedinjuje vrhunske performanse i minimalnu potrošnju goriva. Sa snagom od 310 kW (422 KS) i obrtnim momentom od 540 Nm, SLK 55 AMG nadmašuje sve izravne konkurente. SLK 55 AMG ubrzava do 100 km/h za 4,6 sekundi, a brzina mu je elektronski ograničena na 250 km/h. Potrošnja goriva od prosjecno 8,4 l/100 km i emisija CO2 od 195 g/km istovremeno su smanjeni za čak 30 procenata u odnosu na prethodni model.
ML 63 AMG: učinkovitost i nenadmašne vozne osobine
Novi Mercedes-Benz ML 63 AMG simbol je učinkovitosti i vrhunskih performansi te ekskluzivnosti i nenadmašnog iskustva vožnje. S potrošnjom od 11,8 litara goriva na 100 kilometara (kombinovano, 276 g CO2/km), ovaj SUV visokih performansi postiže za 28 procenata bolji rezultat od svojeg prethodnika. Za nisku potrošnju goriva i istodobno vrhunske performanse, zaslužan je AMG 5,5-litaski V8 biturbo motor najveće izlazne snage 386 kW (525 KS) i 700 Nm obrnog momenta, što predstavlja povećanje od 11 kW (15 KS) i 70 Nm.
Osmocilindarski motor zapremine 5461 ccm razvija snagu od 386 kW (525 KS) i obrtni moment od 700 Nm. U kombinaciji s AMG Performance paketom te vrijednosti rastu na čak 410 kW (557 KS) i 760 Nm. Obje inačice ML 63 AMG nude performanse pravog sportskog automobila: ubrzanje do 100 km/h za 4,8, odnosno 4,7 sekundi, dok je najveća brzina elektronicki ograničena na 250 km/h.
C-klasa Sport – C-klasa nikad nije bila više sportska
Mercedes-Benz zaoštrava profil svoje C-klase – s novim „Sport“ coupé modelima razvijenima u saradnji s AMG-om, i novim „AMG Plus Sport“ paketom, izbor sportskih varijanti C-klase nikad nije bio širi.
Samo ime dovoljno govori – novi coupé modeli C 250 Sport i C 250 CDI Sport iznimno su dinamični, a kako i ne bi bili kad su u njihov razvoj bili uključeni stručnjaci iz AMG-a. Uz poboljšan izgled zahvaljujuci AMG Plus Sports paketu, oba modela svojim tehničkim mogućnostima dodatno povećavaju užitak u vožnji. Skretanje i upravljanje još je dinamičnije zahvaljujući AMG sportskom ovjesu, izravnijem sportskom upravljanju osjetljivom na brzinu, sportskom izduvnom sistemu te sportskim karakteristikama mjenjača u S i M modovima. Mat završna boja „designo magno platinum“ ekskluzivno je dostupna za Sport modele.
E 220 CDI BlueEFFICIENCY i C 180 BlueEFFICIENCY – simboli ekikasnosti
Predstavljanjem do sada najekonomičnije dizelske E-klase, E 220 CDI BlueEFFICIENCY (4,5 l/100 km, 119 g CO2/km), i najekonomičnije benzinske C-klase, C 180 BlueEFFICIENCY (5,8 l/100 km; 136 g CO2/km), Mercedes-Benz impresivno pokazuje koliko je još potencijala ostalo u motorima s unutrašnjim sagorjevanjem. Na primjer, otkad je prethodnik današnjeg modela C 180 predstavljen 2000. godine, snaga je povećana za 21 procenat, a potrošnja smanjena za 37 procenata. Sadašnja verzija C-klase skoro je dvostruko učinkovitija od svog prethodnika.
E 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition dostupan je od marta 2012., i jednostavno je jedan od najštedljivijih automobila u svom segmentu. Zahvaljujući pregrštu mjera za smanjenje potrošnje i poboljšanje performansi, ovaj motor ima emisiju od 119 g CO2/km, deset grama manje nego prije, te troši samo 4,5 litara dizela na 100 km. Snaga modela E 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition je 125 kW (170 KS) i dostupan je jedino sa šestostepenim manuelnim mjenjačem.
Kod C-klase potpuno je novi četverocilindarski benzinski agregat zapremine 1,4 litra. Uz potrošnju od 5,8 l/100 km i emisiju CO2od 136 g/km, poboljšanje u odnosu na dosadašnji model C 180 doista je ogromno, toliko da je C 180 BlueEFFICIENCY jedan od prvih benzinskih motora uopšte koji je svrstan u klasu energetske učinkovitosti B. Motor sa 115 kW (156 KS) veoma je lagan u poreĎenju sa s konkurentima, a ostvaruje impresivan obrtni moment od 250 Nm pri 1250 do čak 4000 obrtaja u minuti.
CL Grand Edition – ekskluzivnost i luksuz
Ekskluzivno „Grand Edition“ izdanje za Mercedes-Benz CL, sadrži izuzetno atraktivne boje lakova i znatno ekskluzivniju izvedbu unutrašnjosti. Obim boja nudi izbor izmedu designo platinum metalik crne, designo magno kašmir bijele i designo moka crne. Vrhunski izgled ove posebne edicije zaokružen je 20“ kotačima od lakog metala. U unutrašnjosti Grand Edition nudi anilin kožu u boji porculan, armagnac ili tamno crna. Grand Edition je dostupan u modelima CL 500, CL 500 4MATIC i CL 600.
Viano PEARL Limited Edition: vrhunska izvedba dizajna i tehnologije
Vizija predstavljena na posljednjem salonu automobila u Frankfurtu sada je postala realnost u obliku Viano PEARL touring vana, koji putnike tetoši najfinijim materijalima. Prednja sjedišta i četiri odvojena sjedišta u stražnjem dijelu vozila obložena su, na primjer, najfinijom dvobojnom napa kožom, dok su straga obloge od pravog drveta oraha. Elektrokromatsko staklo na stražnjim bočnim prozorima može se zatamniti jednim pritiskom dugmeta. Zvučni sistem “BeoSound Viano”, osmišljen i proizveden posebno za Viano PEARL Limited Edition, osigurava nenadmašnu kvalitetu zvuka. Viano PEARL Limited Edition pokreće jedan od dva snažna V6 motora, dizelski sa 165 kW (224 KS) i benzinski sa 190 kW (258 KS).
Vito E-CELL: prvi serijski minibus s nultom emisijom
Vito E-CELL prvi je serijski minibus sa sedam sjedišta u svijetu, koji omogućuje mobilnost uz nultu emisiju štetnih gasova kao dio standardne opreme. Uz doseg od 130 kilometara, Vito E-CELL je idealan za primjenu u ekološki osjetljivim područjima kao što su pješacke zone, gradska središta ili zdravstveni centri. Elektromotor (60 kW, 280 Nm), upravljačka elektronika, transformator i AC/DC punjac smješteni su ispod poklopca motora, a snažne i izdržljive litij-ionske baterije, ispod poda putničke kabine.