Mercedes F125!
Studija Mercedesove budućnosti – F125!
Mercedes je na frankfurtskom IAA autosalonu pokazao vrlo zanimljivu i neobičnu studiju pod imenom Mercedes F 125!. Prema izjavama šefova iz Mercedesa, ova vizija predstavlja budućnost tehnologije, dizajna i luksuza nekih novih Mercedesa. Ovakvi modeli bi kao serijski automobili trebali bi se pojaviti negdje 2025. godine. Po dosta velikom broju novinara studija F 125! bi trebala biti buduća ‘S’ klasa. Studija Mercedesovog F 125! dugačka je 5 metara i visoka 1,43 metara, dok je međuosovinski razmak 3,33 metara. Broj ‘125’ u njenom imenu ima simboliku u proslavi 125 godina automobila.
Za pogon se koriste savremene tehnologije u vidu gorive ćelije, koje kao gorivo koriste vodik, te uz baterije kapaciteta 10 kWh napajaju četiri elektromotora najveće snage 231 KS, a po potrebi u kratkom periodu i do 313 KS. šasija koncepta Mercedes F 125! izrađena je iz karbona, aluminija te ojačanog čelika, kao i drugih egzotičnih kompozitnih materijala. Šasija i karoserija je izuzetne visoke čvrstoće, pa je ova studija ima samo po jedna ‘krila’ vrata na svakom boku. To znači da nema ‘B’ nosača krova. Velika limuzina tako ima mjesta za četiri odrasle osobe, a pri tom ima sportski kupe oblik s maksimalnim komforom i luksuzom. Popis elektronskih sistema je vrlo bogat i dug, ali u ovoj studji bit će primjenjene sve najsavremenije tehnologije koje budu dostupne u tom trenutku.
Kada je riječ o performansama, Mercedes F 125! iz mjesta do stotke “leti” za 4,9 sekunde, a najveća brzina će biti 220 km/h. Pogon je e4Matic i to tako da se koriste za pogon četiri elektromotora, i to za svaki točak zaseban motor. Ukupna snaga ova četiri motora bit će 231 KS, a po potrebi dostizat će brojku od 313 KS. Potrošnja vodika je 0,79 kg/100km, što je preračunato oko 2,7 l/100km dizelskog goriva. Baterije koje će biti u njemu trenutno nisu raspoložive na tržištu i za njih možemo reći da su baterije budućnosti. Baterije su litij-fosfatne kapaciteta 10 kWh smještene iza stražnje klupe. Zapremina prtljažnika je 460 litara. U kombinaciji sa gorivom ćelijom i baterijama, doseg će biti do 1000 km, a vožnja samo na baterije do 50 km. Očekuje se kako će ubuduće baterija imati znatno veći iznos od 350 Wh/kga, što bi poduplalo kapacitet i doseg.