Kijina vizija budućnosti na salonu u Seulu
Kijina vizija budućnosti na salonu u Seulu
Nova Kijina sportska limuzina Stinger je upravo doživio domaću, azijsku premijeru na salonu automobila u Seulu. Stinger, kojeg su osim u Ženevi u već viđenoj crvenoj boji predstavili i u novoj žarko žutoj boji, izložen je pored koncepta GT iz 2011., koji je bio osnova za konačni izgled prilagođen serijskom vozilu.
Kia u virtuelnoj realnosti predstavlja inovativne tehnologije asistencije DRiVE WISE
Pored najbrže serijske Kije na salonu su predstavnici najstarijeg korejskog proizvođača automobila predstavili futurističku tehnologiju – pozorište za virtuelnu realnost (VR), gdje posjetioci mogu pogledati Kijine sisteme asistencije vozaču DRiVE WISE, te isprobaju različite interaktivne sisteme povezivosti među automobilima kao i među automobilima i okolinom.
Azijska premijera sportske limuzine Kia Stinger
Kijina moćna sportska limuzina, sada po prvi put predstavljena na njihovom domaćem tržištu, donosi duh istorijskih gran tourera – snažnih, elegantnih vozila, koja putnike prevoze brzo i sa stilom. Stinger se može pohvaliti izgledom za kojim će se okretati glave, prostranošću za svih pet putnika i njihov prtljag, kao i stabilnom, ali uzbudljivom vožnjom s izvanrednom upravljivošću i pogonom na zadnje točkove.
Stinger će i u Koreji, kao i u Evropi, u prodajne salone stići krajem godine, kada će biti na raspolaganju s tri snažna motora. Ulazni 2,2-litarski turbodizelski motor, koji će u Evropi predstavljati većinu prodaje, proizvodi 200 konjskih snaga pri 3.800 okretaja u minuti, dok najveći okretni moment od 440 Nm, koji je raspoloživ u rasponu od 1.750 do 2.750 okr./min, omogućava ubrzanje vozila od 0 do 100 km/h u 7,7 sekundi, a njegova najveća brzina je ograničena na 225 km/h.
Početni benzinski motor je 2,0-litarski turbo četverocilindraš Theta snage 255 konjskih snaga pri 6.200 okr./min. Njegov najveći okretni moment od 353 Nm je na raspolaganju od 1.400 do 4.000 okr./min. Vrh Stingerove motorne ponude je 3,3-litarski twin-turbo V6 ‘Lambda II’ benzinski motor snage od čak 370 KS pri 6.000 okr./min i najvećim okretnim momentom od 510 Nm od 1.300 do 4.500 okr./min. S ubrzanjem od 5,1 sekunde od 0 do 100 km/h je 3,3-litarski 6-cilindraš postao Kijino serijsko vozilo s najbržim ubrzanjem u njenoj 76 godina dugoj istoriji, a njegova maksimalna brzina iznosi 270 km/h.
Kupci Stingera moći će birati između pogona za zadnje točkove ili sva četiri, a tu su još između ostalog i aktivne sigurnosne tehnologije DRiVE WISE te elektronski podesivi sistem ovjesa. Vozač će moći birati između čak pet načina vožnje, koji se prilagođavaju njegovom načinu vožnje, što omogućava sportskiju vožnju i upravljivost, ili opušteniju, gran turismo vožnju za uživanje na dugim putovanjima, ili sve ono što je nešto između ove dvije krajnosti.
Novi dizajnerski detalji od karbonskih vlakana govore o potencijalu ispod haube
Kia Stinger izložen na salonu u Seulu, s novom žarko žutom bojom karoserije, nešto izmijenjenim poklopcem motora, zračnim otvorima i maskom motora od karbonskih vlakana, donosi nekoliko dizajnerskih rješenja, koja naglašavaju Stingerove suptilne obline i mišićav stav.
Stinger je po prvi put izložen pored koncepta Kia GT, premijerno predstavljenog 2011. na salonu u Frankfurtu. Ovaj koncept je bio inspiracija za nastanak Stingera kao serijskog vozila. Njegova prisutnost na salonu u Seulu omogućava posjetiocima da izbliza vide kako je Kia dizajn svog smjelog i za ovaj brend neočekivanog koncepta prilagodila Stingeru, koji kroz nekoliko mjeseci ide u masovnu proizvodnju.
Interaktivna izložba tehnologija povezivosti i autonomne vožnje
Kia će na svom izložbenom prostoru posjetiocima ponuditi i mogućnost testiranja asistencijskih sistema DRiVE WISE – tako će npr. napredni sistem asistencije vozaču (ADAS) moći isprobati u pozorištu za virtuelnu realnost (VR).
DRiVE WISE utjelovljava Kijinu filozofiju stvaranja pametnih, sigurnih vozila i veće sigurnosti za sve učesnike u saobraćaju. VR pozorište posjetiocima omogućava potpunu interakciju Kijinih futurističkih tehnologija asistencije vozaču, a pritom mogu i naučiti o načinima na koje će te inovacije uticati na vožnju u skoroj budućnosti. Posjetioci će moći isprobati i različite tehnologije, koje su već sada na raspolaganju u novim vozilima, kao npr. radarski tempomat (ASCC) i automatsko kočenje u nuždi (AEB), te dobili uvid u razvoj tehnologije, koja će u budućnosti poboljšati sigurnost u vožnji i povećati udobnost. DRiVE WISE uključuje i Kijinu naprednu tehnologiju, koja kombinuje djelovanje kamera i senzora s ciljem olakšanja vožnje vozaču i sprečevanja sudara.
Kia takođe predstavlja brojne tehnologije povezivosti, koje donose inovativne funkcije ‘vozilo-kuća’ i u skoroj budućnosti će omogućavati međusobnu komunikaciju između vozila i kuće. Korisnici će moći preko potpuno interaktivnog ekrana Kijinog audio-vizuelnog navigacionog sistema iz svog vozila pristupati kućnom televizoru, rasvjeti i kućnom sistemu grijanja; ili od kuće upaliti vozilo i prilagoditi grijanje ili hlađenje te tako povećati udobnost u kabini već od samog početka vožnje.
Kijine tehnologije povezivosti predstavljaju buduća, pametno osmišljena povezana vozila, koja će više komunicirati s okolinom s namjenom pružanja veće sigurnosti i udobnosti.