Kia Quoris, nova luksuzna limuzina
Kia Quoris, nova luksuzna limuzina
Kijina nova luksuzna limuzina (od maja se prodaje u Južnoj Koreji pod imenom K9) će se na ostalim tržištima zvati Quoris, a očekujemo je krajem godine. Ime proizlazi iz engleskih riječi ‘core’ i ‘quality’, što bi trebalo predstavljati kombinaciju čvrstoće, luksuza i visoke tehnologije. Novi model predstavlja širok izbor novih tehnologija, koje kod Kije još nismo vidjeli.
Inovativne tehnologije aktivne sigurnosti
Quoris pri željenoj brzini može održavati određenu sigurnu razdaljinu do vozila pozadi, a čak se može, ukoliko je to potrebno, i automatski sasvim zaustaviti. Quoris takođe može, zahvaljujući upotrebi inovativnih zvučnih i vizualnih upozorenja i vibriranjem upravljačkog obruča, vozača upozoriti na približavanje eventualne opasnosti. Limuzina ima po tvrdnjama Kijinih inžinjera izvanredne sposobnosti praćenja i uočavanja promjena u saobraćaju, jer neprestano prima i obrađuje informacije potrebne za nesmetano besprijekorno djelovanje ovakvog vrhunskog automobila.
Napredni pametni radarski tempomat (ASCC)
Kia u Quorisu po prvi puta predstavlja radarski tempomat (Advanced Smart Cruise Control ASCC). Ugrađen u desni dio prednjeg branika, radarski sistem neprestano prati cestu ispred sebe, do maksimalne razdaljine 174 metra. Vozač može vrlo jednostavno upotrebom prekidača na upravljačkom obruču podesiti razdaljinu izborom jedne od 4 opcije (52, 40, 32 ili 25 metara kod brzine 90 km/h).
Quoris se može i automatski zaustaviti. Ako je zaustavljanje kraće od 3 sekunde i saobraćaj se nastavlja odvijati nesmetano, Quoris automatski nastavlja vožnju. Ako je zaustavljae duže od 3 sekunde, vozač mora ručno upaliti motor.
Sistem detekcije mrtvog ugla (BSD) i sistem za upozoravanje kod promjene vozne trake (LCA)
Sistem detekcije mrtvog ugla (Blind Spot Detection – BSD) sadrži dva radara smještena na vanjskim rubovima zadnjeg branika. Svaki od njih je sposoban registrovati objekte udaljene do 70 metara iza vozila i 4 metra sa svake strane.
BSD sistem se aktivira kod brzina većih od 30 km/h, kada vozača upozorava da vozilo dolazi u područje mrtvog ugla – područje veliko približno 4 metra sa svake strane Quorisa i udaljeno više od 6 metara od zadnjeg branika.
U odnosu na postojeće BSD sisteme Quorisov radarski BSD sistem može se pohvaliti dužom razdaljinom registrovanja, koja se koristi i kod sistema za upozoravanje od promjene vozne trake (Lane Change Assistance – LCA), pošto sistem LCA vozača između ostalog upozorava i na vozila iza njega.
Ako sistem procijeni da bi se sudar mogao dogoditi u manje od 4,5 sekunde se upozorenje u obliku trokuta pojavljuje na lijevom ili desnom bočnom ogledalu (u zavisnosti od strane s koje dolazi vozilo) i na ekranu na vjetrobranskom staklu. Ako se vozač uprkos tome ne odazove, slijedi zvučno upozorenje, a u slučaju da vozač i dalje ne reaguje slijedi vibriranje upravljačkog obruča. Vozač, naravno, ima mogućnost deaktiviranja navedenih sistema.
Sistem praćenja vozila kod parkiranja i manevrisanja (AVM)
4 kamere smještene oko Quorisa čine sistem praćenja (Around View Monitor – AVM), koji nudi maksimalni komfor i sigurnost kod parkiranja i manevrisanja kod niskih brzina. Za razliku od većine sistema konkurentskih modela, koji nude pregled događanja oko vozila do 270 stepeni, Quorisov sistem nudi pregled do 360 stepeni u čak osam različitih načina gledanja, a to se prikazuje na velikom ekranu. Sistem se automatski gasi kod brzina većih od 20 km/h.