Kia na salonu u Frankfurtu 15. septembra predstavlja novu Optimu
Kia na salonu u Frankfurtu 15. septembra predstavlja novu Optimu
4. generacija limuzine Optima, koja u Evropu stiže krajem godine, donosi moderan, novi vajski izgled, atraktivnu unutrašnjost s više prostora za sve putnike u vozilu, široku ponudu novih tehnologija i veliki izbor efikasnih motora.
Novi model će ponuditi više prefinjenosti te unaprijeđenu upravljivost u odnosu na odlazeći model, dok istovremeno zadržava sportski imidž koji je Optimu uzdigao među Kijine najprodavanije modele širom svijeta.
Limuzina Optima, koja u prethodnim generacijama nije igrala veliku ulogu za Kiju u Evropi, s novim modelom donosi i Kijine ambicioznije evropske planove u izuzetno konkurentskom D segmentu, gdje glavne uloge pripadaju njemačkim limuzinama.
Evolucija dizajna nove Optime
Nova Optima i dalje će imati prepoznatljiv sportski identitet, ali novim detaljima će privući i nove kupce koji traže drugačije vozilo. Optima, nastala pod budnim okom Petera Schreyera, Kijinog glavnog dizajnera i predsjednika Kia Motors, svojim savremenim izgledom, oštrim linijama i produženom siluetom limuzine nudi još veću markantnost na cesti.
Novi zgled Optime napravljen je kako bi bio funkcionalan i sportski. Vozilo je duže (+10 mm na konačnih 4.855 mm), više (+10 mm, 1.465 mm) i šire (+25 mm, 1.860 mm), a veći je i međuosovinski razmak (+10 mm, 2.805 mm). Te promjene omogućile su više prostora i udobnosti u kabini, prije svega u predjelu glava, ramena, nogu na zadnjoj klupi i u prtljažniku. Nove dimenzije vozila dizajnerima su omogućile zategnut, dinamičan izgled na kojem je i dalje najupečatljiviji detalj Schreyerova tigrova maska.
Nova Optima će imati zaista bogatu ponudu sigurnosnih tehnologija:
- Napredni tempomat (SCC), koji automatski prilagođava brzinu vozila kako bi održao sigurnosnu razdaljinu do vozila ispred
- Autonomno kočenje u nuždi (AEB), koje pomoću radara dugog dometa detektuje potencijalni sudar s drugim vozilom ili pješakom i pomaže zaustaviti vozilo
- Sistem za održavanje vozila u voznoj traci (LKAS), koji detektuje poziciju vozila u odnosu na oznake voznih traka i automatski popravlja vozilo ako sistem detektuje promjenu trake bez aktiviranja žmigavaca
- Sistem prednjih svjetala (HBA), koji automatski prilagođava intenzitet farova s obzirom na druga vozila i uslove na cesti
- Sistem upozoravanja na ograničenja brzina (SLIF), koji zahvaljujući svojim kamerama čita znakove uz cestu i prikazivanjem na mjeraču vozača upozorava na prekoračenje brzine
- Sistem detekcije mrtvog ugla (BSD), koji vizualnim upozorenjem u bočnom ogledalu upozarava na dolazeće vozilo iza koje ulazi u vozačev mrtvi ugao
- Sistem upozoravanja na vozila iza (RCTA), koji prilikom izlaska s parkinga unazad upozorava na vozila koja se približvaju iza Optime
Optimin AEB sistem je jedinstven u svojoj klasi u Evropi, jer osim radara kratkog dometa ima i radar dugog dometa, koji može identifikovati udaljena vozila i pješake pri većim brzinama nego konkurencija. Radar kratkog dometa ‘City’ pomaže vozačima izbjeći frontalne sudare pri brzinama do 50 km/h, dok radar dugog dometa ‘Urban’ omogućava Optimi da detektuje i izbjegne prepreke pri brzinama od 30 do 80 km/h. AEB sistem omogućava prepoznavanje pješaka pri brzinama do 60 km/h i time smanjuje rizik od sudara.
Kia Coonected Services i bežično punjenje mobilnih telefona
Kijina najnovija audio-vizuelna navigacija osim novim, modernim izgledom može se pohvaliti 7- ili 8-colskim zaslonom na dodir i satelitskom navigacijom, a podržava i DAB digitalni radio, koji je na raspolaganju na nekim evropskim tržištima. Infotainment sistem, koji je isključivo za Kiju uradio TomTom, omogućava osvježavanje prometnih infromacija uživo, upozoravanje na radare, lokalno pretraživanje i vremensku prognozu. Nudeći korisne informacije u realnom vremenu Kia Connected Services poboljšava sigurnost, udobnost i uživanje u vožnji. U Evropi će se taj sistem kupcima Optime nuditi besplatno prvih sedam godina.
Kao prvo vozilo u svojoj klasi Optima će nuditi bežično punjenje mobilnog telefona. Nova Optima takođe nudi i dva USB priključka (jedan sprijeda i jedan pozadi), kako bi putnici mogli napuniti svoje mobilne uređaje.
U zavisnosti od opreme tu su i brojni opcioni dodaci: 360-stepeni prikaz događanja oko vozila (Around View Monitor), koji pomoću 4 kamere vozaču omogućava lakše parkiranje; pametni sistem parkiranja (SPAS), koji vozilo automatski parkira bočno ili pravougaono; dinamični pokretni farovi, koji se pomjeraju s obzirom na položaj upravljačkog obruča, što povećava vidljivost i poboljšava sigurnost noću.
U ponudi benzinski i dizelski motor, uskoro i plug-in hybrid
Svi motori iz Optimine ponude zadovoljavaju najnovije emisione standarde Euro 6. Unapređeni 1.7 CRDi dizelski motor će po očekivanjima predstavljati glavninu prodaje u Evropi. U odnosu na prethodnu varijantu motor je doživio različita poboljšanja koja donose više snage i okretnog momenta, a i emisije niže za čak 25%.
Motor proizvodi 141 KS (sa prethodnih 136 KS) i 340 Nm okretnog momenta (povećano sa 325 Nm), čime 1,7-litarski turbo dizel nudi poboljšanja na području odazivnosti motora pri nižim okretajima, štedljivosti te nižih buke i vibracija. Unapređeni motor ima niže emisije CO2 za čak 14% koje sad iznose 110 g/km (u kombinaciji s ručnim mjenjačem i start/stop sistemom).
Za ljubitelje benzinaca u ponudi će biti i 2.0 CVVL motor snage 163 KS, poznat iz prethodnog modela. Osim toga u 2016. godini Optima će dobiti i plug-in hybrid.
Niže emisije naprednog novog 7-stepenog DCT mjenjača s dvostrukim kvačilom
Nova Optima u ponudi će imati i napredni novi sedmostepeni mjenjač s dvostrukim kvačilom (DCT), koji je nedavno predstavljen i u unaprijeđenom cee’du i nudi se samo u ponudi s najprodavanijim 1,7-litarskim CRDi dizelskim motorom. Kijin novi DCT napravljen je kako bi pružao sportsko vozačko iskustvo s trenutnim mijenjanjem brzina.
Novi DCT, koji je plod Kijinog znanja, ručnim načinom mijenjanja brzina donosi manju potrošnju i sportski osjećaj, dok automatskim načinom prenosa pruža udobnost karakterističnu za automatske mjenjače.
1,7-litarski CRDi dizelski motor s DCT mjenjačem u zrak ispušta samo 116 g/km CO2, što je čak 40 g/km manje u odnosu na postojeću Optimu sa 6-stepenim automatskim mjenjačem. Ovo, za četvrtinu bolje, poboljšanje emisija CO2 predstavlja najniže emisije dizelskog motora s automatskim mjenjačem u svojoj klasi.
1.7 CRDi biće na raspolaganju i sa 6-stepenim ručnim mjenjačem, dok će 2.0 CVVL benzinski motor pored tog imati u ponudi i 6-stepeni automatik.
Nova Optima već krajem godine
Nova Optima u Evropu stiže već krajem godine, a kao i svi ostali modeli Kia i Optima će svojim kupcima nuditi 7-godišnju garanciju (do 150.000 km, prve tri godine bez ograničenja kilometraže). Novu Optimu će za evropske tržište proizvoditi u Kijinoj korejskoj fabrici u Hwasungu.