Jeep Renegade – Prvi Fiatov SUV proizveden u Italiji!
Jeep Renegade – Prvi Fiatov SUV proizveden u Italiji!
Nakon zvanične promocije i mnogobrojnih najava, Jeep je konačno objavio zvanične fotografije i specifikacije svog novog malog SUV vozila nazvanog Renegade. To je prvi Jeep, koji se proizvodi u Italiji i prvi Jeep koji se proizvodi izvan američkog tla koji će biti u ponudi na globalnom tržištu. To je ono što ovaj model izdvaja od svih ostalih vozila ovog proizvođača.
Kako bi Jeep Renegade bio spreman za tržišni nastup planiran za četvrti kvartal ove godine, proizvodnja je započela tokom jula i odvija se u obnovljenoj tvornisi SATA (Società Automobilistica Tecnologie Avanzate) u mjestu Melfi. Ova tvornica sagrađena je 1991. godine, a prva proizvedena vozila napustila su je 1993. godine. Tu su se proizvodili Fiat Punto, Lancia Ypsilon, Fiat Grande Punto, Fiat Punto Evo… , a do 2013. godine, samo u ovoj tvornici proizvedeno je 5.645.275 automobila. Ovaj prizvodni kompleks prostire se na gotovo 1,9 miliona m2 i u njemu radi 5.941 radnik.
Jeep Renegade kombinira bogato naslijeđe koje je ovaj brend stekao, sa svježim i novim stylingom primjerenom mladim i dinamičnim korisnicima. Uz to Jeep Renegade predstavlja kombinaciju proisteklu iz činjenice da se Jeep sada nalazi pod ‘kapom’ FIAT-a, te da je nastao spajanjem najuspješnijih elemenata sa ‘ove i one strane bare’. Drugačije rečeno, ovaj mali SUV je predodređen da ponudi najbolja off i on road svojstva u klasi, elegantan i robusan izgled istovremeno, ta da se kroz brojne varijante približi svakom tržištu i svakom korisniku.
Tehnički gledano, Jeep Renegade postavljen je na modularnu platformu, što već u startu osigurava pouzdanost, jednostavnost, trjanost, kvalitet, ali i niže troškove razvoja i proizvodnje. Također, tu je ‘small-wide 4×4 architecture’ koja garantuje jednu od uvodnih premisa, a to su najbolja vozna svojstva u klasi.
Sistem vješanja je neovisan, omogućuje vertikalni hod točkova od čak 205 mm, te rastojanje od tla, od čak 220 mm. Globalni pristup vidljiv je i u bogatoj ponudi pogonskih agregata i sklopova, dostupnih za različita tržišta. Uz to, Izbor će obogatiti pogoni 4×2 i 4×4 (sa mogućnošću isključenja stražnje pogonske osovine), mjenjačima sa 5, 6 ili čak 9 stepeni prijenosa (prvi u segmentu), a među mnogobrojnim opcijama prijenosa, nalaze se i Jeep Active Drive Low i Jeep Selec-Terrain sistem. Također, ne treba zaboraviti da je lista ponuda sigurnosnih i pomoćnih (serijskih ili u različitim opcijama) obuhvatiti čak 70 sistema.
Dizajn je potpuno nov, ali nepogrešivo prepoznatljiv. Vertikalne prečke (njih 7), velika bistra svjetla sprijeda i stražnja svjetla sa ‘X’ segmentom, te opcioni krovni otvor, vezuju novi Renegade sa izvornim modelom Willys MB Jeep iz 1941. godine.
Za razliku od pomenutog izvornog modela, čija oprema je bila više nego spartanska, a vozač i putnici su sjedili na drvenim klupama, Renegade nudi savremenu i bogato opremljenu unutrašnjost, te udobna sjedišta i prtljažnik osnovne zapremine od 351 l, koja se po potrebi može povećati na korisnih 1.297 l.
Na početku prodaje Renegade će biti ponuđen sa opremem Opening Edition, a kupcima će se nuditi modeli sa oznakama: Sport, Longitude, Limited i Trailhawk.
Kupcima u Evropi, Renegade će se nuditi sa dva MultiAir2 benzinska motora snage 140 i 170 KS, E.torQ benzinski motor sa 110 KS, dok će dizelsku ponudu činiti dva MultiJet II motora sa 120 i 170 KS. Kupcima u Rusiji (i na Srednjem Istoku), u ponudi će biti i snažni 2.4-litreni Tigershark MultiAir sa 185 KS.
Budući da su u razvoj i proizvodnju ovog modela uložena značajna sredstva, te da se proizvođači automobila bore sa tržišnim postranjem, sasvim je sigurno da će ‘mali’ Renegade naići na dobar odziv kupaca. Upravo je to ono što je ovom proizvođaču nedostajalo da bi se dugogodišnja uspješna tradicija nastavila.