Dacia Duster treće generacije predstavljen javnosti
Dacia Duster treće generacije predstavljen javnosti
Dacia predstavlja treću generaciju Dustera – novo poglavlje u priči najprodavanijeg modela marke.
„Najpotpuniji Duster dosad”: ovo je početak novog poglavlja o čuvenom modelu koji postavlja mjerila u automobilskoj industriji i utjelovljuje sve ono za što se Dacia zalaže: robustan je i stvoren za aktivnosti na otvorenom, jednostavno je opremljen, ekološki učinkovit, a opet kul. Duster je stigao na tržište 2010., prvu obnovu doživio je 2017., a zatim se uspeo do vrha i odredio pravila oblikovanja SUV-a.
Prava je priča o uspjehu: u 13 godina karijere osvojio je više od 40 nagrada, dosad je proizveden u 2,2 milijuna primjeraka, a o tome koliko je zapravo popularan najbolje govori činjenica da je 2022. bio najprodavaniji SUV u svim segmentima na europskom tržištu privatnih kupaca.
U Dacijinoj tvornici u Pitestiju u Rumunjskoj svakog se dana proizvede oko 1000 Dustera – otprilike jedan svake minute!
Snažniji i odvažniji izgled
Dacia je iz temelja promijenila Dusterov izgled. Novi Duster zadržava odvažne karakteristike koje su proslavile prethodne generacije, posebice čvrst i robustan stav SUV-a, te ih obogaćuje upečatljivim novim dizajnom. Nova generacija s ponosom nosi novo ruho!
Dizajneri su krenuli od jednostavnih oblika i površina kao što su putnički prostor, poklopac motora, blatobrani i drugo. Zatim su ih povezali u jasnu cjelinu i tako postigli suvremen izgled koji ostavlja dojam kvalitetne izrade i privlači namjerno zategnutim, smionim linijama.
Jednostavni oblici i površine naglašavaju moć dizajna: među ostalim tu su oštra, okomita prednja maska, zaštite blatobrana oborenih bridova, veliki poklopac prtljažnika i bočni prozori koji neprimjetno sežu od prednjeg do stražnjeg kraja.
Nova je generacija u cijelosti obavijena elegantnom zaštitom: bočne zaštite podvozja povezane su s oznakama marke i lukovima blatobrana, koji su pak povezani s prednjim i stražnjim odbojnicima. Novi Duster nikad nije izgledao otpornije i spremnije za otvorena prostranstva!
Dosljedan dizajn prilagođava se vremenu u kojem živimo, a terenskom i robusnom karakteru Dacije Duster daje održiviju dimenziju.
- Prednja i stražnja zaštita podvozja načinjena su od obojene mase. Izbjegavanje lakiranja dobro je za okoliš, a prednosti takve prakse imaju i kupci: tragovi struganja i ogrebotina neće utjecati na originalnu boju.
- Bočne zaštite podvozja, zaštite blatobrana, oznake marke, trokutasti umetci na prednjem odbojniku, i zaštita stražnjeg kraja izrađeni su od izdržljivog materijala Starkle®, razvijenog u suradnji Dacijinih inženjera i kemičara tvrtke LyondellBasell. Taj materijal, predstavljen na konceptnom automobilu Manifesto, izrađen je od 20 % recikliranog materijala. Prirodno je prošaran bijelim česticama koje je Dacia, umjesto da ih preboji, odlučila zadržati (detalji u nastavku).
David Durand dodaje: „Željeli smo čvrsto povezati vanjski i unutarnji dizajn. Zategnute linije i dojam čvrstoće putničkog prostora pomažu da se osjećate istinski zaštićeno.”
Osjećaju sigurnosti pridonose i nova prostrana, povišena i okomita armaturna ploča te široka letvica. Zračni otvori, koji oblikom podsjećaju na lukove blatobrana, također pridonose dosljednosti dizajna.
Novi je Duster izvana i iznutra opremljen osnovnim dodacima koji doista služe svrsi. Mnogo je truda uloženo u ergonomiju, uključujući 10,1-inčni središnji zaslon postavljen u vidnom polju vozača i nagnut prema njemu za 10 °. Novi automatski mjenjač, uparen s hibridnim motorom od 140 KS, posebno je jednostavan za upotrebu, dok plosnata konstrukcija gornjeg i donjeg dijela upravljača jamči nevjerojatno ugodno rukovanje.
Tu je i novi svjetlosni potpis u obliku slova Y, posljednja karika koja povezuje vanjski i unutarnji dizajn novog Dustera:
- Zračni otvori u unutrašnjosti tvore oblik slova Y (u verziji Extreme izvedeni su u boji bakra). Štoviše, isti oblik nalazimo i oko naslona za ruke u oblogama vrata. Naziv marke u središtu upravljača zamijenio je logotip.
- Prednja i stražnja svjetla, kao i aluminijski naplatci proizvedeni su bez upotrebe kroma (i posebno ispolirani da bi se postigao sjaj) te tvore oblik slova Y.
Platforma cmf-b za još bolje performanse
Platforma CMF-B, na kojoj je sazdan novi Duster, ima središnju ulogu u Dacijinoj industrijskoj strategiji. Ta je platforma prvi put upotrijebljena u novom Sanderu i Loganu, a zatim i u Joggeru. Važna je jer pruža svestranost bez koje marka ne može optimalno provesti svoj ambiciozni proizvodni plan.
Zahvaljujući platformi CMF-B, novi Duster nudi više prostora za putnike i prtljagu, pri čemu je njegova duljina tek neznatno veća. Napredna konstrukcija platforme zaslužna je za manji prodor vibracija i bolje prigušivanje buke, čime je znatno poboljšana udobnost vožnje. Osim toga, novi se model izvrsno snalazi na različitim vrstama ceste pa je i užitak u vožnji neizmjerno veći.
Inženjerskim zaslugama tu nije kraj: platforma CMF-B omogućila je elektrifikaciju novog Dustera, odnosno ugradnju blagog i punog hibridnog motora.
Robustan i stvoren za aktivnosti na otvorenom: novi duster odvažniji je no ikad
Terenske sposobnosti novog Dustera nadmašuju ponudu na tržištu vozila s pogonom na sve kotače bez kratkih prijenosnih omjera, što znači da ljubitelji otvorenih prostranstava mogu opušteno uživati.
Bolje terenske sposobnosti verzije 4×4
Novi Duster dostupan je s mjenjačem 4×4 Terrain Control koji uključuje pet načina rada:
- AUTO: mjenjač u skladu s prianjanjem i brzinom automatski dijeli okretni moment na prednje i stražnje kotače.
- SNOW: optimizira putanju na skliskim cestama uz pomoć posebnih postavki sistema elektroničkog nadzora stabilnosti i sistema protiv proklizavanja.
- MUD/SAND: za vožnju neujednačenim terenima.
- OFF-ROAD: vrhunske performanse na zahtjevnim terenima. Ovaj način rada može se usporediti s načinom 4×4 Lock u aktualnom Dusteru, a poseban je po tome što, ovisno o prianjanju i brzini, automatski i na optimalan način dijeli okretni moment između prednjih i stražnjih kotača.
- ECO: optimizira potrošnju goriva tako što regulira rad klima-uređaja i performanse vozila. Ovisno o prianjanju, ovaj način rada u najvećoj mjeri poboljšava raspodjelu okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača, čime se smanjuje potrošnja goriva.
Razmak od tla: 217 mm u verziji 4×4 (mjereno između prednje i stražnje osovine).
Prilazni i odlazni kutovi pomažu vam da učinkovitije izbjegnete prepreke na verziji 4×4: do 31 ° sprijeda i 36 ° straga te prijelazni kut do 24 °.
Nadzor brzine na nizbrdici posebno je koristan na neravnim površinama i strmim nizbrdicama. Sistem aktivira kočnice kako bi održao brzinu vozila pod kontrolom (u skladu s uputama vozača), odnosno između 0 i 30 km/h. Aktivira se neovisno o omjeru brzine (uključujući stupanj za vožnju unatrag) pa vozač može zaboraviti na papučicu gasa i kočnice i usredotočiti se samo na upravljač.
Novi informativni sistem s prikazom svih informacija o prometu. Za vrijeme terenske vožnje, na 10,1-inčnom središnjem zaslonu prikazuje se brojne korisne informacije:
- bočni nagib
- kut nagiba na uzbrdici i nizbrdici
- raspodjela okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača (verzija 4×4).
Iznimno izdržljive zaštitne obloge i materijali
- Izvana: čitava je karoserija zaštićena od lakših udaraca i ogrebotina. Bočna zaštita spaja zaštite blatobrana s prednjim i stražnjim odbojnicima, tvoreći tako zaštitni pojas. Velike zaštitne obloge, ugrađene ispod odbojnika, štite podvozje vozila.
- Unutra: putnički je prostor također izrađen od izdržljivih materijala – posebice u verziji Extreme koja uključuje perive presvlake od TEP materijala MicroCloud te gumene tepihe za prednju i stražnju klupu te prtljažnik. Tepisi su izrađeni od 20 % recikliranog materijala.
Otporni materijali
Prednja i stražnja zaštita podvozja obojene su u masi. Drugim riječima, plastika je obojena prije oblikovanja i zato se njezina boja ne mijenja čak ni nakon oštećenja (u usporedbi s tradicionalnim lakiranjem). Tragovi struganja i ogrebotina bit će gotovo nevidljivi, budući da takva oštećenja neće utjecati na boju zaštite podvozja.
Zaštite oko vozila izrađene su od novog materijala Starkle® koji su razvili Dacijini inženjeri. Riječ je o nebojenom materijalu koji vješto prikriva tragove struganja i ogrebotina.
Novi Duster prilagođen je za ugradnju dodatne opreme InNature
- Paket Sleep: nakon Joggera, prvog modela koji je bio prilagođen za ugradnju ovog paketa, na red je došao Duster. Paket se sastoji od jednostavne, lako rastavljive i pristupačne 3 u 1 kutije s velikim ležajem (duljine 1,9 m i širine do 1,3 m) koji jedna osoba sastavi u manje od dvije minute, stolića i prostora za pohranu.
- Novi krovni nosač izuzetno je praktičan za aktivnosti na otvorenom. Lako se pričvršćuje na modularni krovni nosač u poprečan položaj ili na poprečne nosače koji se prodaju zasebno (najveća masa u vožnji na krovu iznosi 80 kg).
Ekološki efikasan i pametan: duster je održiviji i pristupačniji no ikad
Oblikovan u skladu s vrijednostima marke, opremljen novim hibridnim pogonima i proizveden od većeg broja recikliranih materijala, novi Duster nudi pristupačnu alternativu za održiviju vožnju.
Novi hibridni pogoni
- Duster HYBRID 140. Riječ je o motoru koji je početkom 2023. predstavljen u Joggeru, a koji se sada našao i u Dusteru. Temeljen na dokazano učinkovitoj tehnologiji Renault Grupe, taj se pogon sastoji od 1,6-litrenog četverocilindarskog benzinskog motora snage 94 KS, dvaju električnih motora (glavnog elektromotora snage 49 KS i visokonaponskog elektropokretača-generatora) te automatskog mjenjača s četiri stupnja prijenosa povezana s termičkim motorom i dva stupnja prijenosa povezana s električnim motorom. Ta kombinacija različitih tehnologija moguća je zahvaljujući konstrukciji motora bez spojke.
Kombinacija regenerativnog kočenja, velikog kapaciteta baterije od 1,2 kWh (230 V) i učinkovitog mjenjača jamči do 80 % gradske vožnje na 100 % električni pogon, a time i uštedu od 20 % (mješoviti ciklus vožnje) do 40 % goriva (gradski ciklus vožnje). Štoviše, pri svakom se paljenju motora automatski aktivira električni način rada.
- Duster TCe 130. Ovo je prvi put da Dacia u nekom svojem vozilu upotrebljava TCe 130 – motor koji omogućuje početni stupanj elektrifikacije. Riječ je o kombinaciji 1,2-litrenog trocilindarskog benzinskog turbomotora nove generacije koji upotrebljava Millerov ciklus izgaranja (manji gubici pumpe povećaju učinkovitost) i blagog hibridnog motora od 48 V. Budući da elektromotor pomaže termičkom motoru prilikom pokretanja i ubrzanja, prosječna potrošnja goriva i emisija CO2 manja je za oko 10 %*. U usporedbi s aktualnim TCe 130, novi motor omogućuje dinamičnija ubrzanja te odzivniju i uglađeniju vožnju, dok sistem regenerativnog kočenja gotovo neprimjetno puni bateriju od 0,8 kWh.
Motor TCe 130 dostupan je u kombinaciji sa 6-stupanjskim mjenjačem u verzijama 4×2 i 4×4.
- I Duster ECO-G 100. Dacia, vodeća marka u području pogona na ukapljeni naftni plin u Europi, jedini je proizvođač koji u svim svojim vozilima s termičkim pogonom nudi opciju ugradnje dvogorivnog motora (benzin i UNP) s oznakom ECO-G. Novi je Duster također opremljen tom provjerenom i ispitanom tehnologijom koja jamči sigurnost i pouzdanost.
Kada se pokreće na ukapljeni naftni plin, novi Duster ECO-G 100 u prosjeku ispušta 10 % manje emisija CO2 od istovrijednog benzinskog motora. Zahvaljujući dvama spremnicima ukupnog obujma 100 l (50-litreni spremnik benzina i 50-litreni spremnik ukapljenog naftnog plina, ugrađen ispod podnice prtljažnika kako bi se očuvao teretni kapacitet), Duster s motorom ECO-G 100 može prijeći do 1300 km**. Osim toga, prebacivanje između pogona odvija se u trenu i gotovo neprimjetno – jednostavnim pritiskom gumba na armaturnoj ploči.
Održiviji materijali
Dacia je razvila poseban materijal Starkle®. Novi Duster prvi je proizvodni model koji upotrebljava Starkle®, novi materijal koji su razvili inženjeri marke. Sastoji se od 20 % ponovno upotrijebljenog polipropilena i nije obojen, što znači da prilikom proizvodnje stvara manji ugljični otisak. Od tog su materijala izrađene bočne zaštite podvozja, zaštite blatobrana, oznake marke, trokutasti umetci na prednjem odbojniku i zaštita stražnjeg kraja. Osim toga, bojenje prednje i stražnje zaštite podvozja u masi pridonijelo je smanjenju količine boje koja se upotrijebi pri proizvodnji.
- 20 %* reciklirane plastike. Novi Duster sadržava oko 20 % reciklirane plastike, značajno više od ostatka segmenta i za osam bodova više od prethodne generacije.
- Bez kromiranih umetaka i životinjske kože. Dacia je iz ekoloških razloga odlučila prestati upotrebljavati kožu i kromirane umetke u svim svojim modelima.
- Priručnik za vlasnika vozila također je skraćen kako bi se smanjila potrošnja papira. Cjelovito izdanje priručnika dostupno je putem interneta ili aplikacije My Dacia.
I dalje nenadmašna vrijednost za novac
- Novi Duster nastavlja ispunjavati Dacijino obećanje „najbolje vrijednosti za novac”. Uz najpristupačniju cijenu i najveći putnički prostor dosad, novi će Duster biti pravi ulov!
- Usto će imati i bogatiju tehnološku opremu, uključujući novi 7-inčni digitalni zaslon instrumentne ploče, novi 10,1-inčni središnji dodirni zaslon i novi multimedijski sistem.
- Bit će to najpametniji Duster dosad: primjerice, dolazit će s modularnim krovnim nosačima i pametnim sistemom Dacia YouClip (više u nastavku).
Jednostavno opremljen, a opet kul: više tehnologije i pametnih rješenja
Novi Duster utjelovljuje Dacijinu filozofiju tehnološkog napretka: siguran je, napredan, pristupačan, a svojim korisnicima olakšava život, odnosno povećava njihovu sigurnost i udobnost.
Dodatno digitaliziran i povezaniji putnički prostor
Novi multimedijski sistem s 10,1-inčnim središnjim dodirnim zaslonom dostupan je serijski od verzije Expression i s nekim od dva multimedijska sistema za Duster – Media Display i Media Nav Live:
- Media Display tvornički će se ugrađivati u verzije Expression i Extreme te će uključivati četiri zvučnika i funkciju bežičnog povezivanja uz pomoć sistema Apple CarPlay™ i Android Auto™.
- Media Nav Live, serijski u verziji Journey, a uz nadoplatu dostupan i u verzijama Extreme i Extreme, povrh povezane navigacije s informacijama o prometu u stvarnom vremenu i kartografije čije će ažuriranje biti dostupno tijekom 8 godina, Media Nav Live nudi i audiosistem Arkamys 3D sa šest zvučnika.
Media Control bit će dostupan u verziji Essential. Riječ je o multimedijskom sistemu kojim je moguće upravljati preko upravljača. Informacije o multimedijskim sadržajima prikazuju se na 3,5-inčnom zaslonu pored instrumenata, a sistem osim toga uključuje četiri zvučnika, opciju povezivanja preko Bluetootha, USB utičnicu te ugrađeni držač pametnog telefona na armaturnoj ploči. Povežete li se s besplatnom aplikacijom Dacia Media Control, radijem, ostalim multimedijskim sadržajima i još nekim značajkama moći ćete upravljati izravno putem pametnog telefona.
Direktno povezivanje u vozilima opremljenima multimedijskim sistemom Media Display i Media Nav Live u skladu je s novom Europskom uredbom o općoj sigurnosti (GSR2), nudi još više povezanih usluga, zahvaljujući postupku FOTA (Firmware Over The Air) što omogućuje ažuriranje softvera na daljinu bez potrebe za odlaskom u servis. te omogućuje pristup povezanijim uslugama kao što su:
Digitalna instrumentna ploča: Duster je prvi Dacijin model koji dolazi opremljen 7-inčnom prilagodljivom digitalnom instrumentnom pločom u boji, posebnom po tome što omogućuje prikaz informacija na način koji najviše odgovara vozaču. Digitalna instrumentna ploča serijski je dostupna od verzije Expression nadalje.
Sve verzije opremljene multimedijskim sistemom Media Display i Media Nav Live dolaze s držačem pametnog telefona YouClip, dvjema USB-C utičnicama sprijeda i 2 straga za napajanje 4 uređaja. Sve su utičnice osvijetljene.
Bežični punjač pametnog telefona na središnjoj konzoli nadohvat je ruku prednjih putnika. U verziji Journey dostupan je serijski, a u verziji Extreme uz nadoplatu.
Novi sistemi pomoći u vožnji
Tempomat se sada serijski ugrađuje od verzije Essential. Funkcija automatskog paljenja kratkih svjetala dostupna je u svim razinama opreme, dok je automatsko paljenje i gašenje dugih svjetala u seriji na verzijama Extreme i Journey.
U skladu s najnovijim sigurnosnim zahtjevima, novi je Duster opremljen novim sistemima za pomoć u vožnji, kao što su automatsko kočenje u nuždi (u gradskim i prigradskim područjima, uključujući prepoznavanje drugih vozila, pješaka, biciklista i motociklista), prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje na prekoračenje brzine, pomoć pri parkiranju unatrag, upozorenje na naglo kočenje, upozorenje na izlazak iz traka, sistem za održavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na umor vozača i hitni pozivi (eCalls). Kako bi životi kupaca bili još jednostavniji, Dacia je u Duster ugradila My Safety, pametni gumb za brzu prilagodbu omiljenih sistema za pomoć u vožnji.
Veća udobnost
Više prostora u unutrašnjosti. Novi Duster nudi najbolju vrijednost za novac u segmentu. Budući da je konstruirana na platformi CMF-B, nova generacija može se pohvaliti većim prostorom u unutrašnjosti, a posebice širinom prednje klupe i prostorom za noge straga (+30 mm).
Podnica prtljažnika je niža, a njegov otvor širi i viši. Prtljažnik je također širi i viši te nudi do 6 % više prostora (472 litre ispod prtljažne police u verziji 4×2).
Nova oprema. Preduvjet za udobnu vožnju svakako je bezbrižan vozač. Novi je Duster zato prepun pogodnosti koje vozačima olakšavaju život! Električna parkirna kočnica dostupna je u verzijama Journey (serijski) i Extreme (uz nadoplatu), dok su obje verzije serijski opremljene električno podesivim i sklopivim vanjskim retrovizorima. Novi Duster još spremnije odolijeva najsurovijim uvjetima: opremljen je grijanim upravljačem i sistemom odleđivanja vjetrobranskog stakla (ovisno o zemlji prodaje).
YouClip: nova pametna oprema s potpisom marke Dacia. Dacijini inženjeri razvili su YouClip, jednostavan i praktičan sistem za čvrsto i sigurno odlaganje posebne dodatne opreme na za to predviđena mjesta u unutrašnjosti. Novi Duster dostupan je s četiri (u verziji Essential) ili šest pričvrsnih elemenata YouClip (po jedan na armaturnoj ploči, suvozačevoj strani konzole, iza središnje konzole, dva sa svake strane prtljažnika i jedan na vratima prtljažnika).
Na njih je moguće pričvrstiti stalak za tablet, vrećice za pohranu i držač pametnog telefona sa ili bez indukcijskog punjenja ili ih upotrijebiti kao 3 u 1 sistem (držač čaša, kukica za odlaganje torbe i pomična lampa). Domišljati 3 u 1 sistem tvornički se ugrađuje u Duster Extreme, a sva dodatna oprema, kompatibilna sa sistemom YouClip, dostupna je mreži Dacijinih koncesionara.