BMW iX prvi je potpuno električni SUV bavarskog brenda
BMW iX prvi je potpuno električni SUV bavarskog brenda
Novi BMW iX spreman je za serijsku proizvodnju i on je prvi SUV bavarskog proizvođača koji je projektovan kao čisto električni automobil.
BMW iX stvoren je u potpunosti od početka kao električni model što je omogućilo inižinjerima da automobil u potpunosti prilagode električnoj tehnologiji. Kako navodi bavarski proizvođač, BMW iX pripada SAV (Sports Activity Vehicle) segmentu.
Ovaj SAV-a visokih performansi ima konstrukciju od aluminijuma, a u njegovoj izradi korišten je karbon koji se može naći na krovu i bočnim panelima, te na zadnjem dijelu automobila – sve u cilju smanjenja težine i zadržavanja visoke čvrstoće. Velika pažnja posvećena je i aerodinamici pa automobil ima koeficijent otpora zraka od 0,25 Cd.
U početku proizvodnje postojat će dvije izvedbe, a obje će imati pogon na sva četiri točka. Snažnija verzija nosit će oznaku BMW iX xDrive50 i imat će ukupno 523 KS dok će maksimalni okretni moment biti 765 Nm. To će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za svega 4,6 sekundi.
Slabija verzija bit će BMW iX xDrive40 s 326 KS i 630 Nm okretnog momenta, a prema fabričkim najavama ova verzija od 0 do 100 km/h ubrzavat će za 6,1 sekundu.
Vrhunska verzija bit će BMW iX M60 sa okruglo 600 KS, ali ova verzija će doći nešto kasnije, s obzirom da je još uvijek u fazi testiranja.
Kod svih modela baterija je smještena u pod kako bi automobil imao što niže težište. BMW iX xDrive50 ima bateriju kapaciteta 105,2 kWh, dok iX xDrive40 ima 71 kWh. Sve baterije hlade se s efikasnom toplotnom pumpom kako bi se energija što bolje iskoristila.
Ugrađene baterije u iX imaju daleko veću efikasnost u odnosu na one ugrađene u BMW i3, gdje je volumetrička energetska gustina veća za 40%. Velika baterija u BMW-u iX xDrive50 omogućava snagu punjenja od čak 200 kW, što znači da joj je od 10 do 80% kapaciteta potrebno svega 35 minuta da se napuni DC punjaču. Kod manje baterije to vrijeme je smanjeno na 31 minut, usprkos manjoj snazi punjenja od 150 kW.
Unutrašnjost automobila dizajnirana je u duhu industrijskog dizajna gdje dominiraju veliki ekrani od 12,3 i 14,9 inča (ovisno o opremi). Oni su smješteni iza zajedničkog stakla tako da formiraju jednu neprekinutu površinu.
BMW iX donosi i mogućnost autonomne vožnje trećeg nivoa, a u trenutku lansiranja kao dio sigurnosne opreme dostupno pet kamera, pet radarskih i 12 ultra-zvučnih senzora.
Kao dio dodatne opreme bit će dostupno Bowers & Wilkins ozvučenje koje pruža 4D zvuku. Kada smo već kod zvuka, zanimljivo je i da su predviđeni razni zvuci koji upozoravaju pješake na nadolazeće vozilo. Za njihovo komponiranje bio je zadužen kompozitor filmske muzike Hans Zimmer.
Novi BMW iX pravit će se u fabrici u Dungolfingu.