48-voltni blagi hibrid i Kijin novi inteligentni ručni mjenjač za porodicu Ceed
48-voltni blagi hibrid i Kijin novi inteligentni ručni mjenjač za porodicu Ceed
Kia Motors predstavila je novi ‘EcoDynamics+’ 48-voltni blagi dizelski hibrid (MHEV) za sve karoserijske izvedbe Ceeda. Tako će novi pogon pored Ceedovog hatchbacka biti raspoloživ i kod karavanskog Ceed Sportswagona, shooting brake ProCeeda i crossovera XCeed.
Pogon EcoDynamics+ smanjenjem emisija CO2 i troškova održavanja poboljšava učinkovitost 1,6-litarskog dizelskog motora ‘Smartstream’.
Novi pogon nudi se kod snažnije i slabije izvedbe motora –115 KS i 136 KS – dok je kod ProCeeda u ponudi samo snažnija izvedba.
Blagi hibrid snižava emisije CO2 za 5~10% i ujedno pruža jednake performanse
Blagi hibrid snižava emisije CO2 za 5 do 10 posto (NEDC 2.0, kombinirano), u zavisnosti od izvedbe karoserije, mjenjača, snage motora i opreme vozila. Ono što vrijedi istaknuti je da tehnologija MHEV poboljšava učinkovitost motora, dok performanse motora ostaju nepromijenjene.
I EcoDynamics+ izvedbe sa 7-godišnjom garancijom
Kia Ceed, Ceed Sportswagon, ProCeed i XCeed s blagim dizelskim hibridom EcoDynamics+ dolaze iz Kijine evropske fabrike u Slovačkoj (Žilina) i kao i sve ostale Kie mogu se pohvaliti 7-godišnjom garancijom na cijelo vozilo (do 150.000 kilometara, prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).
Dizelski blagi hibrid EcoDynamics+ s ‘motor’ i ‘generator’ načinima djelovanja
Ceedov MHEV pogon djeluje zajedno s Kijinim ‘Smartstream’ 1,6-litarskim dizelskim motorom, koji je najčistiji dizelski motor u istoriji ovog najstarijeg južnokorejskog proizvođača automobila i maksimizira štedljivost s pomoćnim električnim okretnim momentom i regenerativnim kočenjem.
EcoDynamics+ nastao je s ciljem pružanja maksimalne štedljivosti motora s unutrašnjim sagorijevanjem, koji koristi i rekuperira električnu snagu. Sistem nadomješta okretni moment motora snagom kompaktne 48-voltne litijum-jonske polimerne baterije, a i produžava ‘nedjelovanje’ zahvaljujući novom starterskom generatoru za blage hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG).
MHSG je preko remena povezan do radilice i neprimjetno preklapa između načina ‘motor’ (elektro motor) i ‘generator’. U načinu ‘motor’, tokom ubrzavanja MHSG omogućava dodatnu električnu snagu i tako smanjuje opterećenost motora i smanjuje emisije. Kod smanjivanja brzine MHSG pod određenim uslovima preklapa na način ‘generator’ čime rekuperira energiju s radilice kako bi napunio bateriju.
Kijin ‘U3’ 1.6 CRDi koristi tehnologiju selektivne katalitičke redukcije (SCR), koja je aktivna tehnologija nadzora emisija, koja osjetno snižava emisije. Stoga motor emituje manje karbon dioksida, pogotovo materijâ i nitrogen oksida (Nox) u odnosu na prijašnje Kijine dizelske motore. Motor je raspoloživ i u slabijoj (115 KS) i u jačoj izvedbi (136 KS).
‘Clutch-by-wire’ inteligentni ručni mjenjač
Ceed je jedan od prvih modela Kia s novim inteligentnim ručnim mjenjačem (iMT), koji će biti u ponudi samo kod blagih hibrida EcoDynamics+. Sistem ‘clutch-by-wire’ doprinosi manjoj potrošnji goriva i nižim emisijama CO2, dok ujedno zadržava vozne karakteristike klasičnog ručnog mjenjača.
Umjesto mehaničke veze iMT kvačilo kontrolira potpuno elektronski. Neprimjetno se integrira sa starterom-generatorom blagog hibrida (MHSG) i gasi motor prije nego Kijin ISG sistem stani/kreni (Idle Stop & Go) u »coastingu« – to je stanje kada vozilo ide bez gasa po inerciji i polako se zaustavlja do potpunog mirovanja.
Takođe omogućava kratka vremenska razdoblja »ugašenog motora« tokom coastinga pri brzini do 125 km/h, koja se neprimjetno ponovo aktiviraju kada vozač pritisne papučicu gasa ili kvačila. Sistem u realnim voznim uslovima može smanjiti potrošnju goriva i sniziti emisije CO2 za oko 3%.
Auto ostaje u izabranoj brzini i kada se motor ugasi. Zahvaljujući snazi koju omogućava MHSG motor se ponovo pali odmah nakon što vozač pritisne na papučicu kočnice ili gasa. Ako vozač pritisne kvačilo kako bi promijenio stepen prenosa (kod uključenog kvačila) ili ako je brzina vozila preniska za trenutni stepen prenosa onda se pali motor u položaju “neutral”.
Niže emisije CO2 i jeftinije održavanje vozila
Emisije CO2 za izvedbe Ceed i Ceed Sportswagon iznose 96 g/km, ukoliko je vozilo opremljeno s iMT mjenjačem odn. 99 g/km u slučaju opcijskog 7-stepenog mjenjača s dvostrukim kvačilom (7DCT, kombinirano, NEDC 2.0)*. To predstavlja poboljšanje od 5 odn.
9,2 posto u odnosu na 1,6-litarski dizelski Smartstream motor bez 48-voltnog blagog hibrida. Kod ProCeeda emisije u kombiniranom načinu iznose 103 g/km (s iMT mjenjačem) odn. 104 g/km (s 7DCT), što je poboljšanje od 7,2 odn. 6,3 posto. Xceedove emisije emisije 101 g/km (iMT) odn. 108 g/km (7DCT), što je poboljšanje od 7,3 odn. 6,1 posto.*