Automatski prati vozilo
Volvo tehnologija koja automatski prati vozilo ispred
Volvo je napravio još jedan veliki korak na putu prema autonomnoj vožnji, odnosno samostalno upravljanim vozilima, demonstracijom novog sistema pomoći u slučaju saobraćajne gužve. Novi sistem omogućava automatsko praćenje vozila koje se nalazi ispred u koloni, funkcioniše do brzine od 50 km/h, a bit će spreman za serijsku primjenu već 2014. godine.
„Ova tehnologija čini vožnju maksimalno opuštenom i to u najmonotonijem dijelu svakodnevnog saobraćanja, takozvanim špicama, te nudi sigurno kretanje u koloni, koja se sporo kreće“ – kaže Peter Mertens, stariji potpredsjednik odjela za istraživanje i razvoj pri Volvo Car korporaciji.
Funkcija pomoći u saobraćajnoj gužvi je evolucija postojećih sistema adaptivnog tempomata i sistema pomoći pri održavanju pravca kretanja, predstavljenih u novom Volvu V40, početkom 2012. godine. Aktivira se pritiskom na dugme, a tada je rad motora, kočnica i upravljačkog sistema potpuno automatiziran. Adaptivni tempomat održava idealan razmak od vozila ispred, a nadzire se i upravljanje.
„Automobil savršeno prati vozilo ispred, no vozač je i dalje taj koji u svakom trenutku ima potpunu kontrolu nad vozilom“ – tvrdi Mertens.
Vožnja u koloni traje duže od godišnjeg odmora
Kretanje u sporim kolonama svakodnevnica je gradskog saobraćaja. Amerikanci recimo provedu preko 100 sati godišnje u vožnji na posao, što je više od vremena (80 sati), koliko u prosjeku provedu na godišnjem odmoru. Vožnja u velikim centrima kao što su New York, Chicago, Philadelphia i Los Angeles, oduzima još više vremena.
„Situacija je manje-više slična u većini velikih gradova širom svijeta. Naš je cilj sa novim sistemom učiniti tu vožnju u koloni što manje stresnom za vozača“ – kaže Mertens.
Cilj je globalno vodstvo
Autonomna vožnja, u kojoj je ubrzavanje, upravljanje i kočenje automatizirano i zahtijeva sasvim malo humane interakcije je glavni fokus razvojnog rada Volvo Car korporacije.
„Naš je cilj biti vodeći u polju autonomnje vožnje. Pojednostavljenje funkcionisanja i pouzdanost sistema je krucijalna, kako bi vozači imali povjerenja u svoj automobil“ – zaključuje Mertens.
Sistem pomoći u slučaju saobraćajne gužve je za Volvo drugi po redu, kada je u pitanju tehnologija autonomne vožnje. Nedavno je uspješno demonstrirana tehnologija automobilskog voza, koja omogućava samostalnu vožnju u koloni autocestom do brzine od 90 km/h.
Pozitivna reakcija kupaca
Volvo želi stvarati automobile maksimalno prilagođene kupcima, pa zbog toga puno polaže u istraživanje njihovog mišljenja. Zato je Volvo još 2011. godine pozvao brojne vlasnike premium vozila, da uživo na test stazi ocijene buduće sisteme podrške, među kojima je bio i prototip sistema pomoći u saobraćajnoj gužvi. Jedan od kupaca je rekao kako je u pitanju savršena podrška vožnji bez imalo stresa.
Predstavljanje 2014. godine
Sistem pomoći u saobraćajnoj gužvi je dio Volvo SPA arhitekture, koja će biti predstavljena 2014. godine i na kojoj će biti postavljena većina budućih Volvo modela.