Revolucija ekrana u automobilima
Revolucija ekrana u automobilima
Razvoj ekrana je uveo revoluciju u unutrašnjost automobila. Sada sve zavisi od njih, do te mjere da “prvo dizajniramo ekrana a onda sve ostalo” istakao je Jaume Sala, rukovodilac službe Interior Design u SEAT-u, koji je još dodao “ranije smo dizajnirali cijelu unutrašnjost pa tek nakon toga tražili mjesto za ekran”. Sada se ipak “sve vrti oko njega”.
Sada više ljudi u SEAT-u učestvuje u dizajnu ekrana nego spoljašnjosti vozila zbog rastućeg uticaja umrežavanja u automobilskoj industriji. Do kraja godine biće 30 zaposlenih u kompaniji koji će se baviti UX dizajnom, područjem vezanim za ekrane. Neki od njoih su zaduženi za interface, drugi se bave aplikacijama, a treća grupa simulacijama i animacijama i njihovim prikazom.
Dizajn ekrana u vozilu je veoma zahtjevan zadatak i potrebno je oko godinu i po i oko 1,000 skica. U SEAT-u, svi ekrani imaju jednu zajedničku osobinu, a to je da se nalaze u visini očiju i pod uglom su okrenuti prema vozaču. Najnoviji dizajn u novom modelu LEON, dimenzija je 8 inča (oko 20 cm). Za ovaj model posebno je dizajnirano 3000 ikonica i piktograma.
U posljednjih 15 godina evolucija je bila “nevjerovatna”
Prema Sala-i, prešli smo veliki put “od jednostavnog radio aparata koji može da se ukloni do čitavog kompjutera instaliranog u vozilo” koji je sposoban za reprodukciju sadržaja drugih uređaja kao što je tablet. A to je, tačno ono što klijenti danas traže.