Poboljšana sigurnost
Volvo poboljšava sigurnost međusobnom komunikacijom automobila
Omogućiti automobilima da komuniciraju međusobno i sa okruženjem, otvara fantastične mogućnosti. Razmjenom vitalnih informacija, stvara se sigurniji i udobniji ugođaj vožnje.
Zbog toga se Volvo Car korporacija, zajedno sa ostalim evropskim proizvođačima i snabdjevačima pridružila CAR 2 CAR komunikacijskom konzorciju, čiji je cilj stvaranje zajedničke platforme za automobilsko komuniciranje u sljedećih pet godina.
„U budućnosti ćemo imati naprednu razmjenu vitalnih informacija između automobila, kao što je njihova pozicija, brzina i pravac kretanja“ – tvrdi Erik Israelsson, voditelj projekta inteligentnih transportnih sistema pri Volvo Car korporaciji.
Volvo Car korporacija je nedavno potpisala memorandum o razumijevanju sa članovima CAR 2 CAR komunikacijskog konzorcija, a koji se odnosi na implementaciju zajedničke tehnologije međusobnog komuniciranja automobila od 2016. godine.
Cilj je stvaranje komunikacije između automobila, bez obzira na vrstu i marku vozila. Komunikacija se vrši preko bežične mreže (slične WLAN), a koristi postojeće sisteme, kao što je GPS navigacija. Specifična frekvencija, omogućava automatsko povezivanje svih vozila u određenom radijusu, te razmjenu informacija o njihovoj poziciji, brzini i pravcu kretanja. Ugradnja odašiljača u cestovnu infrastrukturu, kao što su saobraćajni znakovi i semafori, dodatno širi komunikacijsku mrežu.
„U ovom području postoji značajan potencijal, kao i mogućnosti za napredak u brojnim sferama sigurnosti, kao što je tečniji tok saobraćaja, te dodatna udobnost pri putovanju“ – objašnjava Erik Israelsson.
Nekoliko primjera primjene nove tehnologije
Optimalna brzina za „zeleni val“
Preko odašiljača u semaforu, dobija se informacija o optimalnoj brzini, koju automobil treba održati da bi „uhvatio“ takozvani zeleni val, čime se izbjegava nepotrebno ubrzavanje i kočenje. Prilikom stajanja na semaforu, vozač dobija informaciju koliko će još trajati crveno svjetlo.
Upozorenje na vozila hitne pomoći
Sistem upozorava vozača na prisustvo vozila hitne pomoći, te mu daje dovoljno vremena da napravi prostor za prolazak tog vozila, bez naglih manevara. Ovo je posebno iskoristivno noću u slučaju kada vozilo hitne pomoći zbog održavanja javnog reda i mira, zvučne signale koristi povremeno, kao i kada se u vozilu sluša glasna muzika, pa se sirene vozila hitne pomoću ne registruju.
Upozorenje na radove na putu
Sistem upozorava na radove na cesti. Građevinske mašine mogu odaslati signal mnogo prije nailaska na područje radova. Vozači dobijaju blagovremeno upozorenje na ograničenje brzine, te alternativne pravce kretanja. Sistem također može dati i informaciju o preostaloj razdaljini do kraja radova na putu.
Upozorenje na spora vozila
Spora ili pokvarena vozila daju signal upozorenja ostalima. Primanje te informacije na vrijeme, smanjuje rizik od neugodnih iznenađenja prilikom nailaska na pokvareno vozilo, te tako poboljšava sigurnost.
Upozorenje na saobraćajnu gužvu
Sistem upozorava na zastoj ili gužvu, te smanjuje mogućnost od naleta na stražnji dio vozila koja stoje.
Vremenska prognoza
Sistem upozorava na potencijalnu oluju, jaku kišu, snijeg ili led.
Kočenje su slučaju nužde
Vozila koja se pokvare na cesti, stvaraju opasnu situaciju kako za putnike, tako i za ostale učesnike u saobraćaju. CAR 2 CAR sistem je tu da na vrijeme upozori na vozilo koje se nepredviđeno zaustavlja.
Upozorenje na nailazak motocikliste
Motociklisti su među najugroženijim učesnicima u saobraćaju, pa je jedan od elemenata CAR 2 CAR sistema, upozorenje na nailazak motocikliste.
Upozorenje na prolazak kroz crveno svjetlo
Semafori koji komuniciraju sa automobilima, omogućavaju upozorenje vozača u vozilu koje nema namjeru zaustavljanja, te istovremeno upozoriti vozače koji prolaze na zeleno svjetlo, da im prilazi vozilo koje je prošlo kroz crveno svjetlo.
„Sve u svemu, ovaj će sistem u automobilima budućnosti značajno doprinjeti sveukupnoj sigurnosti u saobraćaju.“ – zaključuje Israelsson.
CAR 2 CAR komunikacijski konzorcij je organizacija koju finansijski podržava nekoliko evropskih proizvođača automobila, u saradnji sa istraživačkim insititutima i drugim partnerima.