Novi Volvo motori
Novi Volvo Drive-E motori
Nova Volvo Drive-E porodica motora užitak vožnje bez uticaja na efikasnost uvodi u novu dimenziju, u kojoj broj cilindara više nije od presudnog značaja za uživanje u vožnji. Prva tri motora Drive-E porodice, dvolitarski četverocilindraši, bit će lansirani u jesen 2013. godine. Dizelska verzija donosi inovativnu i-Art tehnologiju, dok najjača benzinska verzija nudi vrhunsku kombinaciju kompresora i turbopunjača.
„Stvorili smo manje, inteligentnije motore, koji nude mogućnosti motora sa 6 cilindara, uz potrošnju na nivou četverocilindraša. Pored toga, dodatne elektrifikacijske i hibridne tehnologije, omogućavaju snagu na nivou V8 motora“ – izjavio je Derek Crabb, potpredsjednik odjela za razvoj motora pri Volvo Car grupaciji.
Čitava Drive-E ponuda modela, koja se tokom razvojne faze zvala Volvo Engine Architecture (VEA), u biti se sastoji od dva četverocilindarska motora, jednog common rail dizelaša i jednog benzinca sa direktnim ubrizgavanjem, koji zajedno zamjenjuju čak osam motora na tri platforme. Drive-E dizelaši će nuditi od 120 do 230 KS, dok će benzinci razvijati od 140 do preko 300 KS.
Nekoliko nivo turbopunjenja, donosi veliku fleksibilnost za upotrebu u raznim modelima, od izuzetno efikasnih do vrhunski jakih verzija. Kako bi se zadovoljile sve potrebe kupaca, neki će motori dobiti pomoćne tehnologije poput elektrifikacije.
Tri Drive-E motora
Na samom početku komercijalizacije, modeli S60, V60 i XC60 će biti dostupni sa tri motora iz nove porodice; T6 turbobenzincem sa 306 KS, T5 turbobenzincem sa 245 KS, te D4 turbodizelašem sa 181 KS, a tu je i novi 8-stepeni automatski mjenjač, koji dodatno doprinosi rafiniranosti vožnje i ekonomičnosti. T5 i D4 izvedbe će biti dostupne i u modelima V70, XC70 i S80. Novi motori su rezultat rada Volvo inženjera, te će se proizvoditi isključivo u švedskom pogonu Skövde.
Novi osmostepeni automatski mjenjač
Kako bi se omogućila ugodna vožnja i naglašena efikasnost, novi motori su upareni ili sa novim osmostepenim automatskim mjenjačem ili sa unaprijeđenim šestostepenim manulnim mjenjačem.
„Sofisticirana Drive-E tehnologija kupcima nudi vrhunske mogućnosti, manju potrošnju, niže štetne emisije i adekvatno zvučno iskustvo. Naši će četverocilindraši ponuditi performanse bolje od aktuelnih šestocilindarskih motora i potrošnju nižu od one u aktuelnim četverocilindrašima. Ukoliko uporedite novi Drive-E motor i aktuelni motor sa šest cilindara, primjetno je značajno smanjenje mase i gabarita uz zadržavanje iste snage, a sve to uz potrošnju manju od 10 do 30 posto“ – kaže Derek Crabb.
Dizelaši sa inovativnom i-Art tehnologijom ubrizgavanja
Korištenjem povratnih informacija o pritisku ubrizgavanja na svakom injektoru goriva, umjesto korištenja samo jednog senzora pritiska u zajedničkom vodu, i-ART tehnologija omogućava konstantnu kontrolu i odvojeno prilagođavanje ubrizgavanja u svakom od četiri cilindra.
„Povećavanje pritiska ubrizgavanja na izuzetno visokih 2.500 bara, uz dodatak inovativne i-ART tehnologije, može se opisati kao drugi veliki korak u dizelskoj revoluciji. Značaj ovog dostignuća jednak je izumu lambda sonde u katalitičkom konverteru još davne 1976. godine. To je naša nova svjetska inovacija“ – izjavio je Derek Crabb.
Svaki injektor na vrhu ima mali kompjuter, koji nadgleda pritisak ubrizgavanja. Korištenjem ove informacije, samopodešavajući i-ART sistem osigurava idealnu količinu goriva u svakom trenutku procesa izgaranja.
Kombinovanje visokog pritiska ubrizgavanja i i-ART tehnologije, daje kupcu motor, koji ima manju potrošnju, manji nivo štetnih emisija, ali i bolje mogućnosti, te adekvatan zvuk. Osim novog sistema ubrizgavanja, novi dizelski motori se mogu pokvaliti vrhunskom turbo tehnologijom, smanjenom frikcijom i boljim sistemom hlađenja, koji omogućava brže postizanje radne temperature prilikom hladnog starta.
Benzinac sa kompresorom i turbopunjačem
Kombinacija kompresora i turbopunjača nudi adekvatan odaziv na gas od niskih obrtaja, poput klasičnog usisnog benzinca. Mehanički spojen kompresor aktivira se pri prvom davanju gasa i od najnižih obrtaja, dok se turbopunjač aktivira naknadno i nudi vrhunska ubrzanja. Ostale prednosti benzinskih Drive-E motora su smanjenje frikcije, brzoreagujuće varijabilno otvaranje ventila, te inteligentno korištenje toplote kroz varijabilnu električnu vodenu pumpu.
Spremni za elektrifikaciju
Drive-E motori su već u startu spremni za elektrifikaciju. Ključne komponente, kao što su integrisani starter generator mogu se jednostavno spojiti, a zbog kompaktnih mjera četverocilindarskog motora, moguća je jednostavna ugradnja električnog motora u samom motornom prostoru. Baterijsko pakovanje može se smjestiti u sredinu automobila.
Downsizing bez kompromisa
Volvo je uvjeren da je fokus na četverocilindarskim Drive-E motorima, ispravan put u ponudi adekvatne kombinacije snage, dobrih voznih svojstava i niske potrošnje.
„Snaga koju dobijate od motora, nema nikakve veze sa njegovim dimenzijama. Bitna stvar je količina vazduha koja prolazi kroz motor. Naravno, manji motor je i efikasniji. Dakle, ukoliko možete postići bolji protok zraka kroz manji motor, možete bez problema dobiti mnogo snage uz manju potrošnju. U vrijeme kada sam bio uključen u razvoj motora za Formulu 1, 1.5 litarski turbobenzinac je razvijao preko 900 KS. Novi Volvo Drive-E motori su zapravo već testirani na trkaćoj stazi. Motor koji je 2011. godine pokretao Volvo automobile u WTCC šampionatu, zapravo je bio prototip Drive-E motora, koji je u našoj posljednjoj utrci postigao i novi rekord staze“ – zaključuje Derek Crabb.