Nova tehnologija omogućava potpun vidokrug
Nova tehnologija omogućava potpun vidokrug
Volvo Trucks je razvio novu tehnologiju koja drastično umanjuje rizik od udesa uzrokovanih ograničenim vidnim poljem. Ona omogućava da za 360 stepeni vozilo „skenira“ sve što se nalazi u njegovom okruženju. Vozilo simultano procjenjuje podatke iz više izvora, funkcionišući na sličan način kao ljudski mozak i predlaže korake u cilju izbjegavanje bilo kakvih incidenata. Ova tehnologija je trenutno u probnoj fazi i postaće realnost za pet do deset godina.
Ova tehnologija je rezultat jedinstvenog istraživačkog projekta nazvanog Non-Hit Car and Truck, u saradnji sa Volvo Cars. Po prvi put je moguće da vozilo registruje i procjenjuje sve što se dešava u njegovom okruženju i predlaže korake za izbjegavanje udesa, kao što su sudari sa pješacima, biciklistima i drugim vozilima. Ako vozač ne reaguje na predložene korake, upravljački ili kočni sistem može se nezavisno aktivirati.
“Naša vizija sigurnosti u saobraćaju su udesi bez Volvo kamiona”, kaže Carl Johan Almqvist, direktor za sigurnost saobraćaja i proizvoda u Volvo Trucks. “Ova jedinstvena tehnologija približava nas za još jedan korak ka našoj viziji i nadamo se da će u budućnosti sačuvati mnogo života.”
Virtuelni suvozač
Glavna komponenta ove tehnologije je platforma podataka koja spaja ulazne signale sa kamera, radara i sa drugih senzora smještenih na svim stranama vozila. Ova platforma omogućava vozilu da obavi skeniranje svog okruženja od 360 stepeni na svakih 25 milisekundi. Svi ulazni podaci se tumače, rizične situacije se analiziraju i kreiraju se različite putanje vozila. Kombinujući različite senzorske sisteme, ova tehnologija može razlikovati i identifikovati različite učesnike u saobraćaju, uključujući pješake, bicikliste, motocikliste i druga vozila. Također, može registrovati njihovu udaljenost i njihov pravac kretanja.
“U zavisnosti od brzine učesnika, ova tehnologija može predvidjeti saobraćajne situacije za 5 sekundi unaprijed i kreirati najbolji akcioni plan”, kaže Mansour Keshavarz, sistem inženjer u Volvo Trucks, koji je radio na razvoju tehnologije. “Na mnogo načina ova tehnologija služi kao suvozač – ali suvozač koji može vidjeti sve oko vozila. Također, može upozoriti vozača na situacije koje se dešavaju, tako da on/ona može reagovati, naprimjer, korištenjem sirene ili kočenjem da bi se izbjegao sudar.”
Budući izazovi
Ova tehnologija još nije spremna za primjenu kod sigurnosnih sistema na komercijalnim vozilima. U poređenju sa automatizacijom na putničkim vozilima, postoje specifični izazovi koji se moraju prevazići pri razvijanju ovakve tehnologije za teška vozila.
“Kamioni su drugačiji tip vozila i u saobraćaju se ne ponašaju na isti način kao putnička vozila. Svaki kamion je drugačije natovaren i njihova veličina ih sprečava da izvode ozbiljne manevre u cilju izbjegavanja nesreće, kao naprimjer naglu promjenu pravca. Zato je važno istražiti i razviti tehnologiju specifičnu za kamione”, kaže Mansour Keshavarz.
Prema Karlu Johanu Almkvistu, uvođenje ove tehnologije na tržište može se očekivati za pet do deset godina.
“Mi imamo spremne sve glavne komponente, ali moramo uraditi još puno testova da bi bili sigurni u to da je sistem u potpunosti bez greške. Ako uspijemo prevazići ove izazove, budućnost bez kamionskih udesa je na dohvat ruke.”
Činjenice o Non-Hit Car and Truck projektu:
- Počeo je u septembru 2010. godine u saradnji sa Volvo Car Corporation, ÅF Group, HiQ, Meceli Chalmers University of Technology.
- Glavni cilj bio je razvijanje tehnologije koja bi smanjila rizik udesa kod putničkih i kod komercijalih vozila, naročito se fokusirajući na situacije u kojima današnji aktivni sigurnosni sistemi nisu dovoljni.
- Istraživanje se završava u decembru 2014. godine i rezultati će omogućiti da se razviju novi aktivni sigurnosni sistemi za koje se očekuje da će u komercijalnu upotrebu na kamionima biti spremni za pet do deset godina.
Činjenice o sadašnjim Volvo Trucks aktivnim sigurnosnim sistemima:
- Collision Warning with Emergency Brake – napredni kočni sistem za slučaj opasnosti opremljen alarmom za prethodno upozorenje da bi se spriječile nezgode izazvane nepažnjom.
- Lane Changing Support – registruje vozila u mrtvom uglu na strani suvozača.
- Lane Keeping Support – kontroliše položaj vozila na cesti. Kada registruje zanošenje ili skretanje van putanje, upozorenje obavještava vozača tako da on/ona može preuzeti kontrolu prije nego što se dogodi ozbiljna nesreća.
- Driver Alert Support – upozorava umorne vozače i savjetuje ih da se odmore.