Nissan predstavlja revolucionarni benzinski motor
Nissan predstavlja revolucionarni benzinski motor kao dio električnog pogonskog sklopa trkaćeg ZEOD RC modela
Jedinstvenim pogonskim sklopom u vozilu ZEOD RC, Nissan ne samo da će na Le Mansu ove godine otvoriti nove razvojne puteve, nego će njegov prateći motor s unutrašnjim izgaranjem postaviti nove standarde performansi i efikasnosti.
Nissanov ZEOD RC bit će prvo vozilo u Le Mansu koje će Circuit de la Sarthe u junu odvesti samo na električni pogon. Jedan krug svakog stinta (gorivni “stint” traje otprilike jedan sat) bit će odvožen samo na električni pogon, a poslije toga će posao preuzeti novi Nissanov 1,5-litarski trocilindarski turbomotor DIG-T R.
Motor izvanredno malih dimenzija teži samo 40 kilograma, ali stvara nevjerovatnih 400 konjskih snaga. Osnovni motor visok je samo 500 mm, dug 400 i širok 200 mm. Iako je pretežak da ga se kao ručnu prtljagu ponese u avion, dimenzijama bi mu to svakako pošlo za rukom na svakom aerodromu u svijetu.
Okrećući se do 7.500 o/min, Nissan DIG-T R proizvodi obrtni moment od 380 Nm. S omjerom od 10 konjskih snaga po kilogramu mase, novi motor zapravo ima bolji omjer snage i težine od novih motora, koji će se ove godine upotrebljavati na utrkama svjetskog prvenstva Formule 1.
Kako se cijeli koncept Nissanovog ZEOD RC modela uveliko fokusira na smanjivanje i efikasnost, Nissan se za pomoć pri razvoju motora okrenuo novom partneru, proizvođaču maziva Total. Francuski proizvođač maziva, blisko je sarađivao s Nissanovim stručnjacima u razvoju goriva i maziva, koji će do krajnosti iskoristiti potencijale motora.
Nissanov ZEOD RC na ovogodišnjih 24 sata Le Mansa bit će smješten u “Garage 56”, koju je Automobile Club de l‘Ouest rezervisao za dodatnog učesnika s novim i revolucionarnim tehnologijama kakve dosad nisu viđene na francuskoj klasičnoj utrci izdržljivosti. Znanja skupljena u razvoju revolucionarnog trkaćeg automobila također će se iskoristiti za razvoj Nissanovog planiranog vozila klase LM P1 svjetskog prvenstva izdržljivosti 2015. godine.
“Naša je ekipa novim motorom na unutrašnje izgaranje odradila odličan posao. Znali smo da će električna komponenta Nissanovog ZEOD RC modela sigurno privući mnogo pažnje u Le Mansu, ali naš kombinovani pogonski sklop s elektro/benzinskim motorom sasvim je sigurno zapanjujuće tehnološko djelo. Nissan će biti prvi veliki proizvođač koji će na velikoj međunarodnoj utrci upotrijebiti trocilindarski motor. Naš vodeći položaj u autoindustriji namjeravamo zadržati fokusirajući se na downsizing. Znanje naučeno pri razvoju motora bit će ugrađeno u Nissanove cestovne automobile budućnosti. Naš je cilj postavljanje novih standarda efikasnosti svih dijelova automobila – pogona, aerodinamike i vožnje. Kad je riječ o pogonu, blisko smo sarađivali s timom u Totalu, ne samo kako bismo smanjili unutrašnje trenje u motoru nego i u svim dijelovima pogona.Trenje je neprijatelj snage, pa je hvatanje ukoštac s njim bio jedan od ciljeva na koje smo se posebno fokusirali.” – izjavio je Darren Cox, menadžer Nissanovog motorsport odjela.
“Biti izabran od strane proizvođača automobila kao tehnološki partner za prikaz inovacija uvijek je razlog za ponos, posebno na legendarnoj utrci 24 sata Le Mansa. To potiče naše istraživače na pronalaženje rješenja i izvlačenja maksimuma iz tehničkih specifikacija, ali i svojstava koje naša maziva TOTAL QUARTZ nude svim putničkim vozilima.” – izjavio je Philippe Girard, naučni izaslanik Totala.
Poslije opsežnog testiranja na ispitnom stolu, Nissan ZEOD RC prošle je sedmice prvi put izišao na stazu s ugrađenim električnim i toplinskim motorom. Nissan ZEOD RC će u iduća četiri mjeseca biti podvrgnut opsežnom testnom programu prije nego što 14./15. juna nastupi na ovogodišnjoj utrci 24 sata Le Mansa.