Mercedes-Benz Actros Highway Pilot – Svjetska premijera autonomne vožnje na javnim cestama
Mercedes-Benz Actros Highway Pilot – Svjetska premijera autonomne vožnje na javnim cestama
Vlasti Baden-Württemberga su pregledale vozilo i izdale mu dozvolu za autonomnu vožnju, a poligon je zamijenjen dionicom autoputa A8 između Denkendorfa i izlaza za aerodrom u Stuttgartu.
Za upravljačem tegljača Mercedes-Benz Actros bio je dr. Wolfgang Bernhard, prvi čovjek Mercedesovih kamiona i autobusa, a na suvozačevom mjestu bio je premijer Savezne države Baden-Württemberg, Winfried Kretschmann.
Za ovaj poduhvat dr. Wolfgang Bernhard se s tegljačem uključio u saobraćaj na autoputu, kada je Highway Pilot je ponudio vozaču mogućnost da preuzme upravljanje nad vozilom. Vozač je to potvrdio pritiskom na prekidač, a sistem je preuzeo sve funkcije upravljanja.
Tegljač je precizno održavao pozicije unutar trake i između drugih vozila. U povratku, vozač je ponovno prepustio upravljanje Highway Pilotu što je također proteklo bez problema.
Highway Pilot ne zamjenjuje vozača, ali smanjuje i ublažava stres i opterećenja, na monotonim dionicama i tokom vožnje u saobraćajnoj gužvi. U automatskom režimu vozač u svakom trenutku može ponovo preuzeti kontrolu vozila. U slučajevima kada minimalne pretpostavke za sistem nisu prisutne zbog lošeg vremena, ili nedostaju oznake na putu, Highway Pilot izdaje akustični i vizualni signal, kojim upućuje vozača da preuzme kontrolu. Vozač ima dovoljno vremena da preuzme zadatak vožnje. U slučaju da izostane reakcija vozača, kamion se samostalno i sigurno zaustavlja.
Highway Pilot sistem funkcioniše kao autopilot na komercijalnom avionu i može održavati „krstareću“ vožnju bez intervencije vozača. Highway Pilot koristi stereoskopske kamere i radarske sisteme. Radarski sistem smješten u prednjem braniku čine „long-range“ senzori koji imaju domet od 250 m i pokrivaju ugao od 18°, dok „short-range“ senzori imaju domet od 70 m, uz vidni ugao od 130°, što omogućuje „prepoznavanje“ objekata i prepreka, te tako daju informacije za Adaptive Cruise Control i Active Brake Assist.
Stereoskopske kamere imaju domet do 100 m i „vidni“ ugao od 45° horizontalno i 27° vertikalno. Ove kamere „prepoznaju“ putnu signalizaciju i „komuniciraju“ sa upravljačkim sistemom.
Highway Pilot za svoj rad ne treba nikakvu posebnu infrastrukturu, pa je potrebna samo jasna putna (horizontalna i vertikalna) signalizacija. Ipak, sistem zahtijeva da vozač bude na svom sjedištu, jer kamion treba pokrenuti i izvesti složene manevre pri malim brzinama. Također, sistem će obavijestiti vozača (vizuelnim i zvučnim signalima) o promjeni uslova na cesti i upozoriti ga da treba preuzeti kontrolu.
Značaj ovog sistema je veliki jer je Highway Pilot primijenljiv na kamionima (tegljačima) Mercedes-Benz Actros, kao i na Freightliner Cascadia, kod kojih je sistem Adaptive Cruise Control dio standardne opreme.