Volvo Trucks izdaje certifikat za upotrebu sintetičkog dizela
Volvo Trucks izdaje certifikat za upotrebu sintetičkog dizela HVO u svim motorima
Nakon opsežnog testiranja obnovljivog sintetičkog HVO dizela na terenu, Volvo Trucks je odobrio upotrebu ovog goriva za sve motore Euro V, a priprema i certifikate za motore Euro VI. HVO se upotrebljava kao uobičajeno dizelsko gorivo, a smanjuje emisiju ugljen-dioksida između 30 i 90 odsto.
Prije dvije godine, 2013. Volvo Trucks je zajedno sa kompanijama Renova, DHL Freight i OK/Q8 započeo testiranja vozila u redovnoj eksploataciji da bi se provjerilo na koji način upotreba 100% HVO goriva (hidrotretirano biljno ulje) utječe na performanse motora i komponenti. Tokom perioda od dvije godine testirano je šest kamiona za terenske probe sa motorima EuroV; korišteni su za komercijalne usluge i prešli su ukupno oko milion kilometara.
“Terenska proba je pokazala da gorivo HVO veoma dobro pokreće naše motore i može se koristiti pod istim uslovima kao i uobičajeno dizelsko gorivo. Osim toga, dizel i HVO se mogu slobodno pomešati”, kaže Tobias Bergman, menadžer za alternativna goriva i hibride u kompaniji VolvoTrucks.
Pozitivni rezultati dobijeni prilikom testiranja na terenu znače da je Volvo Trucks odobrio upotrebu goriva HVO za sve motore Euro V i bez promjene servisnih intervala. U septembru 2015. godine biće izdat globalni certifikat (WVTA) za gorivo HVO za upotrebu u motorima D5 i D8 sa EuroVI standardom, a paralelno se radi i na certifikaciji za motore D11, D13 i D16.
“Gorivo je pogodno za sve kupce koji žele smanjiti emisiju ugljen-dioksida i ne vidimo nikakva ograničenja što se tiče vrste prevoza ili djelatnosti. Gorivo HVO, u kombinaciji sa niskom emisijom koju imaju naši motori EuroVI, doprinijeće da se ekološki utjecaj kamiona svede na minimum”, kaže Tobias Bergman.
HVO je sintetički dizel i proizvodi se od obnovljivih sirovina, kao što su biljne i životinjske masti, od ulja uljane repice ili od otpadaka iz klaonica. Gorivo se može distribuirati preko postojećih skladišta za dizel, a koristi se isti tip rezervoara i pumpi kao za uobičajeni dizel. HVO smanjuje emisiju ugljen-dioksida između 30 i 90 odsto, u zavisnosti od sirovine.
“Vjerujemo u potencijal HVO goriva i primjećujemo sve veće interesovanje i klijenata i kompanija koje poručuju prevoz. Glavni izazov je dostupnost sirovina i rafinerija. Zbog toga se nadamo da će naša investicija u ovo gorivo doprinijeti da se poveća potražnja i da će se u budućnosti HVO moći koristi u mnogim dijelovima svijeta”, kaže Lars Martenson /Mårtensson/, direktor sektora za životnu sredinu i inovacije u kompaniji VolvoTrucks.