Volvo Trucks – Eliminacija neplaniranih zastoja
Volvo Trucks – Eliminacija neplaniranih zastoja
Broj neplaniranih zastoja kod kamiona može se smanjiti za 80%. Ovo je objelodanjeno u istraživanju koje je sprovela kompanija Volvo Trucks. Dugoročno, cilj je da se neplanirani zastoji kompletno eliminišu. Jedan od ključnih razloga za taj trend je online umreženost kamiona, razvoj koji daje potpuno drugu dimenziju preventivnog održavanja.
Neplanirani zastoji su jedna od najproblematičnijih situacija koje mogu pogoditi transportnu kompaniju. Na stranu što je to neugodno za vozača, to pravi i dodatne troškove za popravke, izgubljenu dobit i, u najgorem slučaju, loše utječe na renome kompanije.
“Pošto transportna industrija ionako već posluje sa veoma niskim maržama, neplanirani zastoj teško pogađa transportne kompanije. Zato mi moramo bolje razumjeti zašto dolazi do tih neplaniranih zastoja i pomoći, kako kompanijama, tako i vozačima, da povećaju svoju produktivnost, a samim tim i profitabilnost”, kaže Hayder Wokil, direktor za kvalitet i produktivnost u kompaniji Volvo Trucks.
Sa ciljem da poboljša svoje znanje o tome kako pomoći transportnim kompanijama da povećaju produktivnost, Volvo Trucks je sproveo sveobuhvatno istraživanje koje se baziralo na realnim podacima prikupljenim sa 3.500 kamiona Volvo tokom perioda od pet godina. Sa ovom autentičnom bazom podataka, kompanija je sprovela napredne simulacije i generisala bezbroj mogućih servisnih situacija – da bi analizirali kako, zašto i kada dolazi do neplaniranog zastoja kod kamiona. Cilj je bio da se sazna kako se ti zastoji mogu izbjeći.
“Istraživanje je jasno pokazalo da je praćenjem načina korištenja kamiona i trenutnog stanja različitih ključnih komponenti vozila moguće bolje planiranje održavanja. Mislimo da, ako se kamion servisira na vrijeme i u odnosu na njegove potrebe, možemo smanjiti broj neplaniranih zastoja za 80 odsto”, objašnjava Hayder Wokil.
Umreženi kamioni su put ka nijednom neplaniranom zastoju
Važan preduslov za smanjenje neplaniranih zastoja je mogućnost da se predvidi potreba održavanja i da se servisiranje prilagodi svakom kamionu. Ovo je izvodljivo jer je današnje kamione moguće online umrežiti sa radionicom.
“Na primjer, mehaničar u servisu može u realnom vremenu pratiti kako se kamion koristi, zakaže servis unaprijed, prije nego što se nešto pokvari ili unaprijed naruči dijelove. Štaviše, redovan servis može se i odložiti, ako mehaničar uvidi da se određeni dijelovi kamiona manje habaju od predviđenog, i da na taj način štedi vrijeme kompaniji i vozaču”, objašnjava Hayder Wokil.
Iako je kompanija Volvo Trucks učinila značajan napredak u ovoj oblasti, Hayder Wokil osjeća da je razvoj preventivnog održavanja još u začecima.
“Mi vidimo značajan potencijal u ovoj oblasti. Umrežena vozila su put ka nijednom neplaniranom zastoju u budućnosti”, kaže Hayder Wokil.
Neplanirani zastoji
Kamion ne može ispuniti planirani zadatak zbog iznenadnog kvara na vozilu. To je u suprotnosti od kamiona spremnog za transportni zadatak (to se obično naziva produktivnošću).
Istraživanje kompanije Volvo Trucks otkriva de je trošak neplaniranog zastoja otprilike 1.000 eura za transportnu kompaniju u Evropi (to uključuje direktne troškove kao što su šlepanje i popravke, administrativni troškovi, kazne i izgubljena dobit, ali ne uključuje trošak uništenog tovara ili izgubljenu dobit zbog uništene reputacije).
Kako je sprovedeno istraživanje
Istraživanje (evaluacija i simulacija) je sprovelo Advanced Technology & Research (ATR), odjeljenje u grupi Volvo, zajedno sa istraživanjima u okviru drugih rješenja produktivnosti i postprodaje.
Zasnovano je na realnim podacima prikupljenim u periodu od pet godina sa 3.500 kamiona Volvo. Kamioni su prelazili više od 120.000 kilometara godišnje. Na osnovu prikupljenih podataka, sprovedene su simulacije sa ciljem da se sazna kako izbjeći neplanirane zastoje. Primjeri prikupljenih podataka: kako se koristio kamion, na primjer, kočnice, kakvi su se kvarovi dešavali.
Umreženi kamioni
To znači da je moguća komunikacija sa kamionom sa udaljene lokacije. Generiše mogućnosti iz više perspektiva: za transportnu kompaniju, vozača, radionice, i društvo u cjelini u formi povećane produktivnosti transportnog sektora, sa boljim protokom saobraćaja i manjim utjecajem na životnu okolinu.
Zahvaljujući umreženosti kamiona, moguće je koristiti nekoliko usluga u okviru Volvo Trucks Services, kao, naprimer, upravljanje transportom, upravljanje potrošnjom goriva i usluge vezane za produktivnost.
Volvo FH16, FH, FM, FMX, Volvo VN gama, VHD i VM mogu biti povezani na Volvo Trucks Services.