Renault Maxity Electric – Testiranje u realnim uslovima
Renault Maxity Electric – Testiranje u realnim uslovima
Renault Trucks i La Poste (Francuska Pošta) ostvaruju svoje opredjeljenje za strategiju održivog razvoja, uvođenjem prvog električnog kamiona u Evropi, opremljenog hidrogenskim ćelijama (Vodonik) za povećanje autonomije.
Ovaj Renault Maxity Electric (4,5 tona) će biti testiran u realnim uslovima, u mjestu Dole (Jura Department), gdje će u narednih godinu dana biti uključen u svakodnevnu distribuciju pošte i paketa. Odabir testnog regiona nije bio slučajan, sobzirom na posebno teške zimske uskove.
U osnovi Renault Maxity Electric pokreće asinhroni elektromotor snage 47 kW (400 V) sa 270 Nm okretnog momenta (pri pokretanju), koji se napaja iz Lithium-ion/iron phosphate (Valence Technology) baterijskog bloka (4 baterije), kapaciteta 42 kWh. Ukupna masa betrijskog bloka je 400 kg, za njegovo punjenje ugrađen je punjač koji se priključuje na trofaznu mrežu,a faza punjenje sa balansiranjem baterije traje ukupno 7 sati. Sa ovako napunjenim baterijama, autonomija iznosi oko 100 km.
Kako bi se povećala, konkretnije, udvostručila autonomija, partner u projektu SYMBIO Fcell, pripremio je komplementarni izvor energije „Hydrogen kit“, koji se sastoji od Hidrogenske ćelije snage 20 kW, te dva rezervoara za vodonik (H2). Ovi rezervoari imaju zapreminu od po 75 l, a u njima se pod pritiskom od 350 b nalazi 4 kg vodonika. Takav „Hydrogen kit“ ima ukupnu masu od 300 kg, a osigurava autonomiju za dodatnih 100 km.
Renault Maxity Electric isporučen u Dole ima ukupnu dozvoljenu masu od 4,5 tona, a zahvaljujući velikoj masi pogonskih sklopova, maksimalna nosivost mu je smanjena, moguće ga je voziti sa vozačkom dozvolom „B“ kategorije, a maksimalna brzina je 90 km/h.
Ovako pripremljeno vozilo će biti testirano tokom godinu dana, sa ciljem potpune procjene njegovih mogućnosti u različitim vrmenskim uslovima, tokom sva četiri godišnja doba, te stavaranja relevantnih povratnih informacija za poboljšanje njegovih funkcionalnih sistema. Vozilo će se kretati uglavnom u ruralnom i prigradskom saobraćaju, sa očekivanom rutom od 70 km dnevno. Za upravljanje vozilom posebno su obučeni poštanski radnik i njegov pomoćnik, koji će saobraćati svakodnevno.
Ovim cjelogodišnjim testom, Renault Truck će sitraživati sve potencijale prikazanih tehnologija. Ovo vozilo ne stvara buku, niti zagađuje okolinu, a produkt koji nastaje oksidacijom vodonika u gorivoj ćeliji je vodena para (H2O), koja se po potrebi može skladištiti, te reciklirati, odnosno u procesu elektrolize koristit za ponovno dobijanje vodonika. Također, toplota koja nastaje radom baterija i gorive ćelije se može koristiti za zagrijavanje kabine, što stvara dodatnu uštedu energije i dodatno smanjuje njeno rasipanje u okolinu.
„Ovo vozilo ne utiče na okolinu i ne stvara buku, već samo oslobađa vodenu paru. 200 kilometara autonomije čine ga idealnim izborom za dnevni raspored na gradskim i prigradskim rutama“, kaže Karine Forien, direktor Energy Efficiency Strategije u Renault Trucks i dodaje: „Naš cilj iza ovog projekta je podrška Evropskim gradskim područjima u njihovom cilju ograničavanja zagađenja polutantima i bukom, kroz testiranje inovativnih vozila koja proizvode nultu emisiju, i da takva vozila u bliskoj budućnosti postanu ekonomski isplativa za klijente.“
Uz La Poste, Renault Truck i SYMBIO Fcell, partneri projekta su CEA Energy Commission i Michelin, a proizvodnja je realizirana u Grenobleu.