Počela prodaja Volvo FH16 – Trenutno najjači kamion na svijetu!
Počela prodaja Volvo FH16 – Trenutno najjači kamion na svijetu!
Prodaja modela Volvo FH16 Euro 6 upravo je počela. Zahvaljujući motoru snage i do 750 KS i okretnom momentu od 3.550 Nm i dalje je najsnažniji kamion na svijetu. Prvi kamioni Volvo FH16 verzije Euro 6 će biti isporučeni početkom juna.
Volvo FH16 je idealan kao tegljač za prevoz teške opreme i drvene građe, ali i za transportne zadatke koji moraju biti brzo obavljeni i zahtijevaju vozilo izuzetnih voznih svojstava i visoke produktivnosti. Najsnažniji serijski proizveden kamion na svijetu sada ima 16-litarski motor nove generacije u tri verzije izlazne snage – od 750, 650 i 550 KS, usklađene sa Euro 6 standardom. Osim što imaju nižu emisiju štetnih gasova, novi pogonski agregati pružaju veći obrtni moment pri malom broju obrtaja, snažnije kočenje motorom i tiši rad.
“Volvo FH16 sa Euro 6 motorom isto je pouzdan, ima istu potrošnju goriva i istu snagu kao i ranije. Međutim, vozač sada može da dođe do maksimalnog obrtnog momenta sa samo 900 ili 950 obrtaja u minuti – u zavisnosti od verzije motora. Poboljšana kriva obrtnog momenta korisnicima takođe omogućava da izaberu brži prenosni odnos pogonskih osovina radi efikasnije potrošnje goriva”, kaže Astrid Drewsen, menadžer proizvoda u sektoru za Pogonske grupe kompanije Volvo Trucks.
Svi motori imaju automatizirani Volvo mjenjač, I-Shift. Za verziju od 550 KS postoji i opcija sa ručnim mjenjačem. U sve verzije motora može se ugraditi Volvo VEB + kočnica motora. Maksimalno kočenje motorom povećano je sa 425 na 470 kW pri 2.200 o/min, čime se dodatno poboljšava sigurnost i smanjuje habanje radnih kočnica (na točkovima).
Da bi se, u skladu sa Euro 6 standardom, postigao nizak nivo emisije azotnih oksida (NOx), inženjeri kompanije Volvo koristili su rashlađeni EGR (recirkulacija izduvnih gasova) u kombinaciji sa unaprijeđenim sistemom za naknadni tretman izduvnih gasova. Novi dvostepeni turbokompresor pomaže napajanje EGR-a energijom i osigurava veću izlaznu snagu. Karakteristika motora je predubrizgavanje. To znači da se mala količina goriva ranije ubrizgava u cilindar, čime se omogućava ravnomjernije raspoređivanje pritiska i „mekši” rad motora.
Osnovni podaci – Volvo FH16 za Euro 6
Opremljen Volvo motorom D16K 550/650/750 – linijskim dizel motorom sa šest cilindara i dvostepenim turbokompresorom, bregastim vratilom u glavi, četiri ventila po cilindru i common rail sistemom ubrizgavanja.
U ponudi su verzije sa motorima od 750 KS (3.550 Nm), 650 KS (3.150 Nm) i 550 KS (2.900 Nm*). 50% niža emisija čvrstih čestica (čađi) i 80% niža emisija azotnih oksida (NOx) u poređenju sa verzijom Euro 5. FH16 sa Euro 6 motorima je raspoloživ na tržištu Evrope. Verzija sa ručnim mjenjačem raspolaže sa 2.800 Nm okretnog momenta.