Mercedes-Benz Vito 4×4 – Kompaktan, lagan i efikasan
Mercedes-Benz Vito 4×4 – Kompaktan, lagan i efikasan
Popularni Mercedes Vito od sada je dostupan i u varijanti sa pogonom na sve točkove, što ga čini još zanimljivijim, posebno u zimskim uslovima vožnje ili na tererenima koji predstavljaju nepremostivu prepreku za vozia sa samo jednim perom pogonskih točkova.
Naime, Mercedes Vito bio je jedino vozilo u svom „mid-size“ segmentu vanova koji se mogao naručiti bilo sa prednjim ili stražnjim pogonom, pa je novopridošli 4×4 bio sasvim logičan korak u širenju ponude.
Tehnološki Mercedes Vito 4×4 se oslanja na model sa stražnjim pogonom, automatskim mjenjačem i elektronski kontrolisanom distribucijom sile kočenja, dok je pogon na sve točkove praktično preuzet iz segmenta putničkih vozila. Preko centralnog diferencijala ostvaruje se prenos na prednje/stražnje točkove u odnosu 45:55, a za distribuciju je zadužen već provjereni 4ETS (Electronic Traction System), koji dolazi u kombinaciji sa ESP i ASR sistemima.
Na taj način 4ETS postiže efekat kao tri diferencijala sa mogućnoću blokade. Također, kao već predstavljeni modeli, ATTENTION ASSIST i Crosswind Assist sigurnosni sistemi su dio standardne opreme.
Uz pogon na sve točkove, Mercedes Vito 4×4 može se pohvaliti vrhunskim performansama za koje su zaslužni 2.15-litreni turbo dizel motor sa 190 KS i 440 Nm okretnog momenta. Potrošnja goriva svedena je na najmanju moguću mjeru, zahvaljujući 7G-TRONIC PLUS automatskom mjenjaču i funkciji ECO start/stop. Tako Vito 119 BlueTEC 4×4 postiže maksimalnu brzinu od 199 km/h, a troši 6,4 l/100 km (NEDC combined), te zadovoljava Euro6 norme o ispušnim plinovima korištenjem SCR tehnologije te u atmosferu emituje 169 g/km CO2.
Dio tajne male potrošnje leži u maloj masi, koja je tek za 50 kg veća u odnosu na model sa stražnjim pogonom, kao i činjenici da ni visina vozila nije promijenjena. Mercedes Vito 4×4 je trenutno dostupan u Njemačkoj, kao panel van, Mixto i Tourer, sa karoserijskim varijantama compact, long i extra long, te ukupnim dozvoljenim masama od 2,8 do 3,05 tona.