Mercedes-Benz Econic NGT Euro VI
Mercedes-Benz Econic NGT Euro VI
Prije godinu dana Mercedes-Benz je predstavio potpuno obnovljeni Econic, sa novim dizel motorima, novim sistemom vješanja, šasijom i revidiranom kabinom. Kako bi dodatno unaprijedio ovaj model namijenjen distributiciji i kratkim relacijama, te specijalnim namjenama, Mercedes-Benz predstavlja novi motor sa oznakom M 936 G, koji kao gorivo koristi komprimirani prirodni plin (CNG).
Ovaj motor nastao je kao izvedenica od već poznatog rednog, 6-cilindarskog agregata, radne zapremine 7,7-litre, poznatog pod oznakom M 936. Korištenjem nekih zajedničkih dijelova, te adaptacijom na CNG, ovako pripremljen agregat postiže 302 KS i impresivnih 1.200 Nm okretnog momenta. Ono što je bitno napomenuti je da motor radi (sagorijeva) sa stehimetrijskim odnosom λ = 1, odnosno da za sagorijevanje nije potrebno dovoditi ‘višak’ ili ‘manjak’ zraka, što se značajno odražava na emisiju polutanata u ispuhu. Ako uzmemo u obzir da je emisija CO2 kod plina, u odnosu na dizel gorivo manja za oko 20 %, te da je moguće koristiti bio-plin, jasno je da tako pokretano vozilo ima neuporedivo manji negativan učinak na atmosferu. Uz to, ovakav motor je u radu znatno tiši, pa proizvedena buka ne prelazi 80 dB(A), a ispušni sistem je ‘olakšan’ za filter čestica, koji je u ovom slučaju nepotreban.
U prilog svemu ovome, govore i stečena iskustva, naime Econic NGT (Natural Gas Technology) je operativan još od 2002. godine, a u svakodnevnom radu se nalazi već 1.400 primjeraka, bogatstvo iskustava leži i u činjenici da su se i drugi veliki proizvođači kamiona okušali na ovom polju, sa zapaženim rezultatima.
Econic NGT je dostupan u konfiguracijama 4×2, 6×4 i 6×2/4 sa elektrohidrauličkom kontrolom upravljivih i vođenih osovina, te sa maksimalnim dozvoljenim masama od 18 i 26 tona. Dvoosovinske i troosovinske varijeante dolaze sa međuosovinskim rastojanjima od 3.450 do 5.700 mm, a kabina se može naručiti u dvije visina (visoka: 1.745 mm i niska: 1.295 mm unutrašnje visine). Vozač i suvozač borave u veoma ugodnom okruženju jer je kabina gotovo u potpunosti ostakljena, a low-enty vrata se otvaraju pomoću pneumatskog mehanizma.
Sve ovo osigurava velike mogućnosti za različite nadgradnje i specijalne namjene, pa se Econic uspješno koristi kao izuzetno fleksibilno vatrogasno ili aerodromsko vozilo, te za urbanu distribuciju i odvoz smeća. Primjenom CNG-a upotrebna vrijednost vozila se dodatno povećava. Econic NGT Euro VI sa novim M 936 G motorom će biti predstavljen na ‘Elmia Lastbil Jönköping’ u Švedskoj, nakon čega slijedi svjetska premijera na IAA u Hannover-u u Njemačkoj.