Mercedes-Benz CapaCity L – Autobus u XXL izdanju
Mercedes-Benz CapaCity L – Autobus u XXL izdanju
Autobusni saobraćaj je najefikasniji način prevoza putnika u urbanom saobraćaju, što potvrđuje podatak da se prosječna potrošnja goriva po putniku može smanjiti na 0,5 l/100 km.
Uz to, statistike pokazuju da svaki gradski stanovnik u EU, u prosjeku 132 puta godišnje koristi javni gradski prevoz. Dodajmo tome činjenicu da sve veći udio svjetske populacije živi u gradovima, a da se svjetska populacija povećava iz dana u dan. Prema procjenama UITP (Union Internationale des Transports Public) broj preveženih putnika u gradskom saobraćaju u EU je porastao za 10% od 2000. godine, a taj trend nastavlja s rastom.
Jedno od rješenja koje se očigledno nameće, posebno za velike gradove, u kojima živi veći broje stanovnika, koji često prelaze velike udaljenosti (preko 10 km) je uvođenje sistema BRT (Bus Rapid Transit), odnosno posebnih autobuskih linija koje na najefikasniji način prevoze putnika s-kraja-na-kraj grada. Radi se, dakle, o autobusima koji mogu primiti veliki broj putnika (preko 150), te tako zamijeniti bar 50 putničkih automobila.
Sistem BRT već postoji i uspješno se primijenjuje u gradovima kao što su Rio de Janeiro, Johannesburg, Strasbourg, Istanbul… sa milionima zadovoljnih korisnika godišnje.
Mercedes-Benz CapaCity L dolazi u pravom trenutku, sa dužinom od 21 m i kapaciteteom od 191 putnika, vjerovatno će učestvovati u rješavanju transportnih problema na Olimpijskim Igrama 2020. godine u Tokyu. Mercedes-Benz CapaCity L je autobus dugačak 20.995 mm, postavljen na zglobnu četveroosovinsku platformu, širok 2.550 i visok 3.120 mm.
Kako bi se postigla manevarbilnost, međuosovinska rastojanja su 5.900/7.260/1.600 mm, prednji prevjes je 2.805, a stražnji 3.430 mm, zglob ima maksimalni artikulacioni ugao od 54°, što rezultira prečnokm okretanja od svega 24,46 m.
Pokreće ga motor OM470 radne zapremine 10,7 l, sa 394 KS i 1.900 Nm okretnog momenta u intervalu od 850 do 1.450 o/min. Snaga se do pogonskih točkova prenosi putem ZF Ecolife mjenjača (sa intarderom), a za veliku autonomiju brinu se rezevoari za gorivo zapremine 400 l i rezervoar za AdBlue zapremine 32 l.
Kako bi se ulazak i izlazak putnika odvijao što je moguće brže, postavljeno je 5 dvostrukih vrata, iako bi, u skladu sa zahtjevima naručioca, taj koncept mogao biti drugačiji.