Ford Transit slavi 50 godina službe
Ford Transit slavi 50 godina službe
Prvi Ford Transit napustio je proizvodne trake pogona Langley (Engleska) 09.08. 1965. godine. Iako to nije bilo prvo komercijalno vozilo ovog proizvođača u Evropi, korisnici su prepoznali njegove mogućnosti, te je u kratkom roku zauzeo visoku poziciju na tržištu, a koju uspješno zadržava već punih 50 godina.
Da podsjetimo, prvo komercijalno vozilo ovog proizvođača namijenjeno evropskom tržištu, bio je Ford FK, lansiran u Njemačkoj 1953. godine, dok je u Engleskoj, 1960. godine predstavljen Ford Taunus Transit, odnosno komercijana (teretna) verzija tada popularnog modela Taunus.
Razvoj novog dostavnog vozila, pod kodnim imenom “Project Redcap”, započeli su američki inženjer Ed Baumgartner, te perspektivni evropski inženjeri Ron Mellor (kasnije direktor inženjeringa), Terry Beckett (kasnije predsjednik Ford of Britain) i Alex Trotman (kasnije predsjednik i izvršni direktor Ford Motor Company).
Prvo vozilo (prototip) sastavljen je u skladištu South Ockendon (Essex), a prvi testovi obavljeni su na Boreham Airfield (aerodorom pretvoren u testnu stazu), kao i na javnim cestama, pa su lokalni policajci uskoro navikli na jurnjavu brzinom od 70 mph (113 km/h).
Već na početku Ford Trasit je nudio mnogobrojne opcije; za pogon su predviđeni 1,7 litreni benzinski motor sa 74 KS i snažniji 2,0 sa 86 KS, dok je serijska ugradnja dizel motora Perkins 4/99 sa 44 KS počela 1968. godine. U ponudi su bila dva međuosovinska rastojanja, nosivosti od 610 i 1.120 kg za kratko, te 1.271 i 1.782 kg za duže međuosovinsko rastojanje, kao i različite opcije prednjih, stražnijh i bočnih vrata.
Prvi isporučeni modeli pokazali su da će Ford Transit biti pouzdano vozilo, već na početku korišten je za potrebe policije, a flota minibusova isporučena je u Peru, gdje su redovno korišteni za prevoz putnika preko prevoja na visinama preko 4.000 mnm.
Također, i cijena je bila prihvatljiva, najjeftiniji model sa benzinskim motorom, kratkim međuosovinskim rastojanjem i nosivosti od 610 kg, mogao se (u Engleskoj) nabaviti po cijeni od 542£, dok je najskuplji bio bus sa 15 sjedišta koji se mogao nabaviti po cijeni od 997£ uz taksu od 159£. Ubrzo je Transit stekao široku popularnost, a posebno se sviđao muzičarima i pop-zvijezdama koji su ga često koristili na koncertnim turnejama širom svijeta.
Tokom godina, Ford Transit je modificiran i moderniziran, kako tehnički, tako i dizajnerski. Njegova druga generacija predstavljena je 1975. godine, a već 1976. godine proizveden je jubilarni milioniti primjerak, simbolično isporučen u Nigeriju.
Uz Ford Transit vezuju se mnoge zanimljive priče i neka specijalna izdanja koja su zadivila svijet: prvi Transit Supervan debitovao je na stazi Brands Hatch 1971. godine, pokretao ga je 5.0 V8 motor (iz bolida Ford GT4O) i dostigao brzinu od 240 km/h. Četrnaest godina kasnije predstavljen je Supervan II pokretan DFY Cosworth V8 motorom (iz bolida C100 za Le-Mans), koji je na stazi Silverstone postigao maksimalnu brzinu od 280 km/h.
Kako su godine prolazile, Ford je kontinuirano poboljšavao ponudu Transita, uvodeći postepeno tehničke i dizajnerske izmjene i nove modelske generacije. Istovremeno rasla je i proizvodnja. Prvi proizvodni million ostvaren je 1976. godine, drugi 1985., treći 1994., četvrti 2000., peti 2005., šesti 2010. i sedmi 2013. godine. U međuvremenu, pristizala su i brojna priznanja, od kojih se posebno mogu izdvojiti titule „International Van of the Year“ za 2001. (Connect), 2003. (Transit), 2007. (Transit), 2013. (Transit Custom) i 2014. (Transit Connect).
Zbog povećanih potreba tržišta, povećavala se proizvodnja, ali i ponuda dostupnih modela. Danas se Transit nalazi u ponudi na tržištima 118 zemalja (na 6 kontinenata), proizvodi u pogonima širom svijeta, a dodatno zahvaljujući manjim modelima Transit Connect i Transit Courier, već tokom ove godine očekuje se kumulativna proizvodnja od 9 miliona primjeraka. Naime, u prvom kvartalu ove godine, zabilježeno je povećanje prodaje od čak 42% u odnosu na isti period prošle godine, što je svakako dodatni stimulans.
Uspjeh koji je postigao Ford Transit vrijedan je pažnje, a što je još bitnije, njegova modelska gama se povećava, a potražnja na tržištu se ne smanjuje.