Barikade ponovo u Sarajevu!
Barikade ponovo u Sarajevu!
U glavnom grad Bosne i Hercegovine, uoči opštinskih izbora 2016. gotovo svakim jutrom osvanu nove barikade! Ne, ne radi se o barikadama kao sa početka 1992. godine već se riječ o “ležećim policajcima” koji su gotovo neprolazne barikade za automobile. Ko, kad, zašto, na koji način i po kojim propisima ih postavlja? O ovoj temi definitivno bi se trebalo ozbiljnije pozabaviti.
Grad Sarajevo više od jedne decenije muči se sa saobraćajnim problemima, a za to je zaslužna loša putna komunikacija i preveliki broj automobila. Jutarnje i poslijepodnevne gužve postale su “normalne” gdje za prelazak 3-4 km ponekad potrebo 30 ili više minuta.
S prvom kišom ili snijegom Sarajevo ulazi u svjevrsni saobraćajni kolaps. Preopterećene glavne saobraćajnice, gotovo nepostojeći alternativne saobraćajnice, rupe, bezbroj neravnina na asfaltu, crveni val (zeleni val ako želite uhvatiti morate voziti brže od dozvoljene brzine) dio su trauma koje vozači svakodnevno trpe za prolazak dionice od 12 km (sa jednog na drugi kraj Sarajeva).
Nakon što su nadležni za problematiku saobraćaja u Sarajevu otkrili kružni tok, čini se da su nekako usput pronašli i ležeće policajce. I baš onako kako su riješili probleme sa kružnim tokovima, tako su isto napravili probleme sa ležećim policajcima koji su više kao barikade.
Kada je riječ o ležećim policajcima, s pravne strane, da bi se isti postavio mora bi se napraviti stručni elaborat o njegovom postavljanju na određenu lokaciju. Također, svi ležeći policajci moraju biti napravljeni u skladu sa propisima tj. standardima o njihovim dimanzijama. Tako npr. u susjednoj Hrvatskoj po aktuelnom zakonu o sigurnosti saobraćaja, ležeći policajac ne smije biti visočiji od 5 cm.
Napravljeni su od metala, obložen gumom te obojen narandzastom bojom kako bi bio uočljiv. Isti su za cestu pričvršćeni šarafima kako bi se za slučaj potrebe mogli brzo ukloniti. Pored ležećih policajaca postoje i upozoravajuće trake koje vozače upozoravaju na približavanje školi, opasnoj dionici ili slično, a visina istih ne prelazi 1 cm. A kako je to u Sarajevu?
U Sarajevu ležeći policajci postavljaju se mimo svih standarda, na mjestima gdje prave više štete i opasnosti nego koristi. Takvih primjera je mnogo pa ćemo navesti samo nekoliko, kao i “sistem” odlučivanja gdje i kako će se postaviti.
Primjer 1: Ilidža, naselje Pejton.
Na ulazu u naselje Pejton postavljene su 4 upozoravajuće trake koje vozačima trebaju skrenuti pažnju da ulaze u zonu ograničenja brzine od 30 km/h, te da se u blizini nalazi škola.
Problem je što su trake postavljene u dva visinska sloja, sa oštrim iviciama, pa prelazak preko njih znači gotovo potpuno zaustavljanje automobila kako isti nebi oštetili. Jasno, od jednog prelaska neće se dogoditi ništa, ali stanovnici ovog naselja koji svakodnevno prolaze tom cestom definitivno će morati češće posjećivati auto servis.
Da stvar bude gora, u istoj ulici postoje određeni broj uslužnih radnji ispred kojih su redovno parkirana vozila tako da je obično slobodna samo jedna kolovzna traka. Ovim višegodišnjim problemom niko se (pa ni policija) ne želi baviti!
Primjer 2: Dobrinja 5.
U navedenom naselju manje od mjesec dana prije opštinskih izbora postavljeni su ležeći policajci. Isti duži vremenski period nisu bili oblježeni narandžastom bojom pa su tokom noći bili teško vidljivi. Sporna je i njihova visina zbog koje automobili često zapinju što se može vidjeti u priloženoj slici.
Razlog zašto su postavljeni još je smiješniji-tragičniji. Prema riječima jednog od stanovnika naselja, isti su postavljeni na usmeni “zahtjev” jednog mještana koji je izrazio želju opštinskom uposleniku, a koji je u naselje došao “provjeriti” šta stanovnicima naselja treba za bolji život. Izbori se bliže pa treba odobrovoljiti svakog budućeg glasača.
Želja je ispunjena u vrlo kratkom roku, do kraja dana! Četiri barkiade od asfalta i problem je riješen, pardon, stvoren! Da apsurd bude veći, na istoj cesti gdje su postavljeni ležeći policajci nalazi se značajan broj zakrpa koje su propale, ali i priličan broj rupa.
Primjer 3: Butmirska cesta
Jedna od rijetkih cesta koja je do skoro imala standardizovane ležeće policajce, bila je Butmirska cesta. No, isti su tokom zime oštećeni mašinama za uklanjanje snijega pa su se zamjenjeni jeftinijim rješenjem. Pretpostavljate, opet sa asfaltnim barkiadama!
Primjer 4: Višnjik
U ovom naselju prije dvije godine postavljene su upozoravajuće trake čak u tri visinska nivoa. Zbog velikog broja žalbi jedan visnski nivo je uklonjen, ali i dalje navedne trake su previsoke za normalno odvijanje saobraćaja. Da stvar bude gora navedne trake postavljene su na cesti koja su pod nagibom što u zimskim uslovima za vrijeme polidce stvara dodatni problem.
Još je veliki broj primjera ovakvih loših rješenja o kojim bi se moglo pisati u nastavcima. Koliko su vozači i lokalni stanovnici “sretni” sa ovajkvim rješenjima najbolje govore primjeri da se upozoravajuće trake u nekim naseljima ilegalno “dorade” na dijelovima gdje automobili prelaze točkovima – čitaj njihova visina se smanji.
Postavlja se pitanje kada će se riješti problem postavljanja ovakvih ležećih policajaca? Sarajevske saobraćajnice zbog svog lošeg kvaliteta svakodnevno oštećuju automobile, pa ovakvi ležeći policajci koji su mimio svih propisa samo su šlag na torti koji baš i nije potreban. Ako je za istim ukazana potreba, onda trebaju biti postavljeni tako da ne oštećuju vozila i ne stvaraju dodatne probleme.