Volvo FH od osam tona izaziva jedan od najbržih sportskih automobila na svijetu – Koenigsegg One:1.
Volvo FH od osam tona izaziva jedan od najbržih sportskih automobila na svijetu – Koenigsegg One:1.
Evo scenarija novog filma kompanije Volvo, “Volvo Trucks vs Koenigsegg”. Cilj je staviti novi mjenjač I-Shift sa dva kvačila, zasnovan na tehnologiji koja se koristi u sportskim automobilima, pred krajnji izazov.
Jedinstveni mjenjač I-Shift sa dva kvačila kompanije Volvo testiran je u novom filmu “Volvo Trucks vs Koenigsegg”. U filmu se Volvo FH takmiči s Koenigseggom One:1, koji ima onoliko konjskih snaga koliko i kilograma (1360), što ga čini prvim “mega automobilom” na svijetu. Da bi se osigurala pravedna borba, Volvo FH je dobio malu prednost, što znači da će kamion voziti jedan krug, a Koenigsegg dva. Uprkos tome, rezultat se ne može predvidjeti. Cilj utrke je staviti novi mjenjač I-Shift sa dva kvačila pred krajnji izazov.
“Novi mjenjač I-Shift ima dva kvačila, što je jedinstveno u svijetu proizvodnje teških vozila. Slična tehnologija se, međutim, već koristi u sportskim automobilima. Zato je ovo bio savršen izazov”, kaže Jeff Bird, direktor testiranja u kompaniji Volvo Trucks.
Sličnosti između mjenjača I-Shift sa dva kvačila u kamionu Volvo FH i u sportskim automobilima uključuje i vozna svojstva koja dolaze uz glatko prebacivanje stepena prenosa. Na stazi Knutstorp u južnoj Švedskoj, poznatoj po brdovitom terenu i teškim zavojima, otkrit ćemo dokaze za to.
“Možda to zvuči kao neuobičajeno okruženje za težak kamion, ali je činjenica da je, zahvaljujući mjenjaču sa dva kvačila, I-Shift sa dva kvačila najkorisniji u uslovima koji zahtijevaju česte promjene stepena prenosa. Glatko prebacivanje stepena prenosa značajno poboljšava vozna svojstva kamiona”, kaže nam Jeff Bird.
Za upravljačem kamiona Volvo FH sjedi iskusna zvijezda automobilskih utrka, Tiff Needell. Ne otkrivajući rezultate, Tiff Needell, koji se nikada ranije nije takmičio u kamionu, priznaje da je bio impresioniran karakteristikama vozila.
“Mjenjač I-Shift sa dva kvačila apsolutno je nevjerovatan. Posebno se primjećuje na uzbrdicama i nizbrdicama kada kamion ne usporava – jednostavno lako klizi, a promjene stepena prenosa se i ne osjećaju. Kada kočite, prebacuje u niže stepene veoma meko i ugodno. Kamion bez sumnje ima srce sportskog automobila”, kaže Tiff Needell.
Novi mjenjač sa dva kvačila kompanije Volvo Trucks pušten je u proizvodnju u Europi u junu ove godine i dostupan je na svim tržištima na kojima se prodaju modeli Volvo FH sa motorima Euro 6 D13 sa 460, 500 i 540 KS.
Činjenice
O mjenjaču I-Shift sa dva kvačila
- I-Shift sa dva kvačila može se u principu opisati kao dva paralelno spojena mjenjača. Kada je neki stepen aktivan u jednom mjenjaču, u drugom se već bira drugi stepen prenosa. Prilikom promjene stepena prvo kvačilo mora se u istom trenutku kada se aktivira drugo. To omogućava promjene stepena prenosa bez prekida u dovodu snage.
- Mjenjač I-Shift sa dva kvačila zasniva se na sistemu prenosa I-Shift. Uprkos mnogim novim komponentama, novi je mjenjač samo 12 cm duži od uobičajenog mjenjača I-Shift zbog novog dvostrukog kvačila.
- I-Shift sa dva kvačila prema potrebi vrši promjene stepena prenosa bez ikakvog prekida u prenosu snage. Tokom vožnje u uslovima u kojima je optimalno rješenje preskakanje brzina, novi mjenjač mijenja stepene kao uobičajeni mjenjač I-Shift.
- I-Shift sa dva kvačila mijenja stepene prenosa bez ikakvog prekida u prenosu snage u svim stepenima osim promjene raspona koja se odvija između 6. i 7. stepena.
- I-Shift sa dva kvačila dostupan je na novom modelu Volvo FH kao dodatak mjenjačima I-Shift i ručnom sistemu prenosa.
- Novi mjenjač sa dva kvačila pušten je u proizvodnju u Europi u junu ove godine i dostupan je na svim tržištima na kojima se prodaju modeli Volvo FH sa motorima Euro 6 D13 sa 460, 500 i 540 KS.
O utrci
Utrka je održana na trkačkoj stazi Knutstorp u južnoj Švedskoj. Prije utrke poništeno je ograničenje brzine kamiona od 90 km/h kako bi imao više mogućnosti u utrci protiv sportskog automobila. Da bi se u filmu stvorio stvarno uzbudljiv izazov, Volvo FH vozi jedan krug, dok Koenigsegg One:1 mora preći dva kruga. Snimanje filma odvijalo se na ograđenoj stazi sa raspoređenim sigurnosnim osobljem.
O kamionu u utrci
Kamion, koji je vožen bez prikolice, težak je osam tona, ima 540 KS i opremljen je mjenjačem I-Shift sa dva kvačila. Prije utrke poništeno je ograničenje brzine kamiona od 90 km/h. To znači da je kamion na stazi postigao brzinu od skoro 130 km/h.
O Koenigseggu One:1
Koenigsegg One:1 prvi je “mega automobil” u masovnoj proizvodnji – odnosno prvi automobil na svijetu sa jednom konjskom snagom po kilogramu. To znači 1360 KS na 1360 kg, kombinacija koju nijedan proizvođač sportskih automobila do sada još nije uspio postići. Okretni moment motora je više od 1000 Nm između 3000 i 7500 o/min, a ubrzanje od 0 do 400 km/h manje od 20 sekundi.
O Tiffu Needellu
Tiff Needell radi kao televizijski voditelj britanske automobilističke serije “Fifth Gear” (Peta brzina). Iza njega je duga karijera vozača utrka, a vozio je skoro sve tipove vozila i učestvovao u skoro svim vrstama takmičenja – od Formule jedan do 24 sata Le Mansa.