Nova Opel Corsa OPC: Peta generacija sportašice
Nova Opel Corsa OPC: Peta generacija sportašice
Bez obzira radi li se o zelenom paklu ili urbanoj džungli, nova Opel Corsa OPC na svim je terenima kao kod kuće. Bilo na Nürburgringu ili tijekom prometne špice, najbrža pripadnica nove generacije Corsi spaja ekstremni beskompromisni sportski duh s izvanrednom prikladnošću za svakodnevnu upotrebu.
Ova oko četiri metra duga „pila“ zadivljuje svojim 1,6-litarskim motorom s visokim okretnim momentom i 207 KS te turbopunjačem, agilnim upravljanjem i, na kraju ali ne i manje važno, sportskim izgledom. No to ne znači da su patili prostranost kabine, koja je već očekivana za Corsu, a ni udobnost. Corsa OPC je sportašica u ovoj liniji malih automobila i bit će premijerno predstavljena svijetu na ovogodišnjem Ženevskom sajmu automobila (od 5. do 15. marta 2015.).
„Naši modeli OPC dinamični su vrh naših ponuda automobila. Oni odražavaju Opelovu sportsku tradiciju, utjelovljuju njemačko inženjerstvo, emocionalan dizajn i prepoznatljivu voznu dinamiku. Nova Corsa OPC impresivno pokazuje koliko su visoko naši inženjeri postavili standarde u segmentu sportskih malih automobila. Ona pokazuje svoj pravi karakter na zavojitim brdskim cestama, pa čak i na trkalištu, a toliko ju je zabavno voziti, da nećete htjeti izići iz nje. Tipični OPC – jednostavno čista strast“, rekao je oduševljeno glavni izvršni direktor Opel Grupe dr. Karl-Thomas Neumann nakon dovršetka posljednjih brzinskih kalibracijskih krugova s novom Corsom OPC u Opelovu testnom centru u Dudenhofenu.
OPC dizajn: moćna pojava
Odmah se može prepoznati da se Corsa s vrha ponude drži svoje OPC-ovske tradicije i da je prava članica programa Opel Performance Center. Osim nove boje Flash plave ekskluzivne za OPC, Corsu krasi i novi dizajn prednjeg dijela s novim velikim otvorima za zrak. Osobito otvori ispod prednjih svjetala obrubljeni aluminijem stvaraju vizualnu vezu s Corsinim većim sportskim bratom – Astrom OPC. Na prednjem dijelu prepoznatljivog poklopca motora nalazi se mala udubina koja Corsi OPC daje dodatni optički sportski dojam. Dinamički modelirani bokovi s izraženim ukrasima na pragovima na odgovarajuć način povezuju prednji i stražnji dio.
Beskompromisan sportski dizajn Corse OPC nastavlja se kad se vozilo gleda straga. Spojler na poklopcu prtljažnika dostupan je u dvije različite izvedbe: kao suptilan standardni stražnji spojler i puno uočljiviji spojler koji stvara još više sile usmjerene dolje na stražnjoj osovini. Dvostruki ispuh marke Remus s usmjerivačem oko ispušnih cijevi dodatni je sportski optički i akustički element koji postaje zamjetan kad se pritisne papučica gasa.
I unutrašnjost odiše sportskim ambijentom. Odmah u oči upadaju visokoperformansna sjedišta Recaro koja putnicima nude optimalnu bočnu potporu čak i u najoštrijim zavojima. Kožni upravljač ravan je s donje strane, OPC kugla mjenjača i sportske papučice zajedno s karakterističnim instrumentima OPC dizajna upotpunjuju kabinu. Vozači će moći uživati i u izvanrednim mogućnostima povezivanja. Opelov informacijsko-multimedijski sustav IntelliLink bit će dostupan kao opcija i donijeti u Corsu OPC svijet pametnih telefona, onih sa sustavom Apple iOS i Android.
1.6 Turbo ECOTEC: 207 KS i do 280 Nm
Ispod poklopca nove generacije Corse OPC nalazi se benzinski motor sa 152 kW/207 KS i turbopunjačem i jedva čeka da krene u akciju. 1,6-litarski OPC agregat sada nudi vršni okretni moment od 245 Nm između 1.900 i 5.800 okretaja u minuti, a dodatnih je Nm dostupno prema potrebi uz funkcionalnost overboosta. Puno je pažnje posvećeno i brzom stvaranju okretnog momenta te produljenju njegova platoa u usporedbi s modelom prethodne generacije (vršni okretni moment je dostignut samo pri 2.250 okr./min s ekskluzivnim izdanjem Nürburgring Edition), pa je automobil puno responzivniji pri manjim brzinama rada motora. Snaga OPC-a prenosi se na prednje kotače putem šesterostupanjskog prijenosa s kratkim i oštrim hodom mjenjača. Sve to znači da nova Corsa OPC ubrzava od 0 do 100 km/g za samo 6,9 sekundi, dok je moguća najveća brzina od 230 km/h. Usprkos njenom sportskom pedigreu, nova Corsa OPC troši umjerenih 7,5 litara na 100 km u kombiniranom krugu (174 g/km CO2).
Sportsko podvozje FSD: uvijek na pravoj frekvenciji
Da bi prenijeli snagu na cestu na najbolji mogući način Opelovi su se inženjeri udružili sa stručnjacima iz tvrtke Koni i razvili podvozje s inovativnim amortiziranjem. Nova tehnologija frekvencijski selektivnog amortiziranja (Frequency Selective Damping, FSD) omogućuje da se sile amortiziranja prilagođavaju frekvenciji automobila, omogućujući tako balansiranje između beskompromisnog sportskog ponašanja i odgovarajuće razine udobnosti. I drugi su dijelovi podvozja prilagođeni tome. Corsa OPC je 10 mm bliža cestovnoj podlozi od svojih „pitomih“ rođaka Corsi. Najnovija generacija sustava elektroničke kontrole omogućuje odabir različitih načina rada elektroničkog programa stabilnosti (ESP-a) i kontrole proklizavanja (TC). Primjerice, u kompetitivnom načinu rada („Competition Mode“) kontrola proklizavanja nije aktivna, dok ESP drži Corsu OPC na nešto dužoj uzici. Iskusni vozači mogu čak posve isključiti ESP dok pomiču granice izdržljivosti tog vozila na trkaćim stazama.
Osim toga optimizirano je i upravljanje. Ono reaguje još izravnije i preciznije i daje vozačima OPC-a još bolju povratnu informaciju. Standardne Michelinove visokoperformansne gume 215/45 R17 osiguravaju savršeno prianjanje za podlogu. Tu je i sustav kočenja optimiziran za OPC s 308-milimetarskim kočničkim diskovima na prednjoj osovini.
Paket za performanse: čisti trkaći duh za cestovnu upotrebu
Vozači koji traže još više trkaćeg duha mogu posegnuti za paketom za performanse za Corsu OPC. On sadrži mehaničko zaključavanje diferencijala s više diskova tvrtke Drexler, 18-inčne točkove s Michelin gumama koje izvrsno prianjaju te još sportskije postavke podvozja. Paket za performanse sastoji se i od visokoperformansnog sustava kočnica Brembo s 330-milimetarskim kočničkim diskovima na prednjoj osovini koji omogućuju optimalno usporavanje. Uz ovaj paket Corsa OPC postaje prava sportašica koja se može nositi sa zahtjevima urbane džungle i otvorene ceste: razvojni su inženjeri bili sigurni da će Corsa OPC provoditi neko vrijeme u gradskoj gužvi, ali su se njenim testiranjem na stazi Nürburgring Nordschleife karakterističnim za modele OPC uvjerili da se može nositi i s jednom od najtežih trkaćih staza na svijetu.