Alfa Romeo 4C Spider – Vjetar u kosi, adrenalin u krvi!
Alfa Romeo 4C Spider – Vjetar u kosi, adrenalin u krvi!
Nekada su automobili iz produkcije Alfa Romeo bili nosioci slave talijanske automobilske industrije. Postizali su uspjehe ne svim poljima, tehnike i dizajna prije svega. Vratiti staru slavu uvijek predtavlja težak, ponekada i bolan zadatak. Potrebno je dobro proučiti istoriju i modele koji su ostavili neizbrisiv trag, a zatim sagledati mogućnosti i sve ideje objediniti savremenim tehničkim dostignućima. Tako je nastao Alfa Romeo 4C Coupe.
Konstruktori su pomno proučili 100-godišnju tradiciju, proučili neke značajne modele iz prve polovine prošlog vijeka, te inspiraciju pronašli u modelu 33 Stradale iz 1967. godine, koji je sa centralno postavljenim motorom, šasijom od magnezijeve legure i čeličnih cijevi, te prelijepo dizajniranom karoserijom, bio i ostao jedan od predložaka, preciznije paradigma onoga što se zove Alfa Romeo.
Tako je Alfa Romeo 4C Coupe sagarađen onako kako bi sportski automobil trebao biti. Sve je na svom mjestu i urađeno onako kako treba. Sportske, gotovo trkaće performanse, napredna tehnologija, zavodljivi talijanski dizajn i uz to, mogućnost vožnje pod vedrim nebom, s vjetrom u kosi.
Naravno, uvijek će se naći oni koji imaju prigovor i „zlobna“ pitanja: šta ako je oblačno ili pada kiša, šta ako sam ćelav, šta ako imam sitnu djecu i krupnu ženu, šta da radim kada na pijaci kupim vreću kupusa? Tada se Alfa Romeo 4C Spider neće naći na spisku prioriteta, jednostavno nabavite neki drugi automobil.
Korak dalje je Alfa Romeo 4C Spider, upravo predstavljena na NAIAS-u, što je razlog da govorimo o „američkoj specifikaciji“, jer ćemo za „evropsku specifikaciju“ sačekati rano proljeće i sajam automobila u Ženevi, odnosno početak ljeta, kada se planira tržišna propagacija.
Ono što kod ovog automobila primijećujemo je njegova koncepcija. Naime, motor postavljen centralno, konkretnije, iza vozačevih leđa, a ispred stražnje osovine nažalost ne viđamo često. Takvu koncepciju imaju sportski automobili, jer pruža odličan balans i raspored mase, a s druge strane otežava iskoristivost prostora, što reducira putnički i prtljažni prostor.
Kako bi Alfa Romeo 4C Spider imala što manju ukupnu masu, pripremljen je lagani monocoque od karbonskih vlakana, a od istog materijala sačinjen je okvir vjetrobrana i krovna konstrukcija. Strukturalni elementi napravljeni su od aluminija, kao i motor, što ukupnu masu ovog vozila zadržava ispod granice od 1 tone.
Pogonski sklop čine napredno riješeni motor i mjenjač. Iz radne zapremine od 1.750 ccm ovaj 4-cilindarski motor postiže 237 KS, odnosno impresivnih 136 KS 1/l, uz maksimalnih 350 Nm okretnog momenta, od kojeg je 80 % dostupno već pri 1.700 o/min.
To je postignuto uz pomoć turbo punjača, dvostrukog intercoolera, direktnog ubrizgavanja pod pritiskom od 200 b, optimiziraniz zračnih vodova, kako bi se smanjile vibracije na bregaste osovine postavljeno je 8 protutegova, te primjenom „dual variable-valve timing“ upravljanja ventilima. Velika pažnja posvećena je i zvuku motora, pa će kupcima biti ponuđena tri izduvna sistema, uključujući i potpuno novi, sportski centralno smješten Akrapovic dual-mode, koji će biti dostupan nešto kasnije. Snagu će do točkova prenositi mjenjač sa dvostrukim kvačilom nazvan Alfa TCT (twin-clutch transmission) uz Alfa DNA selector sa 4 podesiva moda: All-weather, Natural, Dynamic i Race.
- All-weather – osigurava naksimalnu kontrolu u različitim vremenskim uslovima, sa „njžnim“ ubrzanjem i specijalnom programomtrole motora i kočnica za sprečavanje proklizavanja
- Natural – omogućuje visoki komfor i vozna svojstva putem Alfa TCT mjenjača
- Dynamic – daje poboljšane performanse putem agresivnije kalibracije i manje „uočljivog“ ESC setinga
- Race – dostupan u Dynamic modu osigurava ekstremne performanse i omogućuje vozaču potpunu kontrolu u „trkaćim“ uslovima, deaktivirajući ESC i ASR (Anti-Slip Regulation) uz aktiviranu Alfa Electronic Q2 kontrolu diferencijala
Sve ovo omogućuje zapanjujuće performanse, pa ubrzanje od 0 do 60 mph* (96,24 km/h) traje 4,1 s i maksimalnu brzinu od 160 mph* (256,64 km/h) (* = „američka specifikacija“).
Performanse možda bolje opisuju dinamički potencijali: bočna sila od 1,1 G i deceleracija (usporenje-kočenje) od 1,25 G.
Uz „bezgrešan“ dizajn, Alfa Romeo 4C Spider će se moći pohvaliti velikim izborom opcija za personalizaciju. Što se tiče eksterijera u ponudi će biti 7 boja: Rosso Alfa, Black, White, Basalt Grey Metallic, Rosso Competizione Tri-coat, Madreperla White Tri-coat i potpuno nova Giallo (žuta). Standarno će biti opremljena felgama dimenzija 17J x 7.0 naprijed i 18J x 8 straga u srebrenoj ili tamnosivoj boji, a sve to kompletirano sa kočionim čeljustima u standardnoj srebrenoj boji ili opcionim crvenim, žutim ili crnim.
Unutrašnjost je sportski oblikovana i moderno opremljena, a ističu se kompozitna sportski oblikovana sjedišta i 7-inčni TFT DID (Driver Information Display) displej, te 6 različitih kombinacija boja.
Najzahtjevniji kupci će moći naručiti „Track Package“ opremu, što podrazumijeva sportske amortizere, veće i jače stabilizatore, felge dimenzija 18J x 7 naprijed i 19J x 8.5 straga, sa odgovarajućim gumama Pirelli P-Zero “AR Racing”, točak upravljača sa mirofiber umecima, te mnogobrojnim sitnim, ali značajnim detaljima.
Budući da se američki kupci rado odlučuju za topless varijante sportskih vozila, talijani ne sumnjaju u tržišni uspjeh, tim prije jer su u proizvodni proces uključeni i vrhunski zanatlije koji rade pod okriljem Maseratija u Modeni.