Renault 16 slavi 50 godina – Hrabrost se isplati
Renault 16 slavi 50 godina – Hrabrost se isplati
Prije tačno 50 godina renault se usudio da u tržište prepuno klasičnih “uštogljenih” limuzina plasira hatchback sa pogonom na prednjim točkovima. Ostalo je, kako se kaže, historija
Hatchback automobili nisu bili nepoznati. Nedugo nakon Drugog svjetskog rata pojavili su se automobili poput Renaulta 4 i Citorena 2CV poznatog kao „Spaček”, koji su publiku osvojili na prečac svojim šarmom i upotrebljivošću.
Međutim, ova dva automobila imaju veliku razliku u odnosu na Renault 16. Za početak, pripadali su nižoj klasi i namjenjeni potpuno drugačijoj klijenteli. Također, sa oštro zasječenim vratima prtljažnika koja sežu do samog blatobrana, oni i ne odgovaraju u potrpunosti definiciji hatchbacka. Oni su kombi-limuzine.
Potom je uslijedila “bomba” koja je uobličila stvari na automobilskom tržištu i postavila standarde koji djelimično važe i do dan danas. Kažemo djelimično jer, iako je karoserija bila vrhunac industrijskog dizajna tog doba, mehanika je bila zastarila.
Pogon jeste bio na prednjim točkovima, ali je motor bio postavljan uzdužno i iza mjenjača i prednje osovine, slično kao kod predratnog Citroën Traction Avant. Zbog toga je poklopac motora mora biti jako dug, a putnička kabina je zauzimala mnogo manji procenat ukupne dužine auta. Ručica mjenjača nalazila se na stubu upravljača.
Zadnje točkove vodila je torziona osovina koja nije bila sofisticirana kao današnje. Naime, osovina lijevog točka bila je paralelna i ispred osovine desnog točka. Zbog toga je lijevo međuosovinsko rastojanje bilo čak 70 milimetara kraće od desnog.
Za sadašnje pojmove, Renault 16 je relativno mali auto. Sa dužinom od 4,24 metra i prtljažnikom zapremine ni 350 litara u modernoj eri bi bio na donjoj granici C segmenta. Međutim kada se pojavio, prije 50 godina bio je prava limuzina, koji su poredili za Peugeot 404 modelom, pa čak i Mercedesima.
I motorizacija je skromna u poređenju sa sadašnjim standardima. Renault 16 je debitovao sa četvorocilindarskim benzincem od 1,4 litare snage 55 KS i četvorostepenim mjenjačem.
Tokom proizvodnje, pridodati su još i motori od 1,5 i 1,6 litara, kao i mjenjač sa pet stepeni prijenosa na najprestižnijoj vetziji “TX”, te automatik sa tri stepena prijenosa.
Francuzi su oduvijek bili poznati po insistiranju na udobnosti. Zbog toga je Renault 16 bio jedan od najbolje opremljenih limuzina u svojoj klasi. Među prvima je Renaulte uveo električne podizače prednjih prozora i centralnu bravu.
Takođe, tokom životnog vijeka, spisak opreme je obođaćen za automatske sigurnosne pojaseve, laminirani prednji vjetrobran, zadnji brisač, aluminijumske felge, kao i klima uređaj.
Tokom petnaest godina koliko se prozivodio (do 1980. godine), Renault 16 praktično nije imao konkurenta sličnog po konceptu. Praktičnost i udobnost pored jedistvenosti i harizme učinili su ga vrlo popularnim kod kupaca. Zbog toga je proizvedeno skoro 1,9 miliona primjeraka, što je odličan uspijeh za to doba.
Tehnička avangarda
Reno je pored koncepta sa “šesnaesticom” predstavio i neke tehničke novine. Tako je sa hatchbackom debitovao i električni ventilator hladnjaka motora. Također, motori su bili u potpunosti izrađeni od aluminijuma, što nije bilo uobičajeno za šezdesete godine prošlog vijeka. U aluminijumskom bloku su se nalazile „vlažne“ čelične košuljice cilindara.
Ivan Katunac