Qoros eBIQE Concept
Qoros eBIQE Concept
Iako je potpuna novost na tržištu, kompanija Qoros hrabro pronalazi i zauzima svoje mjesto. Naime, u veoma kratkom roku predstavljen je prvi model, u čiji razvoj su uložena značajna sredstva. Ulog se isplatio, jer je već na prvim testovima Qoros Sedan privukao simpatije, te što je posebno značajno osvojio svih 5 EuroNCAP zvjezdica.
Kako bi ovaj proizvođač pokazao svoju inventivnost i spermnost na dalje poduhvate, na sajmu automobila u Ženevi, Qoros je između ostalog, predstavio konceptni eBIQE. Tu je prikazan puni potencijal koji se od ovog proizvođača može očekivati u skoroj budućnosti. Naime, ideja o biciklu sa pomoćnim motorom nije nova, kao ni korištenje elektromotora i baterija za pogon dvotočkaša. Ipak, svako funkcionalno rješenje vrijedno je pažnje.
Qoros eBIQE je kreiran za modernog korisnika, nudi dobre performanse, a može se koristiti za slobodno vrijeme, rekreaciju, ali i za svakodnevni odlazak na posao, te se jednako dobo ponašati na asfaltiranim površinama i van njih.
Vozač može odabrati jedan od tri načina rada. Prvi i najjednostavniji je korištenje vozačeve vlastite snage, kao kod svakog ‘običnog’ bicikla, pa dodatno objašnjenje nije ni potrebno. Elelktromotor može služiti kao asistencija, te pomoći vozaču u slučajevima kada treba savladati uspon ili ubrzati preko njegovih mogućnosti. Ovakav način rada svakako je preporučljiv rekreativnim vozačima, koji nisu uvijek u dobroj ‘kondiciji’, a okolnosti ih navedu u uslove iz kojih ih vlastita snaga ne može izvući.
Naravno, tu je i ‘električni’ način rada, gdje vozač ne koristi vlastitu snagu, već bira jedan od tri moguća načina (moda) rada. Prvi mod, nazvan je Street, a omogućava postizanje maksimalne brzine do 25 km/h, što je u nekim zemljama zakonski limit za klasifikaciju ‘motornog vozila’, a to znači da se ovakav bicikl mogao koristiti bez materijalnih restrikcija. Mod sa oznakom Eco, maksimizira energetsku efikasnost, ne dozvoljava nagla ubrzanja, a svaku nizbrdicu ili kočenje koristi za povrat energije u bateriju. Power mod omogućuje snažno ubrzanje, iz mirovanja do 25 km/h za svega 2 sekunde i postizanje maksimalne brzine do 65 km/h.
Jasniji uvid u režime rada daju tehničke specifikacije za svaki od njih. U Street modu, maksimalna raspoloživa snaga je 0,25 kW, obrtni momenat je limitiran na 60 Nm, a kapacitet baterije osigurava autonomiju od 120 km. U Eco modu, raspoloživa snaga je limitirana na 4 kW, obrtni momenat na 100 Nm, dok je maksimalna brzina 60 km/h, a autonomija 100 km. U Power modu, dostupna je snaga od 12 kW i maksimalni obrtni momenat od 200 Nm, a to omogućuje postizanje maksimalne brzine od 65 km/h, za čije postizanje je potrebno vrijeme od svega 8,5 sekundi.
Ukupna masa konceptnog eBIQE je svega 49 kg, a opremljen je Lithium Nanophosphate betrijom napona 64 V, kapaciteta 1,3 kWh, koja se jednostavnim priključenjem na električnu mrežu može napuniti za 80 minuta.
Već na prvi pogled, vidljivo je da je Qoros eBIQE sagrađen kao moderan bicikl, sa čeličnim okvirom, dok je oplata pogonskog sklopa sačinjena od karbonskih vlakana, kako bi bila što lakša i čvršća. Udobnost i dobra vozna svojstva garantuju amoritizeri sa velikim hodom i gume predviđene za off-road vožnju, a sigurnost, perforirani kočioni diskovi. Svi relevantni podaci o vožnji i potrošnji dostupni su vozaču preko velikog lako čitljivog displeja, koji se radi zaštite može skinuti.
Iako serijska proizvodnja nije najavljena, sasvim je sigurno da bi ovakav bicikl naišao na dobru reakciju tržišta.