Kia Trail’ster – Sve u jednom
Kia Trail’ster – Sve u jednom
Ljudi su oduvijek maštali o tome kako što više stvari zapakovati u isti paket, a da pri tome sve bude pregledno i lako dostupno. Jedno od takvih simpatičnih rješenja mogli smo vidjeti u crtanim filmovima, pa je Sport Billy iz svoje magične torbe izvlačio bukvalno sve što mu je potrebno.
Naravno, to je samo šaljiva parafraza onoga što je Kia predstavila na Chicago Auto Show-u. Iza naziva Trail’ster e-AWD concept krije se kompaktni CUV namijenjen za, kako kažu, „urbani bijeg i planinsku avanturu“.
Trail’ster ima karoseriju sličnu konceptima Track’ster i Soul’ster, kao i modelu Soul, ali su svjetlosne baterije značajno drugačije zahvaljujući naprednoj LED tehnologiji. Razlikuje se i krov koji se može otvoriti, odnosno složiti jer je sačinjen od spacijalnog elastičnog, vodonepropusnog materijala, koji ima i funkciju termičke izolacije. Dizajn je djelo KDCA (Kia Design Center of America) tima, na čijem čelu je dizajner Tom Kearns.
Za pogon je predviđen potpuno inovativni hibridni sistem, značajnih off-road sposobnosti i zavidne efikasnosti. Primarni pogon utjelovljuje 1,6-ltreni, trubo punjeni motor sa 185 KS, a koji putem 6-stepenog automatskog mjenjača pokreće prednje točkove. Stražnje točkove pokreće sinhroni elektromotor sa permanentnim magnetima snage 27 kW (cca 35 KS) koji se napaja iz Lithium Ion Polymer baterija, kapaciteta 1.2 kWh (270 V).
Nadzor nad pogonskim sklopom povjeren je inovativnom e-AWD (electric All-Wheel-Drive) sistemu, koji aktivira rad elektromotora u različitim situacijama: pri kretanju malim brzinama, pri naglim ubrzanjima i u slučajevima kada se detektuje proklizavanje prednjih točkova.
Da pojasnimo, pri malim brzinama moguće je koristiti isključivo električni pogon, koji je tih i ne zagađuje okolinu, a raspolaže autonomijom od oko 5 km. Kada su potrebna snažna ubrzanja, odnosno kada je potrebno više snage, tada su uključena oba motora, koji u zajednici raspolažu sa 220 KS.
Kada se Kia Trail’ster nalazi u off-road vožnji na teškim i klizavim terenima, a sistem detektuje proklizavanje prednjih točkova, uključuje se i stražnji pogonski most, pa se vozilo ponaša kao da ga pokreće uobičajeni 4 x 4 pogon. Naravno, elektromotr se uključuje i prilikom usporavanja, kada djeluje kao generator, te kinetičku energiju koristi za dopunjavanje baterija.
Uz to, u cilju uštede goriva, tu je i HSG (Hybrid Starter Generator), sa funkcijom start/stop, te po potrebi, kada vozilo stoji, isključuje rad motora. Ovakvim sistemom postižu se uštede goriva od 25 do 30% u uslovima urbane vožnje, odnosno 5 do 10% na autoputu.
Kako bi se ostvario puni potencijal, Trail’ster je u odnosu na uobičajeni Soul podignutiji od tla za 63 mm, što je postignuto novim Ksport amortizerima, te velikim 19-inčnim felgama sa gumama Pirelli Winter Carving dimenzija 245/45 R 19, specijalno dizajniranim za teške i neravne terene.
Unutrašnjost je također prepoznatljiva, a ističu se multifunkcionalni točak upravljača, te dominantna centralna konzola sa velikim i preglednim displejom, potrebnim za precinu navigaciju. Budući da se radi o konceptu, vidljivi su pravci razvoja koji streme praktičnim, multifunkcionalnim vozilima, kao i smanjenju potrošnje i zagađenja primjenom hibridnih sistema, koji očigledno imaju dobru perspektivu.