Honda FCV concept – Autonomija preko 700 km
Honda FCV concept – Autonomija preko 700 km
Honda Motor Co. Predstavila je novi koncept vozila sa gorivim ćelijama FCV (fuel-cell vehicle), koji bi se na japanskom tržištu trebao pojaviti u martu 2016. godine, a potom i na tržištu Amerike i Evrope. Uz to, Honda promovira i novi jedinstveni sistem ‘Honda Power Exporter’ snage 9 kW, kao i novi sistem SHS (Smart Hydrogen Station) stanica za punjenje vozila hidrohenom (vodikom).
Da podsjetimo, razvoj vozila sa gorivim ćelijama započeo je još krajem ‘80-ih godina prošlog vijeka, a Honda je 2002. godine postala prvi svjetski proizvođač automobila, certificiran od strane EPA (U.S. Environmental Protection Agency) i CARB (California Air Resources Board). Tokom 2008. godine počela je distribucija modela Honda FCX Clarity, a sa novim, za sada konceptnim modelom, Honda otvara novo poglavlje o vozilima sa gorivim ćelijama.
Naime, ova vozila kao gorivo koriste hidrogen (vodonik), pa je produkt sagorijevanja voda (H2O), što znači da u izduvnim plinovima nema CO2 ni drugih polutanata. Prema navodima proizvođača novorazvijeni blok gorivih ćelija je 33 % manji u odnosu na prethodni model, ali donosi snagu od preko 100 kW, sa izlaznom ‘gustoćom’ od 3,1 kW/l, čime su performanse poboljšane za 60%. Honda FCV concept je opremljen visokotlačnim rezervoarom za vodonik, pod pritiskom od 70 MPa, sa čijim punjenjem je osigurana autonomija (krstarećim brzinama) od preko 700 km.
Kao poseban dodatak, tu je sada Honda Power Exporter, sa maksimalnom snagom od 9 kW, koji koristi energiju iz vozila, koja se može koristiti po potrebi, odnosno kao generator električne energije sa mrežnim naponom.
Kako bi se ovakva vozila mogla puniti, razvijen je i sistem Smart Hydrogen Station (SHS) stanica, odnosno ‘pumpi’, koje principom elektrolize (high-differential-pressure electrolyzer) ‘proizvode’ vodonik. Korištenjem ovog sistema, potpuno punjenje rezervoara traje svega 3 minute!
Na ovaj način Honda pokazuje visok nivo ekološke ‘osviještenosti’, te spremnost na kontinuiran razvoj u ovom pravcu, jer su očigledno zalihe fosilnih goriva sve manje.