Audi e-tron Sportback koncept – Arhitektura e-mobilnosti
Audi e-tron Sportback koncept – Arhitektura e-mobilnosti
Dizajnerska studija i demonstrator tehnologije, električni automobil i snagator pod krinkom kupea: Audi je na sajmu automobila u Šangaju predstavio svestrani konceptni automobil. Četverovratni Gran Turismo Audi e-tron Sportback koncept dolazi s električnim pogonom snage 320 kW. Kombinuje klasične Audijeve elemente s nizom trendovskih detalja: uzbudljivom arhitekturom prilagođenom tehnologiji i paketu električnog pogona.
Audi e-tron Sportback predstavlja važnu stanicu na Audijevom putu do električne mobilnosti, potvrdio je Rupert Stadler, predsjednik Upravnog odbora kompanije AUDI AG: “Naš Audi e-tron bit će predstavljen 2018. – kao prvi električni automobil u svom polju koji je prikladan za svakodnevnu upotrebu. S autonomijom od preko 500 kilometara i posebnim iskustvom električnog pogona, učinit ćemo ovaj sportski SUV must-have proizvodom sljedećeg desetljeća. U stopu će ga 2019. godine pratiti serijska produkcijska izvedba modela Audi e-tron Sportback – privlačna kupeovska izvedba koja se od prvog pogleda može prepoznati kao električni automobil.”
U svojoj svijetlo obojanoj unutrašnjosti, Audi e-tron Sportback koncept nudi mješavinu funkcionalne čistoće i smanjenog broja kontrola kao formalni princip. Proširive i na dodir osjetljive površine ispod središnjeg zaslona, na središnjoj konzoli i u oblogama vrata, pružaju informacije i komuniciraju s ugrađenim sistemima.
Tehnologija osvjetljenja ovog konceptnog automobila predstavlja inovaciju koja je vidljiva danju i noću. Digitalni Matrix LED svjetlosni sklopovi sprijeda i straga emitiraju svjetlosno polje. Minijaturni Digital Matrix projektori ostavljaju trag na cesti ispred vozila, pretvarajući svjetlost u raznovrsni, dinamični komunikacijski kanal s okolinom. Marka sa četiri prstena bila je prva na svijetu koja je prihvatila potpuna LED prednja svjetla i koja je pružila snažan poticaj razvoju Matrix LED tehnologije, laserskog osvjetljenja i OLED tehnologije. Ova tehnološka studija u Šangaju predstavila je cijeli niz kompleksnih funkcija koje usmjeravaju pogled i interakciju s okolinom u potpuno novom smjeru.
Što se tiče pogona, e-tron Sportback koristi konfiguraciju koja će se također koristiti u budućim serijskim Audijevim modelima s potpunim električnim pogonom: jedan električni motor na prednjoj osovini i dva na stražnjoj pokreću sva četiri točka koji na tipičan Audijev način transformiraju ovaj coupé visokih performansi u quattro model. 320 kW snage – koja u boost režimu može dostići 370 kW – osigurava odgovarajući pogon, uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 4,5 sekundi. Uz kapacitet baterije od 95 kwh autonomija veća od 500 kilometara (NEDC).
Kao i kod prethodnog e-tron quattro koncepta, tekućinom hlađena litij-ionska baterija ove tehnološke studije smještena je ispod putničke kabine. Ova pozicija ugradnje osigurava niže središte ravnoteže i uravnoteženi raspored mase između osovina od 52:48 (prednja/stražnja). A to ovom sportskom SUV modelu nudi izvanrednu dinamiku i sigurnost vožnje u usporedbi s drugim vozilima u segmentu. Baterija se može puniti kombiniranim sustavom punjenja s dvostrukim priključcima za izmjeničnu struju (AC) i istosmjernu struju (DC).