Jubilej za Škoda 1000 MB model
Jubilej za Škoda 1000 MB model
Prije tačno 50 godina predstavljena je Škoda 1000 MB. To je svakako jedan od modela koji je formirao visoku reputaciju svome proizvođaču. Naime, Škoda 1000 MB naslijedila je prethodni model Octavia, te svijetu ponudila veliki broj tehničkih noviteta, koji su danas usvojeni kao standard u automobilskoj industriji.
Škoda 1000 MB je bio prvi automobil ovog proizvođača sa motorom smještenim straga, a naziv jednostavno oslikava radnu zapreminu motora i oznaku mjesta proizvodnje (Mladá Boleslav).
Razvoj ovog modela započeo je pod kodnom oznakom NOV (Nový osobní vůz = Novo Putničko Vehicle), a za njegovu proizvodnju, Škoda je značajno proširila proizvodne pogone, pa je površina kompleksa iznosila 80 hektara, a sagrađeno je i 13 km novih prilaznih puteva, kao i 10 km željezničke pruge. Prvobitno je 1962. godine, proizvedeno 50 vozila koja su prevezla 1,6 miliona testnih km u različitim vremenskim i putnim uslovima. Sa novim modelom usvojena je i nova koncepcija: motor smješten straga, pogon na stražnje točkove, neovisno vješanje sva 4 točka…
Također i u proces proizvodnje uvedene su nove tehnologije, jer je blok motora bio od livenog aluminija, kao i kućište mjenjača. Ovu metodu, izvorno je razvio češki inženjer Josef Polák, 1922. godine, a prednosti su se ogledale u smanjenoj masi, ali i kraćem vremenu proizvodnje.
Motor je bio postavljen straga, uzdužno, iza stražnje osovine. Cilindri su postavljeni redno, a korišten je OHV (Overhead Valve) sistem i vodeno hlađenje. Ovaj motor imao je radnu zapreminu od 988 ccm, te je razvijao 37 KS. Zahvaljujući ukupnoj maloj masi vozila od svega 755 kg, Škoda 1000 MB mogla se pohvaliti izuzetno niskom potrošnjom goriva (za to doba) od 7 do 8 l/100 km i maksimalnom brzinom do 120 km/h. Nešto kasnije, 1968. Godine, snaga motora povećana je na 43 KS.
Unutrašnjost je bila dosta prostrana, jer je zahvaljujući ‘unibody’ konstrukciji karoserije, prostorna iskoristivost bila iznad tadašnjeg prosjeka. Prtljažnik je bio smješten ispod prednjeg poklopca i imao je zapreminu od 220 litara.
U periodu od aprila 1964. do avgusta 1969. godine proizvedeno je ukupno 443 hiljade ovih vozila, od kojih su manje od polovine prodani na domaćem, tada Čehoslovačkom tržištu, dok je ostatak vozila izvezen širom svijeta, čak do Australije i Novog Zelanda.
Iako ovi podaci u današnjim mjerilima ne izgledaju impresivno, sredinom 60-ih godina prošlog vijeka predstavljali su značajan uspjeh, a to mogu potrvrditi i mnogi vlasnici, čak i u našim krajevima.