Jaguar F-TYPE sa pogonom na sve točkove
Jaguar F-TYPE sa pogonom na sve točkove
Jaguar je sa ponosom objavio da je novi F-TYPE u potpunosti spreman za tržišni nastup, te da će od proljeća iduće godine u ponudi biti ukupno 14 varijanti ovog modela. Ambicije koje se vežu uz ovaj model u potpunosti su opravdane, jer će novi Jaguar F-TYPE svojim sposobnostima ispunjavati mnoge želje. Naime, ponudu će sačinjavati dva karoserijska oblika, tri pogonska agregata, manuelni ili automatski mjenjači, te pogon na stražnje ili sva četiri točka.
Kada govorimo o karoserijskim oblicima, prije svega pomislimo na dizajn, a dizajn kod ovog proizvođača je beskompromisna kategorija, pa će F-TYPE, bio Coupé ili Convertible privlačiti poglede na bilo kojem mjestu i u bilo koje vrijeme. Uz to, većina dijelova sačinjena je od aluminija, što garantuje malu masu i potrebnu čvrstoću.
Kao što je najavljeno, za pogon su predviđena tri agregata, sa 340, 380 i 550 KS, a razlikovati ih nije teško, jer vozilo pokretano motorom sa 380 KS nosi oznaku ‘S’, a onaj sa 550 KS ‘R’. Dakle, ispod prednjeg poklopca, slabiji modeli, imaju V6 motor sa direktnim ubrzgavanjem i radnom zapreminom od 2.995 ccm, a koji uz pomoć kompresora (supercharger) razvijaju 340 KS pri 6.500 o/min i 450 Nm okretnog momenta u intervalu od 3.500 do 5.000 o/min. Isti takav motor dolazi i u varijanti sa 380 KS i 460 Nm okretnog momenta.
Uz ove motore isporučuju se 6-stepeni manuelni ili 8-stepeni Quickshift mjenjači, a pogon na sve točkove rezrvisan je za njegovu jaču varijantu. Zahtjevnijim kupcima namijenjen je 5-litreni V8 motor sa 550 KS pri 6.500 o/min i 680 Nm okretnog momenta dostupnog pri 3.500 o/min. Kupci ovako pokretanog modela moći će birati pogon samo na stražnje ili sva četiri točka, ali će biti ‘zakinuti’ za manuelni mjenjač, jer je u ponudi samo 8-stepeni Quickshift.
Dugogodišnjim sakupljanjem iskustava (prije svega na Land Rover-u), Jaguar je pripremio vlastiti pogon na sve točkove (AWD), sa inteligentnim sistemom nazvanim Intelligent Driveline Dynamics (IDD), koji je do sada uspješno ugrađivan u modele XF i XJ. Ovaj sistem fokusiran je da osigura dobru trakciju, dinamiku i performanse u svim uslovima vožnje. U normalnim uslovima, kompletan okretni momenat prenosi se na stražnje točkove, a kako zahtjevi vozača rastu, tako se u pogon uključuju i prednji točkovi, a elektronski sistemi precizno odmjeravaju ovaj proces kako bi se što bolje prilagodio zadanim uslovima.
Performanse su u skladu sa očekivanjima, pa ‘najslabiji’ model ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,3 s, postiže maksimalnu (elektronski limitiranu) brzinu od 260 km/h, u projskeu troši 8,4 l/100 km, uz emisiju CO2 od 199 g/km. S druge strane, ‘najljuća’ verzija, ‘opterećena’ pogonom na sve točkove, do 100-ke stiže za 4,1 s, dostiže limitiranih 300 km/h, uz još uvijek razumnih 11,3 l/100 km i 269 g/km CO2.
O udobnosti i luksuzu gotovo da ne treba trošti riječi, jer su ovi automobili namijenjeni klijenteli kojima su klima uređaj, kožne presvlake i ručno obrađeni detalji ‘normalna stvar’ u svakodnevnom životu. Ipak pomenimo da su dostupna tri audio sistema, sa snagama od 180, 380 i 770 W, koje je za ovu priliku pripremo renomirani proizvođač Meridian.
Iako cijene još uvijek nisu objavljene, dobro je znati da rezervoar za gorivo ima zapreminu od 70 l, te da je zapremina prtljažnika kod Coupé verzije 407 l, dok će vlasnicima topless (Convertible) verzije biti na raspolaganju svega 196 l korisnog prostora.