Zvijezde Dakara otkrivaju kako se pripremaju za najtežu utrku na svijetu

Zvijezde Dakara otkrivaju kako se pripremaju za najtežu utrku na svijetu

U januaru 2025. godine se održava još jedno izdanje legendarnog i ujedno najtežeg relija na svijetu, a to je Dakar Rally. Vozače čeka 14 dana akcije na pješčanim dinama Saudijske Arabije, a ako ste se pitali kako se pripremaju za ovaj jedinstveni izazov, evo odgovora.

Dakar Rally se prvi put održao 1978. godine, iscrpljujuće putovanje je započelo u Parizu u Francuskoj, a završeno je u Dakaru u Senegalu. Najveće zvijezde autosporta su u dosadašnjoj historiji relija uspijevale stići do cilja, ali je bilo i onih koji su pokleknuli na grubom terenu i u surovom okruženju.

Potom se reli u periodu od 2009. do 2019. godine održavao u Južnoj Americi,  dok se u proteklih pet sezona vozio u Saudijskoj Arabiji. Šesto izdanje relija u ovoj zemlji na rasporedu je između 3. i 17. januara 2025. godine.

Ruta u Saudijskoj Arabiji je duga gotovo 8.000 kilometara i sadrži 12 etapa, a 47. izdanje relija počinje u Bishi 3. januara te završava u Shubaytahu 17. januara. Vozači će u vožnji provesti i do šest sati dnevno po nepoznatom terenu uz dehidriranost, konstantne udarce u leđa i rizik od dezorijentisanja.

Motociklisti Red Bull KTM Factory Racinga Daniel Sanders i Luciano Benavides, kao i učesnik Ultimate klase Lucas Moraes, itekako dobro znaju šta je potrebno učiniti za pobjedu na etapama tokom utrke, dok iscrpljujući uslovi utječu na njihove umove i tijela.

Moraes, vozač Toyota Gazoo Racinga, otkrio je neke od problema koje je imao tokom Dakara.

“Tokom svog prvog Dakara sam imao mučninu, tako da sada radim vježbe koje mi pomažu da to spriječim. Ako znam da me čeka duga etapa s usponima i padovima, uzmem lijek koji mi pomaže da izbjegnem mučninu. Stoga, riječ je o kombinaciji treninga i lijekova”, izjavio je Moraes.

Sanders je sjajno vozio motocikl na Dakaru 2022. godine te je utrku završio kao četvrti. Tridesetogodišnjak je pronašao sistem koji ga opušta uoči intenzivne bitke na svakoj etapi.

“Volim slušati muziku ujutro na Dakaru, to mi pomaže da pobijedim nervozu i da uđem u zonu. Samo se fokusiram na muziku i počnem skakati po kamperu. To je način da podignem energiju, da se zabavim i oslobodim pritiska”, rekao je Australac.

Benavides je zabilježio pobjede na tri etape prošle godine. On ističe važnost drugih ljudi, koji mu pomažu da prevaziđe sve sumnje koje se eventualno pojave tokom utrke.

“Fizički i mentalni zahtjevi utrkivanja na Dakaru su ekstremni. Vozimo satima brzinom od 150 km/h sami u pustinji tokom dvije sedmice. Zbog toga je važno raditi na fizičkoj i psihičkoj otpornosti. Konsultacije s mojim psihologom mi mnogo koriste, jer se rješavam svih mojih frustracija nakon svake etape. Kažem mu šta sam osjećao, u šta sam sumnjao, čega se plašim, ali i sve dobre stvari. To mi vraća koncentraciju za postizanje cilja narednog dana”, kazao je 29-godišnji Argentinac.

Moraesu je teško da ne misli o porodici i prijateljima koji su u Brazilu.

“Dakar vas odvaja od porodice i prijatelja i to mi je najteže od svega. Moja kćerka uvijek traži od mene da joj donesem trofej. Pokušavam iskoristiti svoj posao profesionalnog sportiste kako bih pokazao svojoj djeci da mogu juriti svoje snove kad porastu”, dodao je brazilski vozač.

Vrhunska fizička sprema je neophodna svakome ko gaji ozbiljne nade za pobjede na etapama ili za titulu u svojim kategorijama. Motociklisti svakodnevno troše ogromnu količinu energije, a tome doprinosi i oprema koju nose.

“Nosimo dosta opreme na sebi i vozimo teške motocikle. Naše čizme su teške pet kilograma, prsluk sa zračnim jastukom dva kilograma, kaciga jedan kilogram, a također uz sebe imamo i tri litra vode. Kako bih se pripremio, radim cardio koliko god mogu. Kada osjećate da ste snažni, onda se možete fokusirati na korištenje svojih vještina umjesto da samo pokušavate izdržati. Kada stvari idu dobro, onda možete pustiti motocikl da radi posao te samo ‘plutati’ na njemu”, objasnio je Sanders.

Prilagođavanje na promjene je ključno za uspjeh, bilo da se izgubite u pustinji ili da imate kvar na opremi. To jako dobro zna Benavides, šampion World Rally-Raida.

“Prilagodljivost je jedan od ključnih faktora na Dakaru. Možete biti najbrži vozač na startu, no teško je to zadržati tokom dvije sedmice. Morate biti pametni i slušati svoje tijelo kada ste umorni, jer ćete osjetiti umor bez obzira na sve”, istakao je on.

“Važno je brzo uočiti greške, kako mala greška ne bi postala veliki problem. Vraćam se na posljednju bilješku u roadbooku gdje sam bio potpuno siguran da sam na pravom mjestu. Potom čitam bilješke naglas i pričam sam sa sobom. To je dobar trenutak za piće ili hranu”, poručio je Sanders.

Čak je i sami dolazak do cilja veliki uspjeh na Dakaru, a sva trojica elitnih vozača se nadaju da će stići u Shubaytah s pobjedom na etapi ili šampionskom titulom ako se sve kockice poslože.

“Dakar je definitivno najteža utrka na svijetu. Najteže je kontrolisati emocije, jer je Dakar zaista igra uma. Prošle godine smo izgubili drugo mjesto predzadnjeg dana relija i to se može dogoditi. Morate se odmah oporaviti od tih razočarenja, jer sljedeći dan dolazi brzo”, zaključio je 33-godišnji Moraes.