Dakar 2011.
Timske pobjede u velikom stilu…
Tridesettreće izdanje Dakara koje se vozi u Južnoj Americi, voženo od 1. do 16. januara kao i obično donijelo puno toga; sreće, raočarenja, znoja, krvi i nažalost opet izgubljene živote. Svaki metar od ukupnih 9500 kilometara koliko je bio dugo ovogodišnji Dakar bio je izazov za sve ekipe i takmičare a tako isto i za sve mašine. Kako je to izgledalo pokušat ćemo Vam prikazati kroz etape ovogodišnjeg Dakara.
1. Etapa
Buenos Aires, argentinska prijestolnica i startna pozicija Dakara. Takmičari na motociklima i quadiovima, posade u automobilima i kamionima, „vojske“ mehaničara i ostalog osobolja, puni entuzijazma, optimizma, spremni da daju svoj maksimum kako bi završili a neki i pobijedili Dakar 2011. Brojke od 186 vozača motocikala, 39 quadova, 157 automobila i 73 kamiona govore samo za sebe. Glavni pretendenti na titulu „najboljih, najbržih i najsretnih“ imali su KTM (motocikli), Volkswagen (automobili) i Kamaz (kamioni). Da pretenzije nisu bile slučajne, u prilog tome govore i rezultati. U poretku motocikala prvu etapu dobio je Francuz Cyril Despres na svom KTM-u sa prednošću nad Rubenom Fariaom, takođe na KTM-u sa prednošću od 31 skeundom. U poretku automobila, Volkswagen krenuo je silovito. Od okuno četiri automobila, svi su završili u prvih pet, s tim da je šapnska posada Sainz/Cruz zasjela čelo i pobjedila sa prednošću od 1 minute i 31 sekundom za BMW posadom Peterhansel/Cottert. U konkurenciji kamiona situacija ista kao kod automobila, strašni Kamaz, tako slobodno možemo reći od prvih pet mjesta, zauzeo je četiri, baš kao i Volksvagen. Pobjedio je ko drugi nego Chagin poznat kao “car”. Drugi je bio Lopreais u Tatri koja će se kasnije pokazati kao vrlo dobra, ali još uvijek daleko od diva kakav je Kamaz.
2. Etapa
Drugi dan Dakara nije donio ništa spektakularno. Timski divovi; KTM, Volkswagen, Kamaz, gaze sve pred sobom, kako prepreke tako i konkurenciju. Na drugoj etapi Despres na svom KTMu odnosi još jednu etapnu pobjedu drugi je Coma (KTM), Sainz to isto čini sa svojim Volkswagen Touareg 3, ali jedino malo uzbuđenje priređuje Kabirov zvani „pukovnik“ u svom Kamazu, dok prethodni pobjednik Chagin završava kao treći. Drugi završava opet Lopreais u svojoj Tatri. Ništa spektakularno…
3. Etapa
Na trećoj etapi voženoj od San Miguel de Tucumána do San Salvador de Jujuya dugoj 730 kilometara Nasser Al-Attiyah sa svojim Touareg 3 bilježi svoju etapnu pobjedu te se penje na drugo mjesto u ukupnom pretku. Sainz kasni 25 sekundi ali to je nedovoljno kako bi pao u generalnom pretku jer ima gotovo tri minute prednosti nad svojim timskim suparnikom. Među motociklistima Coma pobjeđuje Despresa sa dvije minute i dvasetjednu sekundu, ali Despres ostaje vodeći u ukupnom pretku sa četrnaest sekundi. U konkurenciji kamiona Kamaz preuzima prvo i drugo mjesto u etapnoj pojbjedi. Pobijednih Chagin, drugi Kabirov, treći Loprais sa svojom Tatrom. Takav je i ukupni poredak kod kamiona.
4. Etapa
Četvrta etapa donosi uzbuđenja koja su se očekivala od samog početka. Sainz u svom Volkswagenu Touaregu 3 pravi greške u navigaciji i time otvara mogućnost Peterhanselu da smanji zaostatak sa svojim BMW X3. Po nesreći ni za Peterhansela nije sve prošlo glatko, probušena guma je djelimično spasila prednost Sainza. U motociklističkoj borbi KTMov duel, Coma – Despres i dalje se nastavlja. Coma pobjeđuje sa šesnaest sekundi prednosti, prelazi u vodstvo jer Despres dobija deset minuta kazne. Jedini “car” u historiji koji vozi kamion tako se i ponaša, carski i caruje sa svojim Kamazom! Vladimir Chagin dobija sa dvije minute i osamnaest sekundi ispred Kabirova. Treće mjesto, već po standardu rezervisano je za Lopraisa u Tatri. Tako je i u ukupnom poredku.
5. Etapa
Konačno! Niko od Volkswagena nije pobjedio! Pobjednik pete etape je Peterhansel u svom BMW x3 sa prednošću od jedne minute i dvasetčetiri sekunde ispred Al-Attiyah, a šapnac Sainz zauzima treće mjesto sa zaostatkom tri minute i petnaest sekundi. Sainz ostaje u ukupnom poretku vodeći, Peterhansel drugi sa dvije minute i dvadesetšest skenundi a Al-Attiyah dvije minute i tridesetri sekunde. Promjene i kod motociklista, nema KTMa među prva tri! Goncalves sa BMW-om prvi, Lopez Contrado sa Apriliiom i Verhoeven sa BMW-om. Ukupni poredak nije se mjenjao, Coma i Despres mogu nastaviti gdje su stali. “Kamiondžije” iz Kamaza nedaju nikom do vrha! Kabirov i Nikolaev zauzimaju prvo i drugo mjesto, treći a ko drugi, Loprais. “Car” – Chagin opet se “igra”, zauzima četvrto etapno mjesto. Ukupan poredak kod kamiona; Kabirov prvi, Chagin drugi, Loprais treći.
6. Etapa
Šesta etapa, dan pred toliko već željeni odmor. “Stari vuk” Sainz uzvraća udarac Petarhanselu jedinom ozbiljnom konkurentu a da ne dolazi iz Volkswagena. Iskoristio je probleme koji su zadesili Stephanea Peterhansela. Nije samo Sainz uzvratio udarac, nego Volkswagen kao tim! Od četiri Volkswagena sva četiri su zauzeli prve četiri pozicije. Peterhansel je na prvoj polovici šeste etape bio najbrži, ali dok je prelazio jednu od dina promašio je prolaznu kontrolu te se morao vratiti i tako izgubio pritom oko 5 minuta. Nevolje za peterhansela nastavile su sejer je do kraja etape morao popravljati čak četiri probušene gume. “Na automobilu smo imali samo tri pričuvna kotača, pa smo se povremeno morali zaustavljati kako bi napumpali zrak u četvrti kotač. Bio je to vrlo težak dan za nas, posebice nakon napretka koji smo ostvarili na petoj etapi”, rekao je Peterhansel.
Borba u ukupnom poredku polahko postaje “privatno vlasništvo” Volkswagena. Sainz i Al-Attiyah započinju borbu.
Motociklisti nastavljaju sa pravim tempom. Ovu etapu pobjeđuje Rodrigues na Yamahi, Despres vraća se u igru, dok treće mjesto zauzima Faria na KTM-u. Coma završava četvrti, ali ostaje prvi u ukupnom predku, Despres drugi, Lopez Contardo treći. U šestoj etapi događa se gotovo pa nemoguće. Loprais pobjeđuje Chagina i Kabirova koji su do šeste etape bili jedini koji su osjetili miris pobjede na Dakaru 2011. u konkurenciji kamiona. Kabirov drugi Chagin treći. Ukupan poredak nije se mjenjao; Kabiroav, Chagin i Loprais.
7. Etapa
Sedma etapa u konkurenciji automobila ofarbana u plavo! Prva tri mjesta ko drugo nego Volkswagen. Već po nekom nepisanom pravilu, ali ono što vrijedi istaći jeste da Al-Attiyah počinje pobjeđivati. Drugi Sainz, treći De Villiers. Četvrti Peterhansel i BMW može polahko veće razmišlja dali može sadržati treću poziciju koju drži u ukupno poredku sa zaostatkom za vodećim od dvasetjednom minutom i jedanaest sekundi. Borba Sainz – Al-Attiyah zahuktava se a razlika među njima je jedna minuta i dvadesetdvije sekunde. “Kamiondžije” iz Kamaza kao da su zaspali, a to odlično koristi Loprais sa odličnom Tatrom! Dobije drugu uzastopnu etapu, Kabirov drugi, chagin treći. Ono što je puno bitnije jeste da Loprais prelazi na drugo mjesto, Chagin je treći, a Kabirov ostaje prvi.
8. Etapa
Osma etapa, sigurno najteža od svih odveženih, Volkswagen nastavlja kako je i započeo, pobjednički! Ovog puta radost plavom timu donosi Al-Attiyah sa svojom trećom etapnom pobjedom. Tom pobjedom zasjeda na čelnu poziciju u generalonm poredku i Sainza potišće na drugo mjesto koji kasni pet minuta i četnaest sekundi. Fenomenalnu dominaciju VOlkswagena sa svojim “tenkom” Touaregom 3 potvrđuju i druge dvije posade koje zauzimaju treće četvrto mjesto. Ukupan poredak ko automobila; Al-Attiyah prvi, Sainz drugi, De Villiers treći. Coma se probudio iz “kome” i pobjeđuje nakon male rezultatske suše, Despres drugi, Lopez Contardo treći. Ukupan poredak je isti.
9. Etapa
Devetu etapu započet ćemo sa kamionima. Taman kad smo pomislili da se ima neko suporstavitu Kamazu došlo je razočarenje. Lopraisova Tatra nije izdržala. Ostao je bez turbo punjača i to je bio kraj Dakara za njega i tim su se otvorila vrata Chaginu i Kabirovu da se bez velikog osvrta na druge, međusobno utrkuju do kraja dakara i jošviše pokažu veličinu Kamaza. Pobjednik etape je Kabirov, drugi Chagin, treći Nikolaev. Kamaz nema veiše prave konkurencije! U konkurenciji motociklista Yamaha i amerikanac Street dobijaju etapu, Verhoeven na BMW-u drugi, Casteu na Cherco treći. Coma ponovo u “komi” i završava kao deveti, Despres kao sedmi. Ukupan poredak ostaje nepromjenjen. El-Matadore carlos Sainz, Al-Attiyah, De Villiers, to su prva trojca koja su prošla ciljom na devetoj etapi u konkurenciji automobila. Peterhansel četvrti i na tu poziciju pada i u ukupnom poredku.
10. Etapa
Konkurencija motociklista ima najveće oscilacije, ali ono šta je bitno jeste da su Coma i Despres ponovo na samom vrhu i to pomenutim redoslijedom. Obzirom da se ukupan poredak nije mjenjao nećemo detaljno ulaziti u desetu etapu u konkurenciji motociklista. Obraz „stalnih pobjednika“ spašava De Villiers! Holowczyc i Peterhansel zamalo pobjeđuju u desetoj etap do Al-Attiyah i Sainz moraju se zadovoljiti četvrtim i petim mjestom. To ih ne brine jer su daleko od trećeplasiranog De Villiersa koji kasni za prvim Al-Attiyahom četrdesetšest minuta i tridesetčetiri za drugim Sainzom. Peterhansel se učvrstio na četvrtom mjestu. Prijatno iznenađenje priredio je Ban Vliet sa MAN-om koji je uspio doći na treće mjesto u konkurenciji kamiona, četvrti Vila sa IVECO-om. Prvi i drugi, zna se! Chagin i Kabirov.
11. Etapa
Vila sa IVECO-om pravi novo iznenađenje! Probija se na drugo mjesto ispred trećeplasiranog Kabirova ali još uvijek nedovoljno da pobjedi Chagina za kojim je zakasnio jedanaest minuta. Prva tri mjesta u ukupnom predku drži Kamaz; Chagin, Kabirov, Nikolaev ali na četvrto mjesto došao je i Mardeev. Despres dolazi do pobjede, Coma je drugi, Lopet Contardo treći. Ukupan poredak nepromjenjen. Kod automobila poredak opet šaren! Neko je zaspao, neko se probudio. Al-Attiyah pobjednik etape, Peterhansel je taj koji se probudio sa svojim kolegama Holowczycom i Leal Dos Santosom koji su četvrti i peti. De Villiers drži neku rezultatsku konstantu, dok Sainz očito da ima rezultatski pad. Sainz tek četrnaesti! Raznio je desnu stranu prednjeg ovjesa i izgubio jako puno vremena isto kao i Miller koji mu je pritekao u pomoć. Sainz je tim igubio drugo mjesto u ukupnom poredku, te pada na trće mjesto i Peterhansel se opasno približava.
12. Etapa
Nakon katastrofe u jedanaestoj etapi Sainz se vraća u pobjedničku formu, al čini se kasno! Dviej minute prednosti nad De Villiersom i skoro šest nad Al-Attiyahom čini se kao kap u moru vremena koje ima u zaostatku za Al-Attiyahom. Ukupan poredak ostaje isti. Sistem “jedna tebi druga meni” kao da su Coma i Despres dogovorili ko će kako pobjeđivati, ali ovog puta Despres za Comom kasni nevjerovatnih tridesetsedam sekundi i gubi etapnu pobjedu. Rodrigues na Yamahi je treći. Ukupan poredak ostaje isti; Coma, Despres, Lopez Contardo. U konkurenciji kamiona slična situacija, Chagin dobiva etapu ispred Kabirova za sveka četrdesetosam sekundi, a odlični Vila sa IVEC-om kasni četiri ipo minute. Ukupan poredak ostaje isti, s tim da trećeplasirani nema gotovo ni teoretske šanse da dođe ni do drugog mjesta jer kasni za drugim dva sata i četrdesetpet minuta.
13. Etapa
Sainz nastavlja pobjeđivati, al okus pirove pobjede još uvijek je jak. Al-Attiyah kasni svega tridesetosam sekundi što je dovoljno za drugo mjesto. O snazi i premoći ove dvojce vozača i Volkswagena govori sljedeće da je trećeplasiranie Holowczyc sa BMW-om završio kao treći i zaostatkom od preko jednog sata. Ukupan poredak ostaje isti: Al-Attiyah, De Villers, Sainz… Coma i Despres – “Toplo hladno”! Na trinaestoj etapi završili kao četvrti i peti. Obzirom na uslove kakvi su ih pretili tokom dionice, svi koji su je završili mogu reći da su pobjednici. Kabirov prvi, Chagin treći, Echter sa MAN-om treći. To je poredak u konkurenciji kamiona. Ovom etapom završava se Dakar 2011.
Rezime
KTM, Volkswagen i Kamaz s pravom su opravdali uloge favorita. Tokom cijelog Dakara nisu dopustili nikom da ih ozbiljnije ugrozi, bolje rečeno zgazili su konkureciju. Kad su u pitanju vozači, Coma je odbranio naslov sa petnaest minuta prednosti nad Despresom s kojim se čitav Dakar borio. Da je i Despres pobjedio Dakar nebi bilo nezasluženo obzirom da su obojica dali svoj maksimum i davno se izdvojli od svih vozača. „Šeik“ među vozačima automobila, Al-Attiyah, odnosi naslov pobjednika Dakara za 2011. Tokom cijelog Dakara vozio je zrelo, pametno, strpljivo što je na kraju i naplatio pobjedom. Najveći gubitnik zasigurno je Sainz koji ruku na srece, već polahko može spremati „radnu knjižicu“ za penziju. Mada je pokazao tokom cijelog Dakara da je gladan pobjeda, toliko je pokazao da je nervozan i da „gubi kompas“. Nekoliko grešaka koje je napravio, sigurno su bile presudne da izgubi titulu „najboljeg“ u konkurenciji automobila. Kamazove „kamiondzij“ pomele su konkureciju i na kraju su zauzeli prva četiri mjesta. Chagin je oborio sve dosadašnje rekorde u etapnim pobjedama i nanizao još jednu titulu pobjednika Dakara. „Pukovnik“ Kabirov, završio je kao drugi i ostaje mu nada da pokuša „cara“ skinuti s trona iduće 2012. godine. Lopreais je bio odličan sve do momenta dok ga nije izdala njegova Tatra. Rezultati do otkazivanja kamiona može biti dobar poticaj timu da se iduće godine još bolje pripreme i pokušaju skinuti Kamaza s trona kojeg već godinama drže u svojim rukama. Treba pomenuti da su na ovogodišnjem Dakaru bili učesnici sa ex-Ju prostora, motociklista iz Srbije Gabor Saghmeister na KTMu koji je završio na 64. mjestu i automobilska posada iz Hrvatske Dražen Ćurić i Krešimir Kolega u Toyoti koji su diskvalifikovani na trećoj etapi zbog velikog gubitka vremena koji uzrokovan kvarom.
[table id=6 /]