Test u Jerezu: 1. dan
Test u Jerezu: 1. dan
Nakon zimske pauze bolidi Formule 1. ponovo su na stazi. Prvi put u ovoj godini timovi su došli tesitrati bolide koje pripremaju za takmičarsku sezonu 2012. Iako je Evropa većinom okovana ledom, po već nekoj tradicji timovi su doputovali u španski Jerez kako bi napravili prve kilometre i prikupili potrebne informacije. Danas je bio prvi testni dan od ukupno četiri dana koliko će timovi provesti u Jerezu. Na stazi je bilo dvanaest vozača iz jedanaest timova, a najbolje vrijeme postavio je povratnik u Formulu 1. Kimi Raikkonen.
Svi vozači napominju da vremena postignuta na ovim testiranjima ne znače ništa, pa tako i sam Kimi. Od samog početka testnog dana Kimi je bio vrlo brz. Po samom izlasku na staz u jutarnjim satima odvezao je nekoliko brzih krugova od kojih je i rekord dana sa vremenom 1:19.670, koje do kraja dana niko nije uspio nadmašiti. Ono što je zanimljivo da je ovo vrijeme brže i od najbržeg vremena od prošle godine. Ako uzmemo u obzir da su ove godine zabranjeni dupli difuzori i blown ispušni sistemi onda to govori da su ljudi iz Lotusa napravili odličan posao, a i da Kimi nije “zahrđao” kao vozač Formule 1.
Drugo vrijeme postavio Paul di Resta vozač Force Indije, koji je za Raikkonenom zaostao svega desetinku sekunde. Iz sezone u sezonu Force Indija ulaže značajna sredstva što se vidi i na njihovim rezultatima. Di Resta je danas uspješno odvezao preko sto krugova što bi moglo značiti da idu dobrim putem u sezoni 2012.
Iako Mercedes nije došao sa novim bolidom Nicor Rosberg je postavio treće vrijeme na današnjem testnom danu. On je vozio prošlogodišnji W02 bolid, ali sigurno da su u tom bolidu komponente koje će se naći na novom W03 bolidu. Mercedes puno očekuje od ove sezone, a moglo bi se reći da je ovo dobra prilika da naprave značajan rezultat, jer u idućoj godini dolaze novi motori za koje niko ne zna kako će se ponašati, a šasije će pretrpiti dosta izmjena. Mercedes trenutno ima jedan od jačih i najpouzdanih motora, pa ako ništa to bi trebali iskoristiti.
Branioci titule, ekipa Red Bull Racinga došla je sa svojim novim RB8 bolidom. Za upravljačem je bio Mark Webber i zauzeo je četvrto mjesto. Tokom dana imali su manjih poteškoća, a dijelovi za bolid su kasnili zbog magle, tako da je njihov testni program danas imao dosta kašnjenja. Weber je na stazu izašao tek oko podne, a do kraja dana odvezao je 53 kruga. Pored 53 odvežena kruga prvi je dotakao magičnu brojku 300 km/h, što može radovati ljude u Red Bullu.
Peto mjesto imao je Daniel Ricciardo u novom bolidu Toro Rossa. Novi adut Toro Rossa nije izdržao čitav testni program za prvi dan pa je zbog problema sa pritiskom ulja Ricciardo morao bolid zaustaviti na stazi. Zbog toga je izazvao trenutni prekid testa.
Šesto mjesto zauzeo je Michael Schumacher koji je vozio isti bolid kao i Nico Rosberg. Mercedes je jedini tim danas bio koji je pružio mogućnost obojci vozača da testiraju u istom danu.
Crvena zastava ukazala se opet nešto kasnije zahvaljujući Sauberu C31 kojeg je vozio Kamui Kobayashi. Razlog zaustavljanja je nestanak goriva u Sauberovom bolidu. Jedan od zadataka testnog programa u prvom danu za Sauber je bio ispitivanje kapciteta spremnika za gorivo i potrošnja novog C31. Kobayashi je danas zauzeo sedmo vrijeme.
Gotovo da će se svi složiti da je Mclaren MP4-27 najljepši bolid trenutno. Za njegovim upravljačem danas je bio Jenson Button koji je zauzeo tek osmo mjesto sa popriličnim zaostatkom od 1.860 sec. Odvezao je 60 krugova bez problema, te nakon testnog programa izjavio da je vrlo zadovoljan bez obzira na osmu poziciju. Mclaren je trenutno jedini tim koji nema stepenasti nos bolida, a da li je to razlog sporijem vremenu vidjet ćemo do kraja testiranja u Jerezu, ako ne onda na sljedećem testu gdje će doći svi sa revidiranim dijelovima bolida. Button je pohvalio MP4-27 poredeći ga MP4-26 godinu dana prije na isto trkalištu i istom testnom programu. Tada je MP4-26 imao velike probleme, a revidirani aerodinamični paket došao je u “pet do dvanaest”.
Deveto mjesto zauzeo je Ferrari F2012 kojim je uprafljao Filipe Massa. Ono što je svima upalo u oči jeste dosta kontraverzan ispušni sistem, zbog kojeg bi Ferrari mogao imati problema sa FIA-om. Špekuliše se već kako su neki timovi sačinili pritužbe koje će zvanično uputiti FIA-i. Ako uzmemo u obzir da je Ferrariu i Lotusu u posljednji tren zabranjen reaktivni ovjes, a da mu se još spremaju žalbe na ispušni sistem, onda bi Ferrari moga imati dosta problematičnu sezonu. Objektivno gledajući čini se kako je Ferrari na nečijem “zubu”, kao što je bio i Mclaren do odlaska nekih čelnih ljudi FIA-e. Ono što je alarmantno za Ferrari jeste da je Massa bio u društvu timova iz druge lige sa zaostatkom od 3.145 sec.
Deseto mjesto zauzeo je Heikki Kovalainen sa Caterham-Renault timom. Bivši tim Lotusa od ove godine nosi ime Carerham-Renault, ali ni promjena imena nije donijela ništa pozitivno. Zaostatak od 3.508 dovoljno govori za sebe.
Jedanaesto mjesto zauzeo je Pastor Maldonado u Williams-Renaultu. U Williamsu su napravili velike strukturne promjene, došli su novi ljudi u na čela odjela, novi dobavljač motora… Po predstavljanju novog bolida Sir Williams je izjavio da je ovo njihov novi početak, aludirajući na nove ljude i na povratak na Renaultove motore sa kojima su imali zlatnu eru. Zaostatako od 3.701 sec. govori da se ipak ne radi o baš sjajnom početku kao iz početka devedesetih godina prošlog vijeka.
Dvanaesto mjesto zauzeo je veteran Pedro de la Rosa koji je naokon dugo godina napustio mjesto testnog vozača u Mclarenu i potpisao za HRT-Cosworth. Danas je odvezao 44 kruga, ali sa zaostatkom od 4.006 sec. Ogroman zaostatak već na testiranju. FIA će morati preduzeti nešto po pitanju malih timova, jer sa ovakom situacijom oni će samo smetati na stazi.
- Raikkonen – Lotus – 1:19.670
- di Resta – Force India – 1:19.772
- Rosberg – Mercedes – 1:20.219
- Ricciardo – Toro Rosso – 1:20.694
- Schumacher – Mercedes – 1:20.794
- Webber – Red Bull – 1.20.917
- Kobayashi – Sauber – 1:21.353
- Button – McLaren – 1:22.366
- Massa – Ferrari – 1:22.815
- Kovalainen – Caterham – 1:23.178
- Maldonado – Williams – 1:23.371
- de la Rosa – HRT – 1.24.209