Komentar na VN Singaporea 2012
Luzeri koji kroje kape
VN Singaporea je iza nas, a Sebastian Vettel je samo na korak do odbrane titule svjetskog prvaka u Formuli 1. Da je ne već ne osvoji potrudio se sve bolji kako sezona odmiče, Jenson Button. No krenimo od samog starta utrke. S pravom možemo reći da je protekao bez većih incidenata. Na startu Vettel je uspio zadržati svoju prvu poziciju dok su najveći gubitnici bili Webber i Hamilton. Button se probio na drugo mjesto te je sa Vettelom tokom čitave utrke bio priča za sebe. Jednostavno bili su ne uhvatljivi za ostatak društva sa grida. Lewis je odmah krenuo ofazivno, u vraćanje izgubljenih pozicija. Ovog puta radio je to vrlo dobro, bez kamikaznih poteza.
Na metu je prvi došao Michael Schumacher s kojim ima ne raščišćene račune od prošle utrke u Monzi, ali sve je proteklo fer i korektno od obojce. Tako je prošlo i sa Rosbergom koji je bio meta broj dva. Sljedeći na red je došao “Filipe baby”, naravno Filipe Massa. Massa i Lewis kreću u borbu za poziciju ali niko ne rizikuje previše. Skupa odlaze u boks a tako i izlaze. Pozicije ostaju iste kao do ulaska u boks. Bosrba se nastavlja po izlasku iz pit-linea i već na pola kruga Hamilton napada Massu i gotovo ga prolazi ali Massa kasnije koči sa unutrašnje strane i dolazi do kontakta. Hamilton gubi lijevu stranu prednjeg krila a Massa zadnju desnu gumu. Oba moraju ponovo u boks na neophodne popravke i zamjene! Ovaj kontakt donijet će najviše kontraverzi, kako sa posljedicama koje će donijeti tako i sa izjavama nakon utrke. Najveća kontraverza koja je obilježila ovaj trkaći incident je odluka da se Hamiltona kazni sa prolaskom kroz boks.
Analizirajmo samo kontakt; Lewis je sa vanjske strane prošao Massu, ali Massa je sa kasnim kočenjem s unutarnje strane uspio povratiti poziciju i blokirati Hamiltona. Tim potezom Hamilton je imao samo jednu mogućnost da izbjegne kontakt, a to je da pritisne još kočnicu i uništi gume i produži van staze što bi vjerovatno možda bilo u konačnici bolje za njega. Hamilton je pokušao odvoziti svojom putanjum, al obzirom da mu je Massa zatvorio putanju kontakt je bio ne izbježan. Pitanje je da li bi Hamilton uspio produžiti izvan staze da izbjegne Massu jer se kontakt dogodio već u samom zavoju, tačnije na početku zavoja.
Ono što je tragično jeste da među sudijama koji donose odluke o ovakvim situacijama, bio je i Heinz-Harald Frentzen. Nekadašnji vozač Williamsa, Jordana, Arowsa. Čovjek koji nikad nije bio u prilici da se ozbiljno bori za osvajanje titule iako je imao bolid (Williamsa). 1999. godine bio je u prividnoj borbi za titulu prvaka, ali svi su znali da je to više sretno nego znalački. Pored Michaela Schumacher i Mike Hakkinena koji su tada vodili svoje sad vec legendarne bitke za svaki bod, pole, pobjedu, Heinz-Harald nije imao nikakve šanse. Samo splet loših okolnosti kao što su Michaelov težak udes i Mikini tehnički problem, doveli su ga u tu prividnu situaciju da se bori za titulu, koju je odnio Mika Hakkinen. Zašto je ovo bitno što pišem? Zato što Heinz-Harald Frentzen nije bio kova kao što je Hamilton, Alonso, Vettel.
Danas on sudi ovim voziačima, a njima ne trebaju sudije poput Frentzena! Navedeni trojac u svim svojim međusobnim duelima imali su maksimalan respekt prema bržem i boljem. Problem su “drugoligaši” poput Masse, Webbera, a nekada i Frentzena. Zato i ne čudi glas Frentzena da se Hamiltona kazni. Najgora stvar po Hamiltona jeste što je dobio “zvono oko vrata” ove sezone pa tako zvoni za svaki potez. Hamilton sam pokušava čitave sezone što niko i ne pomišlja, uhvatiti Vettela, a u tim pokušajima ima svega. Ima i njegovih ali i tuđih grešaka. Al zasigurno ono što radi, to je da nas zabavlja ispred malih ekrana.
Massa se obrušio na Lewisa nakon utrke, kao da su se borili za titulu pa je još Lewis sam krvi za nesreću! Filipe zaboravlja da je u Ferrariu gotovo čitavu vječnost, da ima gotovo uvijek jedan od najboljih bolida na gridu, a da još ništa nije napravio. Zaboravlja da je samo blijeda sijena svog timskog kolege Alonsa, koji izvlači posljednje atome snage iz svog bolida i s pravom se može reći da je lokomotiva koja vuče čitav Ferrari. On je vezivna komponenta tima, koji bi se rasuo poput kristalne čaše kad padne na pod! Samo zahvaljujući samilosti Luce di Montezemolo, predsjednika Ferraria, Massa još uvijek sjedi za upravljačem propetog konjića. Pitanje samo još koliko će još sjediti.
Još jedan udes je obilježio utrku, ali bez kontraverzi. Michael Schumacher je imao spektakularan udes sa Perezom iz kojeg je, hvala Bogu, izašao ne povrijeđen. Za svo to vrijeme Vettel vozi fenomenalno i nikome ne dozvoljava da smanji zaostatak ni za 1 sekundu. Vozio je vrlo konstantno, precizno, samouvjerno, jednostavno onako kako treba da vozi svjetski prvak. Jenson Button je jedini koji je pokušavao držati ritam koji je nametnu Vettel, što mu je i pošlo za rukom ali 15 sekundi zaostatka je bilo nemoguća misija za Buttona. Čak ni sigurnosni automobil koji je izašao i anuliranje prednosti Vettela nije mu pomoglo da napravi nešto ozbiljnije.
U svakom slučaju obojca su bili na vrlo visokom nivou, posebno Button koji ima uzlaznu formu kako sezona odmiče. Fernando Alonso i Mark Webber tokom čitave utrke vodili su borbu za treću poziciju. Alonso koji je prije utrke izjavio da će biti nemoguće do podija, lavovski je branio svoju poziciju, a na kraju je ipak morao predati bržem Webberu. Da sve ne protekne monotono do kraja utrke, potrudili su se Button i Vettel. Zadnjih 15 krugova Vettel je počeo drastično usporavati o čemu je Button obaviješten iz boksa i počinje raditi svoja najbrža vremena a i ujedno postavlja najbrže vrijeme utrke. Nešto slično se dogodilo i za VN Kanade kada je Button pretekao Vettela u posljednjem krugu. Očito je bilo da Vettel ima neki tehničkih problema, ali prednost koju je izgradio ipak je bila dovoljna da ostane na čelnoj poziciji.