Hoće li se izjednačiti snaga svih F1 motora?
Hoće li se izjednačiti snaga svih F1 motora?
Da li će doći do poravnavanja u Formuli 1? Nije isključeno, barem prema informacijama koje se mogu čuti iz paddocka. Čak ni prvi čovjek F1 Bernie Ecclestone ne negira ovakvu mogućnost.
Prošla sezona F1 protekla je u dominaciji jednog tima – Mercedes AMG. Ništa novo rekli bi smo. Pa barem je takvih dominacija u više od 50 godina koliko šampionat postoji bilo mnogo. Svojih pet minuta (tačnije nekoliko godina) imali su i McLaren i Williams i Benetton i Ferrari i Red Bull, kada su sezonu za sezonom dominirali. Da li zbog toga što su u tom trenutku imali najbolje motore, najbolje vozače, aerodinamičare ili, jednostavno najbolji paket. I u svakoj takvoj dominaciji, postavljalo se pitanje da li odsustvo uzbuđenja ko će pobjediti donosi pad popularnosti sporta. Naravno, iz ugla navijača trenutno najboljeg tima sve je ličilo na bajku, ali iz ugla onih drugih, pitanje ko će biti treći ili četvrti u trci, nije predstavljalo dovoljan razlog za plaćanje skupe ulaznice za trku, ili sedenje uz TV.
Trenutno, tim Mercedes AMG koji je, čak i uz velikog Schumachera kuburio nekoliko sezona, ima najbolji paket, i niko mu ne može prići. Motor, automobil i vozače… I prošle godine je bilo tako, a ove, kako djeluje nakon prve utrke, samo će se nastaviti. Samo, postoji jedna velika razlika. Zapakovana u diplomatski riječnik, pojavila se informacija da bi se Red Bull mogao povući, odnosno da bi austrijski milijarder Dietrich Mateschitz mogao ostati bez interesa za prisustvo u utrkama F1. Zanimljivo, ako se sjetimo da je Red Bull bio dominantan četiri godine za redom.
Očigledno je da Renault, iako je potrošio čak 20 tokena na izmene u svom motoru nije napravio napredak, šta više, napravio je korak u nazad, pa ni Red Bullov konstruktor – čarobnjak Adrian Newey ne može mnogo da pomogne uz velik deficit snage motora. Toga su u timu bolno svjesni, i ne vide izlaz.
Postoji i drugi aspekat trenutne situacije u F1 – Niko ne sumnja da Honda ne umije da napravi trkački motor, pa ni hibridni sistem, obzirom na resurse, pa čak i iskustvo. Međutim, preformanse koje trenutno pokazuje u šasiji McLaren su miljama daleko od očekivanih, a pravi potencijal Hondinog agregata niko ne može ni da predpostavi. A Honda je svoju pogonsku jedinicu razvijala više od dvije godine. Šta to znači za eventualni ulazak još nekog novog proizvođača? Milione uložene u razvoj i barem četiri do pet godina strpljenja do rezultata koji možda i neće doći, kao što su iskusili Toyota i BMW. To znači da ćemo teško videti još nekog proizvođača na gridu.
I sada, imamo sitaciju da Mercedes uživa u svojoj, zasluženoj i skupo plaćenoj, dominaciji, i vapaje ostalih da se Mercedesu zabrani dalji razvoj motora, a drugima ukine pravilo tokena i možda isprave sistemske greške. Da li će doći do ovakvog peglanja? Najverovatnije da hoće, i ne bi bilo prvi put da se jednom timu pokuša umanjiti dominacija zarad zanimljivosti takmičenja. Samo, tu ostaje i glavno pitanje – novac. Koliko je ko i na koji rok spreman da ulaže u F1, uz opasnost da za uloženo ne dobije ništa.
Piše: Aleksandar Uglješić