F1 Pirelli 2012
Pirelli predstavio F1 gume za 2012
Prva povratnička sezona u Formulu 1 za pireli je prošla, sa solidnim rezultatima. Promjena dobavljača guma u Formuli 1 donijela je dosta promijena kada su u pitanju strategije timova, ali došla su i nova pravila kada je riječ o korištenju guma. Sve te promjene doprinijele su uzbudljivosti protekle sezone.
Odlaskom japanskog Bridgestonea i dolaskom Pirellia svi timovi u Formuli 1 bili su “na nuli” kad je riječ o iskustvima sa novim dobavljačem. Pred sami početak sezone mora se raći da su krenule špekulacije kako će Pirelli najviše pogodovati Ferrariu, što je bilo i logično, ali do toga nije došlo, čak se Ferrari mučio dugo sa gumama. Da li je to bilo slučajno ili je Pirelli bio stvarno neutralan, teško da će javnost saznati. Pirellijeve gume pokazale su da se vrlo brzo troše, te da vožnja sa istrošenim gumama ili pogrešno odabranom komponentom može značajno uticati na poziciju i rezultat vozača.
Pirelli je predstavio kompletnu paletu guma za sezonu 2012. u Formuli 1, a paletu čine četiri tipa guma za suho i dva tipa guma za kišu. Gume za suho su pod imenom „P Zero“ a paletu čine Supersoft (crvena oznaka), Soft (žuta oznaka), Media (bijela oznaka) Hard (siva oznaka). Gume za kišu nose naziv Cinturato i imaju dvije izvedbe, Wet (plava oznaka) i Green (zelena oznaka).
Supersoft komponenta – Ova komponenta guma vozačima bi trebala teoretski obezbjediti najbolji grip (na nekim stazama i nije tako zbog strukture asfalta) i omogućiti postizanje najvećih brzina. Negativna strana ove gume je što se izrazito brzo troši, tako da vozači moraju biti vrlo oprezni s njima. Postoji mogućnost da ih unište samo sa 2 – 3 jača kočenja i blokirani točkovi uništit će gume. Uništeni set guma znači obavezni odlazak u box i gubitak dragocijenog vremena.
Soft komonenta – Komponenta koja je namjenjena za ostvarivanja istih ciljeva kao i Supersoft, s tim da ova komponenta ima nešto slabije rezultate u pogledu ostvarivanja boljeg držanja zadate putanje i maksimalne brzine. Ova komponenta nešto manje se troši od Supersoft komponente i idealna je za utrke u kojima je planiran manji broj zaustavljanja. Obično su to staze koje nemaju agresivnu podlogu.
Medium – Komponenta koja je najmanje popularna među vozačima, a na njoj voze samo kada moraju. Pravilnikom FIA-e određeno je da svi vozači jedan dio utrke moraju voziti tvrdoj komponenti. Obično su to bili posljednji dijelovi utrke kada su bolidi najlakši, pa su tako nastojali da smanje negativni efekat tvrde komponente na kojoj se ostvaruju sporija vremena u odnosu na Supersoft i soft. Ova komponenta pogodna je za utrke gdje je podloga vrlo agresivna i gdje su ekstremne temperatature gdje bi korištenje Supersoft i Soft komponenti bilo gotovo nemoguće zbog velike degradacije.
Hard komponenta – Najtvrđa komponenta od svih ponuđenih i najnepopularnija. Sa ovom komponentom ostvaruju se najslabija vremena, ali se ona najmanje troši. Ova komponenta dosta se koristi na slobodnim treninzima kada vozači tesitraju određene dijelove na automobilu i na utrkama sa ekstremnim visokim temperaturama kao „tvrđa“ komponenta.
Gume za kišu
Wet komponenta –Plava komponenta kišnih guma namjenjena je za uslove gdje se nalazi velika količina vode na stazi, tačnije 5 milimetara vode na stazi. Ova komponenta može da izbaci do 60 litara vode u jednoj sekundi.
Intermidium komponenta – Zelena komponenta namjenjena je za polukišne uslove na stazi. Obično se koristiti na samom početku padavina (ako su blažoj mjeri), kada se staza počinje sušiti i kada kiša pada na jednom dijelu staze a na drugom ne. Ova komponenta u uslovima kada se na stazi ima do 3 milimetra vode može da izbaci 20 litara vode u jednoj sekundi.
Predsednik Pirellija, Marko Tronketi Provera (Marco Tronchetti Provera) povodom predstavljanja komponenti za 2012. Godinu izjavio je: „Ove promjene će omogućiti više preticanja, a samim tim i atraktivnije utrke.“
Pirelli sa dolaskom u Formulu 1 bio je dosta oprezan pa su timovi u načelu birali mekše komponente od dva tipa koja su bila na raspolaganju po jednoj utrci, i to čuvajući tvrđu komponentu (sporije) za poslednji stint, za posljednje krugove utrke kako bi ispoštovali o korištenju obje komponente na utrci.
Pirelli u novu sezonu kreće sa idejom da gume budu što manje predvidljive i tako utrku učine što više neizvjesnu. Direktor Pirellijevog sektora za auto-moto sport, Pol Hemberi (Paul Hembery) izjavio je: „Morali smo da napravimo izmjene, a cilj tih izmjena je da trke budu neizvesnije. Sada je manja razlika u performansama između različitih smješa. Prošle godine su timovi pravili izbor baziran na razlici od 1,5 sekunde po krugu, a cilj nam je bio da tu razliku spustimo na ispod sekunde, odnosno na oko 0,8 sekundi. Imali smo trke u kojima su timovi maksimalno koristili performantnije komponente, koji su poslovično bili oni mekši, dok su tvrđe koristili samo zato što su morali, pa su iz tog razloga minimalizovali njihovu upotrebu. Želimo manju razliku između smješa, s tim što će sporija komponenta sporije i da degradira, što će omogućavati timovima da kreiraju različite strategije. Prošle godine je situacija bila jasna i predvidiva, jer su timovi preferirali mekše komponente na gotovo svakoj trci.“